töihin..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JePa88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JePa88

Jostain jotain jo tietävä
Tää mamma se päätti sit lähteä töihin :)
jännittää vaan että missähän vaiheessa sitä sit kertooo pomolle että oon raskaana :)
4kk koeaika kuitenni. ja äippäloma alkaa ennen ku koeaika loppuu

Mäkin aloitin työt viime kuun lopulla. Sama 4 kk koeaika ja joudun jäämään äippälomalle ennen koeajan loppua. Pomolle kerroin kun työsopimus oli saatu tehtyä ja neuvolas käyty tarkastukses. Oltiin salattu mun raskaus sen pelossa et uusi työpaikka menis...et tässä nyt odotellaan että mitä tulee vastaan kun koeaika on ohitse...

Moi, Mäkin aloitin työt pari viikkoa sitten. Kerroin ennen työsopparin kirjoittamista kyllä, mutta vasta sen jälkeen, kun olin käynyt tekemässä pari päivää töitä ns. sisään ennen työn varsinaista alkamista. Eli olis ollut vähän hassua lopettaa siinä vaiheessa kesken. 

Huomasin, että poden itse syyllisyyttä tästä pikkasen, ja olenkin tehnyt nyt ihan hulluna töitä! (Laskin just että 2vk:ssa 3 viikon tunnit.) Mun työ olisi määräaikainen heinäkuun 2013 loppuun saakka, ja mulle sanottiin, että olisi sitten varmaan parempi jäädä kokonaan pois kun äitiysloma alkaa, eli kesäkuun alkupuolelta. Mä kuitenkaan en suostunut, koska eihän sellaista voi vielä päättää. Että ottaisin meidän vanhempainlomat kokonaan yksin, ja veisin sillä myös isältä isäkuukauden mahiksen pois. Isä kuitenkin haluaisi sen pitää. Ja hoitovapaasta nyt ei voi päättää vielä pitkään aikaan! Eihän Kelakaan sellaisia myöntele vielä. Eli sanoin alustavasti että olisin 4kk äitiysloman jälkeen puolet vanhempainlomasta eli 3kk siihen päälle, ja sit ilmoitan tulenko takaisin. Ei siihen ole sen kummemmin kommentoitu. Ehkä nekin tajusi, etteivät voi painostaa mua jäämään pois. 

Mutta tiiättekö miten homma menee Kelan kanssa, eli että paljonko sieltä myönnetään nyt toistaiseksi, ja missä vaiheessa, ja paljonko sitten lapsen syntymän jälkeen? Eli kuinka paljon voin "virallisesti" ottaa nyt töistä vapaata, ja kuinka pitkäksi aikaa siis mulle palkattaisiin sijainen? 

Tsemppiä teille rohkeat naiset! Teette ihan niinkuin pitääkin. Raskaus ei ole sairaus, kuten mun mies sanoi.

Takaisin