Syyskuun höpinät

Kylläpä tämä paikka on hiljentynyt, kun lähes kaikki siirtynyt facebookiin :)
Voi ei viviana, toivotaan että pikkunen pysyisi mahdollisimman pitkään masussa, onneksi nyt ei ollut muutoksia tapahtunut. Kyselit tuosta isyyspakkauksesta, niin siitä on täällä oma keskustelu Isyys/äitiyspakkaus, kannattaa sieltä katsoa millaista muut ovat ajatelleet. :D 
 
Juu tulee tosiaan fb:n ryhmässä enemmän "seurusteltua", vaikka luen täälläkin juttuja pari kertaa päivässä :)

Huh, mulla on onneksi ollut vissiin tuuria matkassa, kun en ole kärsinyt närästyksestä ja suonenvedoista yms. ja hb:kin ollut hyvä ettei rautaakaan ole tarvinnut alkaa napsimaan :)

Se olis seuraavaksi sitten jo lokakuu... aika menee kyllä tosi nopeesti! Ainakin minusta tuntuu siltä :D

Ootteko kukaan vielä miettinyt ristiäisiä/nimiämisiä? Itte en oo sen kummemmin, tosin kummien osalta olen, kun ei noita vaihtoehtoja pahemmin ole. Mä haluaisin kummeiksi mun isoveljen ja sen avokin, ja jos olis välit kunnossa miehen siskojen kans niin toki olis ainakin jompaa kumpaa heistäkin pyytänyt, mutta tilanne on mikä on niin nuo kaks saa riittää, ainakin mulle :D Ei miehen kans olla puhuttu asiasta vielä, mutta en usko että on siskojansa ehdottamassa kummeiksi kun tietää hyvin tilanteet.. Sen verran oon kans miettinyt, että jos sitä kutsuisi ristiäisiin vain tulevat isovanhemmat ja mahdollisesti omat mummot/papat, ei tarvis stressata niin kovasti. Itsellä alkaa helposti ahdistamaan isommassa porukassa... Mutta vielä on aikaa =)
 
Täällä tosiaan tuntuu olevan hiljaista..
Mullahan oli jo vko sitten se nla ja sokerirasitus, enpä vaan muistanut tänne niitä käydä päivittelemässä. Kaikki siis oli hyvin. Verenpaineet alhaiset, hb vielä 126..aikasimmissa raskauksissa olen syönyt jo heti puolesta välistä rautaa mut nyt ei oo tarttennu, ihanaa ja vatsa kiittää :D Neuvolatäti ei meinannut löytää sydänääniä tai siis löyti ne mut ei niitä kaikken "terävimpiä", vissiinki tää asukki on siellä jotenki poikittain ku tuntu olevan niin hankalaa. Painoa kaiken kaikkiaan tullut nyt 4kg alusta mut viellähän tuota kerkee tulla..ja rytinällä..olen varma et väh. ainakin sen 12kg tulee. Sokerirasituksestakin onneksi puhtaat paperit.

Oli puhetta niistä ristiäisistä..On ollut jonkun verran mielessä, lähinnä se että ketä kummeiksi pyytäisi. Alkaa meilläkin olemaan jo vähissä ehdokkaat kun kaksi lassta ennestään. JA ekan aikaan juuri suuren virhearvioinnin tein yhden kummin suhteen..kyselee n. 2kertaa vuodessa et mitä lahjaks :( Ja mitä viellä asuu tuossa viereisessä rivarissa eikä millään ehdi käymään muka. JA ravaa harva se päivä toisen kummilapsensa luona. En oo enään ees jaksanu kutsua kylään ku ei tule kuitenkaa. JA jouluna ajattelin sanoa et ei tarvi mitään lahjojakaan ostaa jos taas kyselee. Ei tarvi jos ei muutenkaa kerta kiinnosta. Parempi unohtaa kokonaan..vituttaa vaan ku asuu tuossa parin kymmenen metrin päässä. Niin nytten siis hirmu tarkkaan arvioitava varsinki ystäviä joita kummiks, et myös ovat olemassa ja kiinnostuneita lapsesta myös jatkossa. JA oon just miettiny mun veljee ja hänen naisystävää mut ku tuntuu et vaikka asutaan samalla paikkakunnalla ja on joskus oltu paljonki tekemisissä ni nykysi ei juurikaan..et onko järkee pyytää vaan siks kummiks ku veli. Kaikki muut sisarukseni kyl on kummeja lapsilleni.,eikä oo ollu valittamista. Miehen puolelta on kans hänen veljensä mut hänen puolel sit oo oikein muita sukulaisia ketä vois pyytää. No onneks on viellä aikaa miettiä.. Ja niin siitäkin meillä tod. näk. ristiäisis on lähemmäs 40 henkee ja siinä on kaikkein lähimmät ihmiset, eli isovanhemmat ja isoisovanhemmat ja molempien sisarukset perheineen..

Keskiviikkoa odottelen jo innolla kun on se toinen lääkärikäynti ja ultra. Saa vähän viitteitä miten iso kaveri massus on. Ja et onhan alakerrassaki kaikki ok.. On nimittäin noita ennakoivia supistuksia päivittäin varsinkin jos kävelee enemmälti. Alkaa muutenkin jo raskaaks käymään tuo kakkosen nostelu. Närästystäkin jonkun verran mut suhteellisen vähillä oireilla nyt mennään..
 
Pakko kommentoida noista ristiäisistä. Meidän esikoisella on kaksi kummia. Tälle uudelle tulokkaallekin tuo määrä riittänee. Meilläkin on pääasia, että kummi osallistuisi lapsen elämään mahdollisimman aktiivisesti. Olisi muitakin turvallisia aikuisia vanhempien ja isomvanhempien lisäksi. Yritämme löytää kummit lähipiiristä, eli lähinnä perheestä ja sukulaisista. Olen huomannut, että ystävätkin, joiden kuvittelee olevan ystäviä, voivat totaalisesti kääntää kelkkansa. En halua ottaa sitä riskiä. Uudelle tulokkaalle on onneksi jo yksi kummiehdokas löydetty ja luulenpa, että pyydämme toista veljeäni toiseksi kummiksi. Meilläkin kun on sellainen tilanne, että kolmesta sisaruksestani kahta voin kuvitella kummin tehtävään, mutta kolmatta en oikeastaan ollenkaan.
 
Meillä kans on kummiasiaa mietitty huolella. Tietääkö kukaan saako lapsella olla vain yksi kummi? Haluaisin pyytää veljeäni enkä ketään muuta. 
 
Takaisin
Top