Syyskuun supinat

LauraT

Satasella mukana keskusteluissa
Nonii syyskuu se vaa pompsahti, meillä oltii nuhassa ja kuumeessa ja toivoin että hampaat olis tullu samaa syssyy mut eeeeii kuulu ei näy. :)
Ollaako teillä oltu terveinä? Ja kaikilla on vissii jo hampaitaki tullu? :)
Kohta on talvi ja rakkaat ipanat pian vuoden. Voi miten aika menee nopiaa.

Saatii portti rappusii ja nyt poika rempoo porttia ja huutaa ku ei pääsekkää rappusii :D Ihmeen hyvin oppinu että mitä EI sana tarkottaa. Paitsi johtojen kans, tuntuu että off kytkin menee päälle ku näkee johdon, ei ota mitää käskyi vastaa, ei vaikka kaikki lelut laittais soimaa samaa aikaa päälle, ei vaikka telkkarist tulis mainoksia, tai kuin korottaa ääntä tai lässyttää. :D Nyt on pari yötä nukkunu tosi hyvin, en tiiä mikä en nuku hyvin-viikko oli..
Voi olla että loukkaannun anopille kun ne tulee sieltä matkoilta ja on ostannu poitsun iso siskolle ja veljelle ja P.n serkulle vaatteita mut ei meijä ipanalle "koska vaatteissa ei leveys riitä"... noo saa nähä.

Koirakuume senku kasvaa vaa, telkkarista tulee koirakuiskaajaa ja tossa lähellä oli palokuntajuhlat ja siellä oli bokserii, labradorinnoutajaa,dobermannii ja colliee, kultastanoutajaa, shetlanninlammaskoiraa ja voi voi.. :D Ollaa nyt sit päädytty siihe labradorinnoutajaa vaikka aluksi meinattii sekarotusta ku se olis sen luonteen kans hyppy tuntemattomaa että millasta koiraa ja viettiä siinä sitte tulis olemaa. :)
 
Mekin ollaan oltu kipeenä miestä lukuunottamatta. Sillä on joku ihme geeni välttää flunssat :D Tytölläkin oli kolmen päivän kuuri, kun räkää oli niin paljon, et oksenti yöllä :( Mie oon kohta jo kolmatta viikkoa flunssassa. Ekan viikon olin aika heikoilla, nukuin aamupäivät kuumeessa ja henki ei kulkenu oikein mihinkään suuntaan.. Kuurin LOPULTA sain miekin ja sillä alko sit helpottaa.

Heh,miekin aattelin et hampaita olis tullu samaan syssyyn tuon flunssan kanssa, mut eipä noita vielä(kään) ole yhen ainutta :)

Kissat pitää viedä nyt aamupäivästä rokotuksille. En minä toki hysteerinen oo, kun asutaan tässä aika lähellä Venäjän rajaa ja siellä oli se raivotautitapaus lehmässä. Äkkiä tarkastamaan kissojen kortteja, niin hitto vie melkein puol vuotta vanhat rokotukset! Niin..en minä toki hysteerinen ole.......

Miusta on muutenkin tullu ihan höpelö lapsen myötä! "Mitä jos itelle sattuu jotain" jne.. Autossa pelkäsin olla alkuun tosi paljon, siis jonkun kyydissä. Säpsähtelin aina mitä ihmeellisimpiä asioita. Ite ei kyl pelottanu ajella. Ostettiin moottoripyörä ja ollaan myö miehen kanssa ajeltu ennenkin. Yhet kyydit otin nyt loppukesästä ja mie pelkäsin kyydissä niiiin paljon! Aikasemmin vaan nautin..hehheh.. Onko muilla yhtään samoja oireita vai oonko mie ainut hupsu?
Hauskinta on se, et muuten on ollu lapsen kans alusta asti niin helppoa ja luonnollista ja maalaisjärkeä osannu käyttää, niin sit oma mieli on tällanen..hooh.
 
