Taaksepäin kallistunut kohtu

taatiainen

Oman äänensä löytänyt
Hei,
Oon tässä pohdiskellut kaikennäköstä tuosta taaksepäin kallistuneesta kohdusta, kun itelläni semmonen on "todettu" ja äidilläni myös. Miettinyt olen että miten se vaikuttaa yleensä synnytykseen? Alkaako vauva-masu näkymään vasta todella myöhään (ootan niin kovasti että masu alkais kasvamaan) [:)] ? Mitäs te olette kuulleet asiasta, onko kokemusta? Kyselin kyllä asiasta äidiltäni (hänellä 4 synnytystä takana, 3 imukupilla ja ja yksi saatiin ulos kun käsi oli ylhäällä, niin siitä ja päästä "vetäen". Synnytyksen kesto ollu hänellä jokaisessa n.20-25h) ja hän kertoi että masu alkoi kyllä näkymään normisti neljännellä kuulla. Silti olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja kuultuja juttuja asiasta. Kiitos jo etukäteen [:D]
 
Mulla on lievästi taaksepäin kallistunut kohtu. En osaa sanoa missä vaiheessa alkaa näkymään, kun olen vatsakas muutenkin.

 Synnytin esikoisen kyljelläni, en tiedä onko siinä loppujen lopuksi ollut merkitystä kohdun asennolla se vain tuntui parhaimmalta ja tehokkaimmalta tavalta synnyttää.
 
Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu.
Synnytyksiä takana kaksi, pitkäkestoisia olleet mutta syyksi ei ole ainakaan
sanottu tätä taaksepäin kallistunutta kohtua.
Neuvolassa oli puhetta että sydänäänet on vaikeampi löytää tämän takia.
Minulla ainakin masu on näkynyt silti hyvin aikaisin, ainakin tässä raskaudessa,
mutta olisiko syynä se kun olen jo aikaisemmin ollut raskaana.
 
Heippa!
Minullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja odotan ensimmäistäni.
Raskausmasu on kasvanut ja näkynyt jo pitemmän aikaa :)
Siskojeni mielestä masuni on iso raskauden kestoon nähden :D
Että, varmaan tämä on melko yksilöllistä miten masu lähtee kasvamaan, vaikka onkin taaksepäin kallistunut kohtu.

Ultrassa sydänäänet löytyivät suht helposti, kun vipeltäjä lopetti hetkeksi vipeltämisen :) ja pikku vipeltäjä näkyikin kivasti kuvissa :)

Kyllä se masu alkaa sieltä kasvamaan! :)

[align=right] [/align]
 
Kiitoksia kaikille tähän astisista ajatuksista! [:)] Kyllä alkaa pikkuhiljaa tuntuun että tää masu ois pikkuriikkisen jo kasvanutkin. Ihanaa, torstaina ultra <3 En jaksa enää odottaa!
 
Takaisin
Top