Töihin paluu

Gibsoni

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin aloittaa uuden aiheen töihin paluusta. Koskas olette meinanneet palata töihin yms...

Minullahan on se tilanne, että firma missä olin töissä laitettiin konkurssiin ja samat henkilöt perustivat uuden vastaavanlaisen firman. Yllätäen minulle ei uudesta firmasta tullut uutta työsopimusta. Eli periaatteessa minut sanottiin irti äitiyslomani aikana (joo olen liittoon ollut yhteydessä yms...)

Nyt mietinkin töihin paluuta. Maaliskuussahan loppuu vanhempainvapaa. Täällä meillä pitää hakea päivähoitopaikkaa 4 kk ennen aloittamista. Aijon sen hakea, mutta en todellakaan ole varma menenkö vielä maaliskuussa töihin, kun ei sitä työpaikkaakaan ole. [:D] On minulla toinenkin työpaikka, mutta ne ovat olleet vain yötöitä ravintoloissa. Keikkaluontoisia sellaisia.

Olen myös haaveillut sen oman firman perustamista. Mikäli sen perustan niin varmaan teen sitten keikkaluonteisesti niitä töitä. En haluaisi tyttöä laittaa vielä hoitoon maaliskuussa. Kauhee miettiminen vain, että miten sitä rahallisesti sitten pärjää. Valmistuin juuri viime tammikuussa meikkaajaksi, että niitähän voisi tehdä sitten keikkahommina ja olla tytön kanssa kotona päivät. Saisi sitten sen kodinhoidontuen (mikä on hurja 300 e/kk). Ihanne olisi, että tyttö menisi varsinaiseen päivähoitoon vasta syksyllä 2011...[:D]

Mites muut olette suunnitelleet?
 
Täällä olis suunnitelmana että ensi syksynä tyttö päiväkotiin ja äiti opiskelemaan, mutta saa nyt nähdä että kuin käy [:)] Jos en pääse kouluun niin sitten varmaan pitää jotain töitä etsiä, tai sitten olen vielä vähän pidempään kotona..
 
Mä olen suunnitellu, et menisin ens syksynä töihin, elokuun lopussa varmaan.. Poika olis sillon 1v 3kk. Mulla on vakituinen työpaikka johon on helppo palata. En kyllä tiedä miten sitä rahallisesti selviää maaliskuun jälkeen, kun pitää siirtyä kotihoidontuelle. Ei toi äitiyspäivärahakaan ole järin suuri, mut on se selkeesti enemmän kuin kotihoidontuki. Päivähoitopaikan pistän hakuun hyvissä ajoin vuoden vaihteen jälkeen, et saisin jostain ihan läheltä.
 
mulla on pitämättömiä kesälomia joten pidän ne mammaloman jatkoks joten sinänsä mun pitäis mennä töihin vasta huhtikuussa. Haluisin kyllä pitää ainakin kesän yli hoitovapaata, että jos kanssa joskus elo-syyskuussa palaisin töihin. Ja sen jälkeen mies saattaa jäädä muutamaks kuukaudeks hoitovapaalle. Mun pitäis vielä liitosta kysyä voinko mammaloman jälkeen heti irtisanoa itteni ja mennä muualle töihin[8|] Mulla on siellä pomokin muuttunu joka on kuulema ihan hirveä, enkä muutenkaan oo tykänny siellä olla töissä, joten nyt olis hyvä sauma vaihtaa toisaalle[:)] vaikka onkin vakkari paikka niin ihan mieluusti lahjotan pois vaikka tiedän etten seuraavaan paikkaan varmasti heti vakituiseks pääse tolla alalla[:D]
 
Mulla ei oo mitään kiirettä töihin, kun ei kerran työpaikkaakaan ole. Valmistuin välinehuoltajaks alkuvuodesta, enkä saanut töitä ennen äippälomaa. Maaliskuussa taidan marssia työkkäriin ja ilmoittautua työttömäksi. Liiton päiväraha kun on paljon enemmän ku kotihoidontuki. Jos jotain lyhyitä sijaisuuksia vaikka saisi. Luulen että anoppi ihan mielellään välillä toimisi lapsenlikkana, kun just sai eläkepaperitkin [;)]. Tai näin ajattelen nyt, mut katotaan sitte maaliskuussa uudestaan.
 
