Taaperon hiusten leikkaus. Minkä ikäisenä on leikattu ja miten sujunut?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko muiden taaperoiden hiuksia ollut tarpeen leikata? Minkä ikäisiä on olleet ekalla kerralla ja miten on onnistunut?

Meillä on esikoiselta otsatukkaa lyhennelty jo vauvana ja parturissa käynyt ekan kerran suunnilleen 1,5 vuotiaana. Ei ole ollut ongelmia. Kuopuksen hiukset on saatu pysymään ilman leikkuuta poissa silmiltä, mutta nyt alkavat muuten olla häiritsevät. Hänen oli tarkoitus käydä tänään parturissa, mutta aristeli pieni niin kovasti että leikkaamatta jäi. Enkä nyt tiedä mitä niille tekisi. Kihartuu vahvasti niin itse leikkaaminen olisi kyllä todella hankalaa. Ei sillä että suoraakaan tukkaa osaisin mitenkään siististi saksia. Ikää hänellä ensi kuussa 1,5v.
 
Esikoiselle leikattiin otsis 3-vuotiaana ja 2,5v sai nyt ekan hiustenleikkuunsa. Mummi kotona leikannut molemmat, meillä kukaan ei ole koskaan käynyt ammattilaisella lyhentämässä paitsi mun mies. Lapsilta on saksittu nopsaa, mummi on niin hauska kun ilmeilee niin hauskaa on! :rolling:
 
Olen leikannut latvoja kotona, sillä lapsella on paksut hiukset. Ensimmäisen kerran leikkasin noin 1,5-2v iässä, sen jälkeen olen muutaman kerran siistinyt kampausta. Kampaajalla ei olla vielä lasta käytetty.
 
Takaisin
Top