syyskuu

Meillä kun mies nykyään tekee töitä niin kyl tääl päivät menee neidinkaa ku siivil :) Aamusin leikitään sisällä ja tutkitaan paikkoja.Nykyään Ninni harjoittelee kävelyaskelii pöydän reunaa pitkin :) Päikkärit kun on saatu nukuttuu niin käydään lenkkeilees.Tosin kävellää rauhallisest ku itel alkaa olee hankaluuksii noiden lenkkeilyjen suhteen.Mut onhan se mukavaa ulkoilla ja pitää huolta omast kunnostaakin.
Täs yks päivä kattelin et meil on 3 eri äippäpakkauksen talvihaalarit.Tänä vuonna luki jopa et on likaa ja vettä hylkivä.Sit meil on viel 1 joku vähän niitä isompi talvihaalari ja sit ois sille tulevalle muksulle jo talvihaalari,semmonen ihan pikkunen.Noi äippäpakkauksen haalarit oli kyl mahdottoman isoi vastasyntyneelle ni hommattiin ihan pien sit Ninnille joskus.Onneks ei o tyttömäinen ni menee pojallekin :)
 
Joku kyseli, onko vauvat ottaneet ekat askeleet yhtäkkiä vai oliko harjoittelua...Meillä poika oli jo jonkin aikaa harjoitellu tuetta seisomista. Ja muutaman kerran olin nähnyt nousevan lattialta seisomaan. Sit vaan yks kerta otti siitä vähän askelia. Seuraavaan kertaan meni pari päivää, mut nyt on askeltanu useita kertoja päivässä. Aika tukevasti jo seisoo ja tekee kyykkyyn ylös liikettä :)
Mä löysin pojalle kirppikseltä talvikengät, viking goretexit. Jalka kasvaa hirveetä vauhtia, mut jos ne alkutalven ainakin menis. Ton ikästen kengät on käytettyinä melkein ku uusia, ku vaan sattuu sopivat löytymään. Pukuja kattelin kans, mut meiän ku oli pakko sovittaa monia, oli helpompi hoitaa se yhessä isossa kaupassa. Jonkun rönttäpuvun yritän löytää viel käytettynä. Hassua, ku meillä on pojan ulkoiluhousutkin nyt kokoa 92. Lahkeissa on pituutta, mut muuten sopivat :) 
 
melela, toi kylpyily näyttää kyllä niiin hauskalta puuhalta! Harmi, ettei täällä oo tarjolla :(
 
melela: aivan mahtava kuva!:)

Kisu2: kävin gynellä ja antoi mulle terolut-nimisen lääkkeen jota alan popsimaan tässä piakkoin kuureina. vähän tuli sellanen olo et osaankohan ottaa oikein tuota kun tuntui monimutkaselta:D mut lapulla on ylhäällä kaikki et eiköhän se siitä. meillä on loppunut kyllä nyt jo siis imetys, eli periaatteessa vois odottaa omia luonnollisia kuukautisia mut gyne sanoi että voin alottaa tuon kuurinkin jos ehdottomasti haluan jo aiemmin kuukautiset kun mitä luonnollisesti tulisi... ja niin varmaan teenkin musta tuntuu et jos alan odottelemaan niin kestää mooonta kuukauta että alkaa kun on aiemminkin ollut epäsäännölinen kierto ja taukoja! lokakuussa ajattelin jossain vaiheessa alottaa. sivuvaikutuksistakin juteltiin, toivottavasti ei suurempia tule. mut voihan ne sit lopettaa jos tulee ongelmia.

tyttö on tänään osoitellut itseään sormella kauheesti:D ja tänään kun isäntä leikkasi ruohoa ja tytön kanssa katsottiin ikkunasta niin alkoi sellanen hassuttelu isille että isi naureskeli niin että ajoi ruohonleikkurilla kiven päälle ja kone meni rikki... heh. 8) kyllä sitä jotenkin vaan odottaa jo lunta ja talvea vaikka toisaalta meillä on ollut sellasia ulkovaatteiden pukemissessioita et voi sitä huutoa kun pitää laittaa tumput ja ulkohousut ja kengät...huoh. plaah. pitänee varmaan ostaa toisenlainen haalari niin on helpompi pukea!
 
Ihana kuva melela, teillä on ollu hauskaa!