Samat suunnitelmat kuin Pulina82:lla [:)], töihin elo-syyskuussa 2011.
Vanhempainvapaan jälkeen pidän 8 viikkoa lomaa (2 jätän varastoon) ja sitten olen loput ajasta kodinhoidontuella.

Uutisissa oli näistä päivähoitojutuista, parasta olisi jos lapsen kanssa on kotona 3 vuotiaaksi asti!!! Miksi sitten tälläisessä hyvinvointivaltiossa ei tueta perheitä paremmin rahallisesti jotta se olisi mahdollista? Ihan älytöntä.
Hieman kauhistutti kuulla että joidenkin pienien lapsien kehitys kärsii jos ne laitetaan liian pienenä päiväkotiin (siis lapsikohtaista, jotkut ovat kypsempiä kuin toiset).
Jos voisin niin menisin töihin vasta elo-syyskuussa 2012. Nyt se ei oikein käy, omakotitalo on hankinnassa ja siinä tapauksessa ei rahat vaan riitä olla kotona.
 
Elokuu-Syyskuu 2011 täällä myös suunnitelmissa, mutta ei tiedetä kumpi jää kotiin. Mulla ei vakituista paikkaa ollut ja tuolloin maaliskuussa olis hyvä sauma päästä takas töihin, ujuttautua kesätyöntekijäks ja sitä kautta sitten jäädä. Mutta... Ei olla tästä vielä sillei vakavasti puhuttu, heitin joskus vaan miehelle että voishan sekin kotiin jäädä kun sillä on vakkari työpaikka ja se sais työstänsä vähän lomaa kun joutuu niskat, hartiat, ranteet ja polvet aika koville kun on sähkömies (innostui miettimään asiaa [:)]). Kyllä kai sitä toisaalta vois jäädä 2012 asti kotiin, kun ei sellasta rahallista hätää oo [8|]
Laskeskelin tuolta kelan sivuilta, että saisin noin 600€ kuussa kotihoidon tukee (314,28€ hoitoraha, hoitolisä arviolta ehkä joku 140€, Riihimäki-lisä on 175€). Mut eikös niistäki lähe sit verot vielä? Plaah, verot on tylsiä [>:]
 
voi pylly kun ei asu tollasel paikkakunnal mis sais jotain lisää..ihan epistä! [;)] missäs vauva tai mekaks lehessä oli tos vähän aikaa sitte näistä kuin eri maissa hoituu lapsen hoidot/kuin pian äidit menee takas duuniin. tosi mielenkiintonen juttu. olikohan jenkkiläs mis äitiysloma on jotain 6 viikkoa [:-][:-] ihan hirveetä! tai no siel pitää muutenki olla valmiiks pätäkkää enneku voi lapsia hankkia. Sit jostain luin siitä et on tutkittu et lapsilla on se kovin kiintymysvaihe just siin 9 kk iässsä millon täällä loppuu äitiysloma. tosi sopivasti! [:D] en ite halua vielä ens keväänä pistää Liekkiä hoitoon, jatkan varmaan mahd.pitkään kotona olemista ja kun ei oo rahahommaa mihin palata niin taloudellisestikin oon laskeskellu et mun on fiksuinta olla tuilla vauvan kans ja siin ohes opiskella mitä pystyn. Mulla jäi maisteri-koulutus puoleen väliin, oikeestaan gradua vaille vaan ja sitä vois(täytyyki) tehä kotosalla. Alotan ens kuus myös satunnaiset mallinhommat mitä vois sit tehä aina sen puitteis kuinka mies saa oltua vauvanvahtina. Pieni lisäraha on aina tervetullutta...pitäs viel selvittää kuin palkkatulo vaikuttaa tukiin...Oon ihan ilonen täst omast tilanteesta, voin olla lapsen kans ja samalla tehä "omia hommia". Itteni tuntien en jaksais olla pelkästään vauvan kanssa mut en haluis olla siitä erossa kokonaista 8 h päivässä viitenä päivänä viikossa. Joten hyvä näin, vaik ei täl menol herroiks elellä [:D]
 
Samoin olen suunnitellut, että palaisin töihin elokuun 2011 alun/puolivälin paikkeilla eli Aatu aloittaisi päivähoidon kesälomien jälkeen ja sitten kävisin hänen kanssaan siellä vähän aikaa, jotta tottuisi uuteen paikkaan.

