??? Syyskympit Huhtikuun Hulinoissa ???

Tsau!

Olipas mukava pääsiäinen! Hommaa riitti nii sisällä kuin ulkonakin, nii omassa talossa kuin muissakin taloissa emoticon Omalta pihalta sahattiin pihlajat veks (pikkasen on aution näkönen piha, mutta nooh), sisustettiin yhtä kämppää vuokralaista varten, siivoiltiin mummolaa rempan jäljiltä, vaunuiltiin, ulkoiltiin, nii ja kerkesin mie baarissakin yhtenä iltana piipahtaan emoticon Mutta kerrassaan oli mukava päästäinen, kun oli nii superhyvät ilmatkin! Nyt onkin meno taas normaalisoitunut, mutta pian tässä alkaakin jo matkajännitys nousta huippuunsa emoticon

Mymmeli: Joo, olis meillä siellä hyvätkin mahdollisuudet valmistaa muksulle ruokaa. Siinä talos johon mennään on kakski keittiötä, mutta ko sitä on muutenkin nii laiska tekeen tolle pikkuselle ruokaa ite.. nii vielä nyt sitte lomalla emoticon Toki jotn hedelmiä sieltä ostetaan ja syödään/maistellaan niitä, mutta lämpimät ruuat otan kyllä täältä kotosuomesta mukaan. Ja on meillä ainakin matkalaukkuja johon pakata/jakaa muksun ruuat (meitä lähtee 9 hlöä), että luulis mahtuvan emoticon

Kirsikka: Ei nukuta ei.. Täällä herätään siinä 3.00-5.00 maissa juomaan maitoa (pullosta) , jatketaan unia, seuraavan kerran herätään 6.00 pintaan tissille (josta ei kyllä kovinkaan montaa imasua oteta kun jo nukahdetaan), josta unet vielä jatkuu jonnekki kaheksan korville. Oon yrittäny, etten antais tollon ekan herätyksen aikaan maitoa, vaan että poika nukahtas tutin voimalla, mutta ei se onnistu. emoticon  Rauhottuu vasta kun saa maitoa ja juokin sitä kyllä sitten semmosen 120-160 ml. Ja meilläkin syödään päivisin aamupuuro, lämmin lounas, välipala,  lämmin päivällinen ja iltapuuro + maidot pitkin päivää. Mutta toisaalta "hyvä" että poika tarvii ton maidon yöllä kun on muuten nii huono juomaan päivisin maitoa.. vesi kelpaa paremmin aterioilla.. :P


Äh, päh, pöh... Kait se on jatkettava oikeisiin hommeleihin emoticon  

Tsaukkis!



Muoksmuoks!

Vielä piti tulla kertoon ja kommentoimaan.. =D

Uninen: Hihi, täällä kanssa luullaan olevansa nii etevä, että yhellä käellä kiinni pitäminen onnistuu ilman mukkelismakkelista emoticon Mutta kyllä huomaa, miten kehitystä tapahtuu jost tossa seisomisessakin, nykyään pysyy jo aikasta hyvin jaloillaan vain yhellä käellä kiinni pitäen (ja nauraa päälle ihan innoissaan!). Mutta edelleen suosittelen hälle, että piä kiinni kahella käelläemoticon 


Sitä piti vielä kertoa, että me testattiin vkonloppuna leikkipuistossa vauvakeinua! emoticonMukavaa näytti olevan sen minuutin pari, ennekö keinunta alko väsyttään :D Jätkä ois varmasti nukahtanu siihen jos mahollisuus siihen oltas hälle suotu.. :P hehe, että sellanen unettava ensikokemus.. emoticon

No nyt sinne "oikeisiin" hommiin :DDD
 
Heissulivei!

