Tää on niin noloo...mutta...toivoisin jonkun mielipiteen...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja epätoivoinen aikuinen(ko)
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
E

epätoivoinen aikuinen(ko)

Vieras
Aikuinen nelikymppinen nainen olen. Eli jotain pitäs jo tietää, mut joskus ne asiat yllättää... Olin 2 v. parisuhteessa jossa ei käytetty ehkäisyä, mies ei koskaan lauennut sisälle. Tästä aattelin että hänen siittiöt ei toimi tai sitten olen liian vanha tulemaan raskaaksi. Viimeinen yhdyntä exän kanssa siis tapahtui reilu 3 vk sitten, eikä silloinkaan lauennut sisälle...nyt sitten uus suhde aluillaan ja hölmöyttämme eka yhdyntä ilman ehkäisyä ja sisälle laukeeminen:( otin kyllä jälkiehkäisyn n.19 tuntia aktin jälkeen. koko päivän ollut pientä hassua kuplintaa ja sellaista paineen tuntua alavatsassa (ihan kun ois hätä)..järki sanoo etten voi olla raskaana..viiminen yhdyntä siis 26 tuntia sitten ja sitä ennen 3 vk.. taitaa mielikuvitus tehdä kepposia.. sanokaa ny joku jottai...

Eikös nuo jälkiehkäisypillerit oo aikamoista "hormonimyrkkyä" et varmasti voi olla jos jonkinmoista tunnetta lääkkeen jälkeen. Tai sitten ei tunnu missään.

No joo siis lähinnä just se että enhän voi olla raskaana ??? eihän se voi tuntua noin pian jos olisi ?? ja eikös je aika hyvin toimi ??

No kerrohan tarkemmin, milloin alko edelliset menkat ja millon tarkalleen ottaen oli tää 4 viikon takainen kerta. Jos olisit tästä viimeisimmästä tullut raskaaksi, niin sinun elimistö ei edes tietäisi sitä vielä, kun ei tää alkio olis edes kiinnittynyt eli siitä et voi oireilla. Hyvin todennäköistä kyllä on, et tää jälkkäri on se joka elimistöäs on pistämässä parhaillaan sekaisin.

No menkat alko viimeksi 6.3. ja se melkei 4 vk takane kerta oli 22.2. Olo on vaan niin "hassu". Kokoajan alavatsassa "hädän tunne". Olen joskus ennenkin je ottanut ja se ei aiheuttanut mitään. Viisainta kai hakea testi.

Eiköhän se ole viisainta kääntyä testin tai gynen puoleen kuin kysellä tällaista nettipalstoilla. Ymmärtäisin nuoren kysyjän, mutta tässä iässä vähän "hassua" ☺ Varmasti tiedät ettei keskeytetty yhdyntä ole ehkäisykeino. Tukea toki saa hakea, mutta ei täällä kukaan voi diagnoosia tehdä. Sori, tätä mieltä olen. Tsemppiä kuitenkin, toivottavasti menee parhain päin ☺

Voi olla pissatulehdus!

Mulla tuli kyllä mahatuntemukset ja rintojen arkuus hyvissä ajoin ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Lämpöä oli myös kuukauden heti kiinnittymisen jälkeen eli käytännössä melkein kierron puolivälistä. Mikään näistä ei ollut paineen tai pissahädän tunnetta. Viiltelyä ja kouristelua kyllä, vähän kuin kuukautiskivut mutta kovemmat. Raskaus edennyt normaalisti, nyt viikolla 19.

Jos on paineen tunnetta alavatsalla, itse antaisin pissanäytteen ihan vti:n poissulkemiseksi. Emättimen bakteeritulehduskin mahdollinen. Sukupuolitaudit kannattaa nekin pitää mielessä, kun suojaamatonta kivaa harrastaa ja jää "olot". Mielikin voi tuntemuksia tehdä, kuten sanoit.

Poissulkutaktiikalla siis huoli kevyemmäksi! Kerrohan sitten, miten kävi. Tsemppiä!

Aaa! Se vielä sanottava, että jos noin lyhyt aika viime kerrasta ja on ollut oikein kovasti kivaa, niin toki sekin voi alavatsalla tuntua :D

Hmm, jos sun edellinen kierto on alkanut 6.3 ja olet harrastanut seksiä kp 9 ja nyt on kp 11, niin todennäköisesti et ole tässä kierrossa vieläkään edes ovuloinut, etkä siten ole voinut raskautua tästä kierrosta. Selvyyden asiaan saat viimeistään niihin aikoihin kun seuraavien menkkojen pitäisi normaalisti alkaa. Tee silloin testi, jos ei menkkoja kuulu. Jos vuoto tulee niin ja oudot tuntemukset jatkuu, niin kannattaa tarkastaa virtsis ja sukupuolitaudit.

Mulla raskauden alussa selvitettiin todennäköinen hedelmöittymispäivä 24.11, koska kierto oli niin epäsäännöllinen... ja ensimmäiset tuntemukset raskaudesta tuli jo 6.12. Eli noin 2viikkoa hedelmöityksestä voi jo jotain olla. En tiedä onko tieteellisesti todistettu, mutta omakohtaisesti voin sanoa, että 3vko seksistä voi tulla jo raskausoireet.

Takaisin