Talo turvalliseksi taaperolle

Tuokin pitäisi meillä tehdä, meillä on se vielä korkeimmalla tasolla. :D
 
Meilläkin on vielä se korkein taso mutta pitäisi ehkä tosiaan kohta laskea alemmas. Tyttö ei vielä yritä nousta sieltä pois mutta tuskinpa siihen kauaa menee.
 
Onko vinkkejä, miten lapsi nostetaan ergonomisesti ylös sieltä pohjalta? Selkähän tässä menee, kun nostelee.
 
Kohta pitää pinniksen pohja laskea alas, nyt on noin puolessa välissä. Pitää muutenkin siivoilla tavaroita pois neidin ulottuvuuksilta. Tänää on alkanut tuo mielenkiinto ylempänä olevia tavaroita kohtaan. Keittiön kaapitki täytyy lukita, eilen ja tänään on availlut alinta vetolaatikkoa. :D Koiran kupitki on kivoja. Tänään mm ehti uittaa kätensä vesikupissa, kun olin tiskaamassa enkä ehtinyt estää.
 
Onko muita perhepetiläisiä? Mua alkanut ressaamaan se kun vauva alkaa liikkua, että miten sen pitää siellä sängyssä.. Vauva menee klo 20 nukkumaan ja itse yleensä klo 22-23, miten tuon pari tuntia saisi vauvan pysymään sängyssä.. Ja ei sitä välttämättä huomaa että vauva lähtee liikkeelle jos on syvässä unessa.. On yritetty nukuttaa pinnasängyssä, mutta ei siellä nuku. Tosin yrityskertoja vain muutama hassu yö, voisi ehkä tottua nukkumaan siellä jos vaan jaksaisi sitkeästi yrittää.. Nyt siis huutaa jos laittaa sinne nukkumaan tissittelyn jälkeen, sänkyyn sen sijaan nukahtaa melko kivuttomasti (tosin nytkin pitänyt noin puoli tuntia nukuttaa, ennen jätin vain sänkyyn ja nukahti itekseen).
 
Me oltiin/ollaan perhepetiläisiä. 3kk nostettiin ekan kerran omaan sänkyyn nukkumaan ja sinne jäi. Eli siis nukutan viereen ja kun on kunnolla unessa nostan omaan sänkyyn. Välillä herää ja nukahtaa sitten itsekseen, välillä ei jää ollenkaan vaan nukkuu yön välissä. Ja otan vaihtelevasti yöllä viereen. Joskus heti puolen yön aikaan, useimmiten 4-5 aikaan ja joskus tuossa välissä. Syödään vasta kuuden maissa. Riippuu hyvin paljon edellisen päivän ohjelmasta.

Ootko kokeillu laittaa lapsen molemmille puolille jotain tukea ettei pyörähdä pois? Esim peitot kasaan ympärille.. Tai tyynyt. :)
 
Nyt on tyynyt toisella puolella ja itse oon toisella puolella, ettei pääse kummastakaan sivusta kierähtämään.. Enemmän pelkään sitä kun alkaa oikeasti liikkumaan, niin ei auta tyynyt tai muut esteet.. Vielä ei siis liiku kuin selältä mahalleen, ei siis eteenpäin liikuta vielä.. Tai taaksepäin :D
 
Mä olen miettinyt tuota samaa ongelmaa jo kuukausia Maaria1, enkä vieläkään ole keksinyt mitään sekä käytännöllistä että varmaa ratkaisua. Sänky on seinän vieressä ja nukun itse vauvan toisella puolella, mutta silloin kun en itse ole nukkumassa, olen siirtänyt pinnasängyn sängyn laitaan kiinni. En tiedä, miten tuokaan toimii sitten kun vauva alkaa liikkua enemmän; toistaiseksi on nukkunut perhepedissä aika rauhallisesti ja paikoillaan, vaikka pinnasänkyyn nukuttaessa kääntyy muutamassa minuutissa poikittain.

Tyynyjäkin olen laittanut joskus yöllä liikkeelle lähtiessä esteeksi, mutta olen kai lukenut liikaa perhepedin riskeistä, kun varaudun siihenkin, että poika vetää unissaan tyynyn naamalleen. Jossain tutkimuksessa tosiaan oli todettu, että perhepedissä riskejä (vanhempien tupakoinnin ja / tai päihteidenkäytön lisäksi) ovat lähinnä aikuisten painavat vuodevaatteet. Tuolla ainakin nyrkki tarttuu tällä hetkellä kaikkiin irrallisiin kankaisiin ja rätteihin, myös tyynyliinoihin.
 
Sänkyihin myydään sellaisia kiinnitettäviä laitoja,näin just nettikirppiksellä sellaisen.Voisi auttaa jonkun aikaa mut kovin korkeitahan nekään ei ole. :)
 
meidän poika tippui äsken päälleen parisängystä :sad001 oltiin päiväunilla ja poika heräsi ennen mua ja lähti mönkimään, juuri niin kuin olin pelännytkin käyvän. hyi kun säikäytti, mutta ainakin poika on oma iloinen itsensä. pitää seurata vointia ja keksiä joku muu päiväunipaikka.
 
Hui varmasti tässä alkaa kaikenlaisia muksahduksia tapahtua!Onneksi nää pienet on notkeampia ja joustavampia kuin me vanhukset. :wink
 
Sattuuhan näitä varmasti kaikissa lapsiperheissä. Meilläkin tyttö muksahti sohvalta alas mutta onneksi sohva on matalalla ja sen alla on vielä pörrömatto niin ei sattunut yhtään, suuttui kyllä kovasti. :) Vaikka olin vuorannut isolla sohvatyynyllä sen edustan niin silti se tuli sieltä pois. En vaan tajua miten.
 
Meillä on jo kaadettu kissojen vesikuppi ja raksut kertaalleen lattialle, vaikka neiti ei vielä kunnolla eteenpäin pääsekään. Täytyy kohta keksiä kissojen ruokailulle joku muu paikka kuin lattia...
 
Joo meillä kans on "uitu" koiran juomakupissa. Ruokakuppi on yleensä tyhjä, mutta sitäkin on kiva nuoleskella. Nykysin kupit nostettu ylös, mut vesikuppi pitää välillä antaa koiralle.. Onneks ei kaada, uittaa vaan käsiään..

Me annettiin koiralle sellanen liuos punkkikarkote. Jos pysyis puutiaiset ulkona eikä kantautuis sisälle.
 
Takaisin
Top