Voe rähmä...täällä tuli sitten oksutauti kylään maanantain ja tiistain välisenä yönä...yök. Tai en tiedä oliko tuo tauti vai ruokamyrkytys, kun ei onneksi muut oo oksunnu, kun minä. Mutta silti yök. emoticon Sitten tiistaina nosti vielä kuumeen päälle, vaikka ruoka kyllä pysyikin jo sisässä. Vieläkin on vähän semmoinen puolivillanen olo, että vois vaan maata sängynpohjalla koko päivän, mutta ei tuo poju oikein tykkää, kun pitäis päästä möyrimään lattialle! emoticon Mielenkiinnolla ootan, että koska tuo lähtee konttaamaan, kun asentoo otetaan aina, kun mahallaan ollaan. Mutta voi olla, että vielä menee hetki, kun kesti se kääntymisen opettelukin sen ainakin puoltoista kuukautta... emoticon
Purri: Hienoa, että rommi säästyi! Ja minäkään en ihan aina käsitä tuota oman mieheni logiikkaa...ehkä se on vaan joku sukupuolten välinen ero, jolle ei yksinkertaisesti voi mitään... emoticon
Kirsikka: Meidän poju on kans melkoinen kuumakalle ja ite oon kans aina ihan ulalla, että mitäköhän sille pitäis päälle laittaa. Kun ei kuitenkaan haluais toista palelluttaa, mutta ei myöskään paistaa... emoticon
Piia: Aamulehdessä oli eilen tosta muurahaisten karkottamisesta. Tehokkainta kai ois löytää niitten pesä ja tuhota se. Mutta toivotaan, että saatte kaikki reitit tukittua, eikä murkut löydä uusia. emoticon
Mila: Täällä kans on alettu repiä hiuksista ja puristella naamaa. Ei todellakaan kivaa... emoticon Mulla alko kerran jopa vuotaa nenästä verta, kun poika onnistu tökkäämään sormensa suoraan sieraimesta sisään ja raapasemaan kivan haavan... emoticon
Mammaliina: Minulla kyllä toimii nuo tuon sivuston hymiöt... Omituista. Oliko mukava tuo perhetyöntekijä?
Maru: Melko suursyömäri sais varmaan olla, jos ei tuohon määrään laukkuja ruuat mahtuis! emoticon Voi että, oon kyllä pikkasen kade. Tekis itekin mieli päästä vähän muille maille vierahille...
Yösyöminen:
Minä joudun herämään ehkä jonkun pari, kolme kertaa yössä syöttämään tuota pojua, mutta me mennään vieläkin pelkällä rintamaidolla, joten sinällään tuossa ei ole mitään yllättävää. Toivotaan, että saadaan noi allergia-asiat selvitettyä mahdollisimman nopeasti, että päästään sitten alottelemaan kiinteitä ja ehkä sitten saa taas nukuttua täysiä öitä!
Jassoo..nyt alkaa mennä pojalta hermo -> eikun syöttämään ja päikyille! Moiks!
 
Heheheei!

Pääsiäinen meni nopiasti ulkoilessa. Haravointi, kitkemistä, pihakalusteitten pesua, ikkunoiden puunausta ja tietty grillattiin ekaa kertaa. Saas nähdä miten vappuna käy, viitsiikö ollenkaan pihalle, jos kerran on kylmä..

Yösyöminen: 1-2 kertaa, meillä kyllä nukutaan eka pätkä n. 20-04, jolloin syödään ekan kerran, että tähän toistaiseksi ihan tyytyväinen. Meillä kun ei päivisin suostutua ollenkaan tissille :( tiedä mistä johtuu, niin yöllä on sitten jano. Onko teillä tietoa onko kaupassa saatavilla maidotonta korviketta? Oon melkeinpä kaikkia maitopohjaisia korvikkeita kokeillut ja jokaisen kokeilun jälkeen ollaan itkeskelty seuraava yö. Ajattelin seuraavaksi kokeilla maidotonta. Kysyn neuvolassa viimeistään sitten seuraavalla kerralla. Luomukorvikettakin oon miettinyt, mutta kun ei viitsis n. 10€ laittaa jauhepakkaukseen ja todeta ekan kerran jälkeen, että ei sekään sopinut.

Menkat: musta tuntuu, että PMS ym. on huomattavasti voimakkaampaa näin raskauden jälkeen. Mahaan sattuu, selkään sattuu, ketuttaa, ottaa pannuun, tekisi mieli vedellä kilo suklaata ja pitsaaa ja hamppareita ym..... Onko muilla tällaista vai ihan samanlaista ku aikasemmin vai kenties helpompaa?

Muurahaiset: kannattaa koittaa seetripuuöljyä. Luonnontuote ja myrkytön. Meillä kun on noita sokeritoukkia, niin ostin tuota kokeeksi ja niihin tuntuu toimivan + paketissa luki, että toimisi muurahaisiinkin.

Liikkumisesta: ryömitään, konttausasennossa hytkytellään. Istutaan toisella kankulla toiseen käteen nojaten.

Eroahdistus: meillä on nyt niinkin hauska tilanne, että joka kerta, kun pesen hiukset, niin Mathilda saa sen jälkeen hirmuisen itkukohtauksen. Vieraita ollessa ei oikein muualla olla kuin mun sylissä. Ihanaa! Oltiin tuossa muskarissa tällä viikolla, niin yksi toinen neiti oli oppinut kiljumaan, niin sitäkin pelättiin ja piti olla vaan sylissä koko ajan. Kuinkas muilla?