Itseasiassa mie pelkään edelleen miehen kyydissä, se alko raskauden loppuvaiheilla se pelko. Mies ei mukamas osaa ajaa ollenkaa ja huomaa kaikki pienet virheet.. Ja edellee haukon henkeä jos edessä ajaa auto ja risteyksee ku jarrutetaa niin jos jarruttaa liian hitaasti ja menee liian lähelle toista autoa.. eli siis ajaa normaalisti.... mie pelkään.. ei minuu pelota jos mie ite ajan ja kotona poika rönyää aika hurjastikki välillä, eikä se pelota ku ei oo sellast että vois tippua korkealta tai saada sähköiskua. :) Et ole ainut. Ärsyttää oikee itteää ku pitää panikoida toisen kyydissä ja sehän se ärsyttää miestä ku ajaa niinku on aina ajanu ja mie huokailen ja jännitän lihakset ihan jumii vedän henkee terävästi jne... :D
 
Meillä tuli tytölle ensimmäinen hammas alhaalle ja heti kohta toinen sen viereen tuossa viikko sitten. Mitään kummempia oireita en huomannut, että tulivat ne aika helposti sieltä. Ruvettiin harjaamaan niitä kahta hammasta tänään vasta, kun oltiin sopivasti monta päivää reissussa ja hammasharja jäi tietysti kotiin :) Ilta- ja aamupuuron jälkeen pestään hampaat. Nyt alkuunhan ei vissiin ole väliä , vaikka sen "pesun" jälkeen syödäänkin vielä unimaidot, kun vain vedellä harjaillaan, eikä se pesu vielä kovin tehokasta todellakaan ole.

Mäki mietin monesti tuolla liikenteessä kaikenlaisia vaaroja paljo enemmän ku ennen. Tai jo raskausaikana autolla ajaminen (tai kyydissä olo) vähän pelotti joskus, kun kolarissa vois käydä mahalle aika huonosti. Se että meidän E jäis ilman äitiä, on ihan kauhistuttava ajatus. Tai että hänelle sattuis jotain... Kaikenlaistahan voi tapahtua, ja oottakaapa kun meiän lapset on isompia ja liikkuvat jo itsekseen tuolla maailmalla! SItten sitä vasta me äidit ollaankin sydän sykkyrällä :) Niin se vaan on, äidin osa on huolehtia lapsistaan koko elämänsä ajan.

Voi että minäki haluaisin koiran, oon aina halunnu ku lapsuuskodissa koira on aina ollut viime vuosiin asti. Mutta pahin koirakuume on kyllä kummasti laantunut lapsen tulon myötä ;) Jonain päivänä kun tyttö on vähän isompi, mennään sitten hakemaan löytöeläintalosta joku kotia vailla oleva koiruli.

Mulla ja kultsilla on huomenna eka hääpäivä, wuhuuuu<3 <3 <3
 
Moikkelis! Meillä kontataan ja kävellään tukeavasten sellasella kävelytelineellä jota työnnetään. Kontataan pikaa ja kiljutaan ja kiljutaan :D Tuo poika on kyllä niin reipas. ei ole ollut kun 2 päivän nuhassa, itse mieheni kanssa sairastimme kunnon flunssat. Meilläkin välillä oli pari viikkoa että nukkui koko yön heräämättä, mutta nyt varmaan näkee unia niin herää joskus 12 jälkeen eka eikä rauhoitu muulla kun maidolla. voihan se olla kyllä nälkäinenki kun on niin eläväinen.. koko aika kuluttaa. Sormiruokaa olen alkanut antamaan mm. banaanin palasia, maissinaksuja en oikeestaan muuta.

Leikittiin viikko sitten pehmolellu ja hoin sitten että missä pupu... Poika sitten päättäväisenä osoitti kattolamppua... no eihän se siellä nyt voi pupu olla piilossa :D no valot piti laittaa päälle... se oli semmonen juttu. muutama päivä taaksepäin sanoi päivällisellä jokaista lusikallista ennen anna ja sen jälkeen nam nam ja räkätti nauraa päälle. Ihanan kuuloista. olettekos opettaneet jo potalle yhtään? minä en ole vielä mutta on mummo muutaman kerran siinä istuttanu ja jotai on sinne tipahtanutki..

minä sain vakipaikan töihin ja nyt sitten alko mietityttämään josko kuitenki vasta vuojen alussa menisin töihin vaikka 10.10 loppuis loma. en raski vielä ihan heti. joopa joo... vieläkös facebookki ryhmä on voimassa? voisko sinne liittyä? täällä on aika hiljaista vai onko iselläki hiljentyny meno?

mulla on tuossa menkat ollu pikkusen tauolla kun lopetin ehkäisy renkaan kun ei sopinu mulle... heinäkuun vikaviikolla ollu viimeksi. koko aika pelko että jos oon raskaana vaikka tiedän etten ole kun testi näyttää negaa. tietty onhan se toinen napero tervetullut mutta jos tuo nyt ensin täyttäis vaikka sen vuoden niin sen jälkeen ja nyt jos kerkeis edes olla sen koe ajan töissä. että ei ole hirveen kiva tunne. Ja ärsyttää kun en millään laihdu vaikka kuinka yritän ruokavaliolla ym. tuntuu että rintakehän alta laihdun ja jaloista mutten tuosta vyötäröltä millään (niin ku alavatsalta) ihan hirvee röllykkä ja turvotus!!! ällöö!!!!
 