Tämä on tämänhetken suunnitelma ja saattaa muuttua työtilanteen mukaan. Mulla on vakkaripaikka, mutta tällä hetkellä työmaalla on lomautukset päällä, tosin meidän osasto on toistaiseksi säästynyt lomautuksilta. Voisihan sitä pitempääkin olla kotona, jos tosissaan tuo hoitoraha olisi edes jotenkin kohtuullinen [8|]
 
Mä aion olla kotona niin pitkään kun vaan rahallisesti on mahdollista, toki jotain vuoroja keikkaluontoisesti voin tehdä viimeisimmässä työpaikassani, jos siellä tarvitaan. Mutta muuten olisi tarkoitus kyllä YRITTÄÄ olla sinne saakka, kun pikkuneiti on kolmen vanha, ja jos hyvin käy, sitä ennen saadaankin perheeseen jo toinenkin pieni, jonka kanssa sitten tietenkin olen edelleen kotona.

Mulla on kanssa se tilanne, ettei ole työpaikkaa, johon palata, kun oppisopimukseni päättyi juuri toukokuun loppuun. Tai periaatteessa kyllä minulle siellä töitä olisi, mutta aion kyllä hakea jotakin muuta, mistä saan vähän enemmän rahaa kun tuosta hommasta. Vaikka mistä sitä sitten tietää kuitenkaan[:D]

Meilläkin tosiaan on omakotitalosta lainaa vuosiksi eteenpäin, joten vähän kaikki riippuu myös mieheni työpaikan pysyvyydestä. Hän on kyllä vakkaritöissä IT-alalla, mutta kun sielläkin muutoksia tulee jatkuvasti ja jengiä pistetään pihalle.
 
Mulla on suunnitelmissa jäädä kotiin vielä äitiysloman jälkeenkin, ollaan laskettu että rahallisesti se olis mahdollista. Toki vetäähän se vähän tiukille, mutta ollaan siihen varauduttu.
Valmistuin just keväällä oppisopimuksella, eikä mulla ole työpaikkaa mihin palaan. Sen verran rankkaa oli tuo ihan vika rutistus raskaanaollessa,  että nyt on tosi ihana olla kotona ja nauttia kiireettömästä olosta. Suunnitelmissa siintää vielä päihdealan ammattitutkinto (oppisopimuksella) kunhan tulee aika palailla työelämään.

mohomaha, kyllä niistä tuista lähtee verot vielä päältä [>:] vähintään se 20% se kai on? Täällä Helsingissä kuntalisä on peräti 264 euroa, ihan hämmästyin että on niinkin paljon.

Haluan olla kotona niin, että Onni oppii kävelemään ja puhumaan kunnolla. Ja kun meillä ei ole mitään isoja asuntolainoja niin ei ole sillai mikään "pakko" lähteä heti töihin. Mutta katsotaan nyt, miten se oma pää jaksaa... Tietty meillähän on vielä toiveissa yks lapsi, että sen puoleen saattaa vähän venähtää töihin meno jos tärppää.
 
Täälläkin tarkoitus olis palata töihin elokuussa 2011, eli kotihoidontuella ja kerava-lisällä pitäis maaliskuusta lähtien kitkuutella.. Mulla on paikka mihin palata, mut pomo sanoi että saan mä ettiä muitakin hommia jos ei nappaa tulla takas [:D] pomoni on siis 16 vuoden ajalta myös naapurini, kun kotona vielä asuin.. Toisaalta oon kans miettiny, josko "kesätyöläisenä" alottais ja ovelasti ujuttautuis näin firmaan vakkariks -jos siis uuteen duuniin hakisin.. Koulutukseltani olen turvallisuusvalvoja, erikoistunut palo- ja pelastustoimintaan ja kiinnostusta olis opiskella hätäkeskuspäivystäjäksi! Miehellä vakkari paikka raskaskalustoasentajana. Ollaan myöskin mietitty, josko jäisin hoitovapaalle, mutta kävisin muutamana iltana viikossa tekemässä iltatöitä sen jälkeen kun mies on tullut töistä kotiin. Töissähän saa käydä hoitovapaalla jonkun tietyn tuntimäärän viikossa, ehtona että lapsi on kotona hoidossa.. But, lets see.. [:)]
 