Leikkipuisto: mekin koitettiin tällä viikolla keinua. Taisi olla pelottavan ihana kokemus. Täytyy kokeilla pian uudestaan. Ruohoakin maistettiin jo omassa pihassa, vaikka yritin, ettei ihan heti pääsisi syömään, mutta jostakin oli saanut korren suuhunsa, vaikka terassilla olikin kokoajan maton päällä

Temperamentti: suloinen, ujo neiti, joka kyllä näyttää tunteensa. Suurimman osan ajasta onneksi tyytyväinen, mutta sitten kun harmittaa niin todellakin harmittaa. Itkee harvoin, mutta alahuuli törröttää ulospäin sitäkin useammin.

Hitsi vie, ent tiedä, että onko tää valo ja lämpö vai mikä, mutta mää oon ihan rättipoikkiväsy. Jospas sitä ehtisi hetken pötkähtää, ennen kuin tuo tyllerö herää.

PojanÄidiltä terkkuja! Hää ei kuulemma pääse kirjautuun foorumille.

Railakasta vappua!!
 
Piiitkästä aikaa MOIKKA!

Teen täälleen, että heti kärkeen laitan kuulumiset meiltä ja sitten kommentoin kaikkia, ketä ehdin :-D

Täällä siis aikamoista haipakkaa mennään vielä tuohon toukokuun puoleen väliin, kun mies jää isyyskuukaudella hoitamaan tätä kotisettiä 100% ja mulla on siittä sitten koulua kesäkuun alkupuolelle saakka ja töitä tietenkin. Arvatkaapa odotanko tuota aikaa, jotta saa heti aamusta painua työhuoneeseen tekemään töitä ;)

Mutta touhukas tyttömme voi mainiosti- yöt menevät vielä tutti suuhun ja suoristus noin 2 kert alkuillasta ja siittä sitten posottaa loppuyön..eli sängyssä on öisin sen kellon ympäri.
Puita pitkin on kävelty jo tovi ja nyt tuosta on tullut kunnon riiviö..ehtii joka paikkaan ja on niin perhanan utelias ja yritteliäs. Kovasti tanssii aina kun joku laulaa, hyräilee tai kuulee musaa jostain. IIh.
Olen jo alkanut siirtymään asteittain normaaliin ruokaan- eli soseiden mukana ihan meidän muiden ruokia sekaan ja hyvin maistuu. (se on positiivista tässä, että oma suolan käyttö vähebee merkittävästi) ja meillä syödään jo ihan "normaalia" luomujugurttia.
Muuten edelleen saa syödä sormin, kun olemme syömässä- lusikan kanssa tutkitaan ainoastaan painovoiman vaikutusta...

Mitäs meille vielä...pojat voi hyvin ja vauhdikkaasta.

Parisuhde..niin MIKÄ??!!
Eipä vaan- ihan mainiosti meillä menee- molemmat tietävat tilanteen ja ei kovasti kumpikaan loukkaannu, kun tietää, että sitä tulee joskus hieman liian kärkkäästi sanottua toiselle kiireen keskellä...varmaan tulisi muutenkin sanottua, kun tästä perheestä ei tuota tempperamenttia puutu- hehemoticon
Miehellä edelleen vauvakuume ja mulla on muistutus jokapäivä, että muistan ottaa minipillerini ;)

Ja kommentit lähtee tästä:

yösyöminen: Juu EI- se loppui silloin, kun loppui imetyskin- 5-6kk iässä.
Hyvin pärjää sen n. 13 tuntia ilman ruokaa- maistuupahan aamupuuro :D

muurahaiset: Meillä aloitettiin ulkoilut ja ulkoruokavalioon kuuluu oleellisesti muurahaiset..
(jokainen lapsi on niitä suuhunsa tunkenut..) Onneksi ovat sen verran vikkeliä, että eipåä montaa ehdi tunkemaan nieluunsa.

eroahdistus: eipä juuri- tämän lapsen kanssa on tähän saakka mennyt hienosti ja helposti lähteminen, mutta toisaalta hänellä on koko ajan olltkin kaksi aikuista koko ajan hoitamassa ja on muutenkin perusluonteeltaan tuollainen reipas ja ulospäin suuntautunut ja luottaa semivieraisiin aikas helposti.
nauraa vaan iloisesti, kun minä tai isänsä tulee takas kotiin ja ihan sama on veljien näkemisen kanssa koulupäivän jälkeen..
Mutta katsellaan..toisaalta meillä jatkuu tämmöinen hoitomeno vielä vuoden verran, jos kaikki sujuu..

Mymmeli: Voi Yrjö, inhottavaa!

Maru: Siehän olet ollut oikea touhupylly siellä pääsiäisenä!

Mammaliina: Meillä ollaan kotosalla ja kaikkea pihahommaa ym trampan kasaamista jne.
Niin lasi-pari kuohuvaa tietty!