Nauroin kyllä teidän kommellukselle, Viltsukka! Mietit myös aikasemmin sitä, et rupeeko vauva kävelee, kun pidetään niin paljon sylissä. Esim. afrikassa kannetaan vauvoja kokoajan ja ne oppii ihan samoihin aikoihin keskimääräisesti kävelemään ku muutkin! Sitäpaitsi sylissä oleminen vahvistaa koordinaatiota ja lihastasapainoa. Ja tuntuu, että teillä mennään kielellisesti reippaammin niin silloin yleensä liikkuminen lykkääntyy.

Meillä kans on alettu osoittelemaan, se on niin suloista. Sitten olin ihan yllättynyt, kun sanoin "luetaanko kirjaa" niin poika tepsutteli oman kirjakorin luokse ja otti kirjan! Mä olin ihan suu auki ja tippa linssissä, et se ymmärs! :D Tuntuu, et toi sanojen ymmärtäminen on tullu ihan yhtäkkiä. Se kuuntelee tosi tarkkaa, kun me nimetään jotain asioita. Meillä kans jorataan jopa ruohonleikkurin tahtiin ;)

Nyt ostin kurahaalarit, vähän reilut niin on tilaa kontata ja kun ulos pääsee niin on kyllä vauhtiakin. Nyt vaan hampaat vaivaa! Siis oikeesti. Miks ei kukaan kertonut, että hampaiden tekeminen on näin työlästä!! Valvotaan, kitistään ja kuumeillaan. Pari viikkoa sitten oli pari päivää kuumetta ja nyt pitäs koht puskee hammasta. Nyt taas on kuumetta ja kiukkua enkä enään tiedä mikä se on. Vähän oli myös näppyä vaippa-aluella ja kuulemma on yleistä, et hampaat aiheuttaa myös ihottumaa!?

Tulipa pitkä vuodatus, mut tällaista tällä kertaa. Niin ja meillä tosiaan on aamulla mennyt pari päivää kananmunaa ja päärynää :D
 
säde. joo, se voi olla että ensin tulee kommunikointiin kehitystä ja sitten motoriikkaan myöhemmin. se osoittelu on hauskaa kun tuntuu et sanasto kertyy tosi nopsaan.

oon ihmetellyt muuten sitä kun meijän tytöllä oli joku joku puolitoista kuukautta(muistaakseni) sitten vauvarokko ja siitä jäi äänenkäheys ja on edelleen! tai välillä se on normaalikin mun mielestä ollut tässä välillä mut en oo ihan varma oonko vaan tottunut niin käöheyteen et tuntuu normaalilta. mut mietityttää et voikohan se jäädä pysyväksi?! miten muilla joilla on ollut äänenkäheyttä, kauanko kesti? melela, sanoit että benjamillakin oli käheä ääni vauvarokon jälkeen, kuinka pian se meni pois? toivottavasti ääni tulee takasin:)
 
vitsukka: musta tuntuu, et benjaminin ääni on vasta nyt normalisoitunu. eli tosi pitkään oli käheänä!
 

Meiän tytöllä taitaa olla hiivatulehdus...en muista kerroinko siitä jo enkä jaksa tarkistaakaan... Annoin jo pienen kuurin maitohappobakteeria ja bepanthenia laittanu paikallisesti, neuvolan ohjeen mukaan. Mutta tänään taas punottaa kovin häpyhuulista.. :( 

Pitääköhän mun jo heti huomena soittaa lääkäriin vai voiko sen kans odottaa tiistaille jollon meillä on korvakontrolli??

Tosta värikylvystä, senhän voi tehdä myös kotona. Iso paperi vaan kylppärin lattialle ja mustikkapilttiä kuppiin :) 

Vitsukka mulla on ollu joskus käytössä myös nuo terolutit. Ei niistä kovin helposti tule oireita, mutta toki toiset on herkempiä. 

Mulla alko eilen menkat ja samalla lääkitys ja siispä nyt yritetään sitä pikkusiskoa /veljeä :) Jotenkin jännittää vaikka oon yrittäny ajatella että tulee jos on tullakseen ja jos ei tuu nyt niin sitten myöhemmin. Mä en halua että mulle tulee taas ihan hirveä vauvakuume..! Se on ihan hirveetä jos on kova vauvakuume ja  sitten sitä vauvaa ei kuulu..... No, saa nähdä. Mä oon kyllä niin onnellinen ja iloinen tästä meidän esikoisesta että ihan meinaa itkettää kun sitä kattelee :) 

Päivä päivältä seistään pitempään ilman tukea, varmaan ei itekkään huomaa :D Ja sitten kun huomaa niin sit mennään äkkiä maahan :D

 
Takaisin
Top