Joo Facebook foorumi on voimassa, täällä on joo aika hiljasta. Oliskohan niin ollu että sin pitää olla jonku kaveriin ja sit se voi lisätä sut sinne. Eli jos lisäät mut sin kaveriks niin mie voin pyytää tai lisätä sinut sinne.... kai :D Siel on aika paljo enemmän juttuja.

Meijä poitsu tietää missä on taulu. Siltä ku kysyy että missä taulu, niin se alkaa kattoo sille seinälle missä on tauluja kaks kappaletta ja naureskelee.  :)

Meil syöminen on alkanu menee pelleilyks. Ruokaa menee puolet lautasest isoon nälkää ja sit sen jälkee lattialla on paljo mielenkiintosempaa kateltavaa ku lusikka mikä olis tulos suuhun. Leluja en ole pöydälle antanu, ku minust lelut ei kuulu ruokapöytää. Sitte siitä on tullu sellanen sylinyhjy että pois alta :D Kuuluu kait ikää, enkä ole viittiny torjuakkaa jos tulee pyytää sylii, mut tossa ku tein tulia uunii niin oli pahvi toisessa kädessä ja sytkäri toisessa ja sitte ku sain pahvin palamaa ja ennen ku sain sen sinne uunii niin poikahan se sitte kiipes ja nappas käsivarresta, siitä missä se palava pahvi oli. Siin oli tekemistä... pojan itkuuhan se loppu ku täyty toisella kädellä työntää pois. :)

Ei mullakaa toi löllökkä mihinkää lähe. Rintojen alapuolelta lähtee ja välil tuntuu tosi hoikalle, mut sit tulee sellain MAHA miten sen nyt sit sanois... No sama ku kattois päärynää niin se paksuin kohta :D Ja se ku ei mihkää mee.. Nyt olen ollu melkee viikon flunssassa että eipä sitä ihan oo edes jaksanu mitää tehäkkää.
 
meille just neuvolassa sanottiin,et vois potalla ruveta istuttamaan, mut jotenkin hassulta tuntuu...mut eipähän siitä mitään haittaakaan oo :) harvinaisen fiksuja otuksia nuo pienet on. Meillä kirppu ymmärtää "sanoa" heihei..huiskuttaa hurjasti yhtä kättä, kun ollaan jostain lähdössä ja pyydetään sanomaan heihei. Sit on venytetty "mooooooiii" :D nostaa toisen kätensä. Tulee aina miun syliin ja suusta kuuluu epämääräistä "Äitä,äääiiiittäh". Suloinen.
Ymmärtää, kun kysytään missä Luka, niin kääntyy kattomaan, missä koira on.

Alkaako olla eroahdistuksen oireita? Meilläkin sylikyhnääjä tullu. Välillä malttaa touhuta yksinään hirmuisesti, mut sit on hetkiä,aikoja et ei kelpaa muu kun kyhnätä sylissä. HUOH. Välillä aika tuskaista :P Mut oon todennu, et se aikakin menee nopeaan ohi... Kohta saadaan huomata ettei syli enää kelpaakaan, joten kyöhnätköön.. :)

Miehellä oli miulle yllätysreissu (vuorokaus) suunniteltu vaan siis meille kahdelle, mut se sit tyssähti siihen, et kirppua hoitamaan tulossa ollut kummi on sairastunu :( harmittaa niin vietävästi. Hääpäivän kunniaks oltais siis otettu vuorokaus omaa aikaa..hmp. Saa harmittaa! Meillä on silleen "heikko" verkosto ympärillä, ettei kelle tahansa voida eikä haluta tyttöä jättää....
 
FB:n ryhmä porskuttaa, tervetuloa kaikki mukaan! Lisää minut  (tai jos tunnet jonkun ryhmän jäsenen) kaveriksi ja lisätään sitten. Mut löytää hakemalla komulainen.katri(AT)gmail.com 
Laita kaveripyynnön yhteyteen viesti että olet täältä niin en ihmettele :) 
 
Takaisin
Top