Mamma: Mitenkäs se teidän muuttohomma edistyy?

Nonni- nyt tuo heräsi aamu torkuita- joten palaan varmasti pian. Moikka




 
Heippa!

Mä ihan nopsaa vaan ku pitää aloittaa siivoilut, huomenna juhlitaan kavereiden kanssa vappua kun lapset menee mummulaan yöksi..saas nähdä, taidan olla huonossa kunnossa kun en piiiitkään aikaan ole ottanu yhtä siideriä enempää ja nyt mulla on jääkaapissa odottamassa fresita pullo emoticon emoticon

Thilduska: Mistä oot ostanu sitä öljyä? Meillä kans riesana nuo sokertoukat ja mua inhottaa ne emoticon  Olen meinannut niitä jotain myrkkijä ostaa mutta en ole tohtinut laittaa kun noita lapsia kerta on, jotta olisiko toi seetripuuöljy turvallisempi vaihtoehto?

Kaika: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa, kaipailtu jo onkin emoticon

Hauskaa Vappua Kaikille! emoticon
 
Hola!

Mitä fakkia! miksei Pojanäitee pääse kirjautuun foorumille? Unohtanu tunnukset vai kettuileeko tämä sydeemi muuten vaan? emoticon

Muutojuttua: Ensimmäinen asukasvalinta on vasta 5.pv, ja tuskin me nyt niiiiiiin nopeesti sitä saadaan. Haetaan siis vuokralle... Peukut kuitenkin pystyyn HOP HOP että päästäs Elokuun alusta edes muuttopuuhiin. Nyt pitäs vaan repiä aikaa (jätesäkkejä ja pahvilaatikoita) että sais tämän huushollin invetaarion tehtyä.

Niin, josta pääsen tähän kirottuun flunssaan, joka nyt sitten rantautui vasta kunnolla päällensä. Koko talven "mietiskelly" ja "antanut ymmärtää" että nyt tulossa ollaan, mutta aina sitten hävinnyt muutoman niiskutuksen ja kuuma valkosipulimaidon kanssa. Nyt ei ole auttanut mikään muu kuin burana ja allergialääkitys. *Niistää niin että korvissa vinkuu* Joten ei oikein ole voimia tuota inventaariota alkaa tekemään vielä....

Kaika: Nimenomaan aamulla puuro maistuu, meilläkin loppu ruokalakkoilu kun yöllä loppu syömingit HAH! Julma Äiti sanoi yöruokailun sopimuksen irti emoticon (katso kohta, äidin pitää saada nukkua)

Jaahas, grillauspuuhat kutsuu.... joten
Toivotan
Oikein Aurinkoista ja Ihanaa Vappua Kaikille Tasapuolisesti Juuh!

emoticon

Huom! Toukokuussa jatkamme uudella Topicilla emoticon
 
VAPPUAAAA, SYÖKÄÄ PALJON HERKKUJA JA JUHLIKAA 8)



Yösyömiset veks: Yritän uudestaan, tässä kuussa onnistu kolme päivää.. Poika ei syöny, mutta sitten yks yö vaan annoin ja siint se lähti.

Siirtyminen omaan sänkyyn: Nyt pojun pitää alkaa nukkumaan omassa sängyssään, vaikka miä haluisin olla sen viekussa :D Tekee pahaa, kun huutaa aina kun sen sinne laitan.. Eilen mentiin sillä tyylillä, että nukahti huutaen mun viereen ja kannoin pojun sänkyynsä :(



Imetyksen lopetus: Eilen myös päätin, että lopetan imettämisen. Pojun omatahto kasvaa ja kasvaa, imettämisen lopetus ois varmasti aika kauheeta mitä enemmän sitä tahtoa löytyy.

Kyllä meinas mulla eilen itku tulla, kun alkoi liikaa ajattelemaan imettämisen lopettamista! No, mutta jossakin vaiheessa se ois kuitenkin täytyny lopettaa.

Hyvin menny, tänään on saanu vaan pulloa.. Aamulla ei suostunu maito juomaan ollenkaan, sitten kun tarjosin toisen ruoan kanssa se menikin vähän paremmin alas, mutta sylissä jouduin sitä pitämään syöttäessäni sitä maitoa..Kai tää tästä ja nyt ku on tähän lähdetty, niin en enää rasita poikaa ja ala uudestaan muuttamaan näitä :p



Tässä näin hirveästi uusia askeleita pojalla, toivottavasti ei tuu liian rytinällä hänelle :/



Myöhemmin katsomaan lisää.. Huomenna, koska tänään vihdoin bailabaila!

 
Takaisin
Top