Täällä hyvinkin selvät sävelet mitä tapahtuu vuoden vaihteen jälkeen. Mies pitää muutaman päivän tota isäkuukautta ja minä pidän silloin saman ajan kesälomaa. Tähän asti olen vuorotyötä tehnyt (3-vuoro), mutta nyt ilmotan, että tuo ei käy. Noita vanhempia muksuja en yöksi/illaksi kahdestaan jätä, vielä, kun ovat vasta 7- ja 8-vuotiaat. Eli siis alan tekemään pelkkää aamuvuoroa eli 6-14.30. Marika tulee menemään perhepäivähoitajalle, koska mun mielestä noin pienen lapsen paikka ei päiväkodissa ole. Riippuu toki päiväkodista ja toki myös perhepäivähoitajastakin, kumpi on parempi. Tää on pikkukylä, joten noi hoitajatkin tiedän/tunnen aika hyvin, ja täällä voi jopa jonkilaisia toivomuksiakin esittää.
Eli meikä painuu töihin heti kun mammaloma loppuu, tai siis.. itseasiassa mä teen jo nyt noita kakkostöitä, mutta sillon Marika on isänsä kanssa.. [:D]
 
Mullä jäi koulu aika pahasti kesken. Tarkotus olisi palata kokopäiväsesti kouluun ensi syksynä. Rahallisesti ja Aaponkin kannalta olisi paras, jos mies jäis sillon koulusta hoitovapaalle, mutta pitää katsoa, miten sille koulu maistuu. Jos mun ja miehen lukujärjestykset sattuu sopivasti, niin saatan ottaa jo keväällä muutaman kurssin, jos sais vähän haalittua kasaan niitä raskausajan väsymyksen takia rästiin jääneitä opintopisteitä...
 
mulla myös koulu kesken, mutta onneksi ei ole muutakun oppari tekemättä (ja sekin hyvällä alulla [:)])...tarkoitus oli alunperin että mies jää vuoden vaihteen jälkeen kotiin ja minä menen töihin, mutta nyt näyttäisi siltä että miehellekin olisi tammikuusta eteenpäin työpaikka tarjolla jahka vaan sen koulu loppuu...joten minä kai sitten jään kotiin ja kituuttelen sillä kotihoidontuella...(täällä ei sellaista kuntalisää tunneta, MUR!) mutta tarkotuksena on että jos kävisin silloin tällöin tekemäs viikonloppuja töitä niin pääsisi sitten vähän työnmakuun ja saisi vähä lisää rahaa tuon olemattoman kelan tuen lisäksi [:)]
 
täälläkin tarkotus elokuuhun asti olla kotona sillä kotihoidontuella(meillä onneks kuntalisä,ja taitaa olla peräti 150€,eli siis ees jotain..)..sit alkaa elokuussa taas opinnot,mutta kuulemma ei oo mulla juurikaan koululle menoo,eli ei poikaa tarvii pakosti edes hoitoon laittaa[:)]Mutta sen näkee sitten miten asiat sit oikeesti menee..
 
Mä en suostu menemään päivätöihin pitkään aikaan[:'(] Ainakin 2011 syksyyn olen kotona, mut tavoite on 2012 kesään. Iltatöitä pitää yrittää saada nyt keväästä kun kotihoidontuelle jää.. Kitkuttelu alkaa[8|] Työpaikka meni tässä alta kun firma lopetti, mutta kyllä sitä töitä sitten saa kun kokopäiväiseksi haluaa.
 
Tää asia kyllä rupee stressaamaan jo kovasti...

Nyt olis muutama tosi kiva työpaikka auki, joita teksi mieli hakea. Tosin ne alkais heti tammikuussa. =( Hoitopaikkahakemus mulla on vetämässä, mutta en todellakaan vielä tiedä haluanko töihin...
 
Osaankohan mä edes tehdä oman alan töitä sitten enään kun on sen aika, että töihin pitää palata. . . 

Meillä on miehen kanssa kriiterinä, että pikkukakkosemmekin pitää osata kävellä, ennen kun hoitoon viemme. . .  

Kyllä välillä on ihan haikea olo, että voi ie, pääsispä jo johonkin töihin. 
 
Jenni90 mää oon tiiäkkö miettiny ihan samaa :) Meilläkö on vielä suunnitteilla kakkonen ja sitten tahon et seki ois jotain kahen vuojen paikkeilla ennenkö laittasin hoitoon jos ees laittasin. iik. no ehkä meillä on turha vielä panikoida moisesta, eikö niin;)? iik!
 
Takaisin
Top