Syyhy!

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Toivottavasti olette säästyneet syyhyltä ja säästytte jatkossakin! Jos näin ei kuitenkaan ole, voi tässä ketjussa keskustella aiheesta. Jos joku saisi vertaistukea ja vinkkejä.

Kerran syyhyn kärsineenä olen kauhulla seurannut tätä epidemiaa. Toivon todella, että säästyttäisiin siltä!
Se kaikki kutina ja tekstiilien pesu oli kamalaa ilman taaperoakin. En halua tietää millaista se on taaperon kanssa. 😬

Jos sellaisen huomaisin meissä niin pakattais kimpsut ja kampsut ja mentäis mökille/ tai tultais mökiltä kaupunkiin. Perillä suihkun/ lääkityksen kautta pukeuduttaisiin puhtaisiin siellä odottaneisiin vaatteisiin. Mukana kulkevat jäisivät odottamaan käyttöä. Päällä olleet menisivät pesuun. Taakse jääneessä paikassa sais punkit ihastella toisiaan munista kuoriuduttuaan missä tahansa (leluissa, kirjoissa, vaatteissa tai vaikka huonekaluissa tms) sitten piileksisivätkin ja kuolla samantien myös nälkään.
Pitäisin myös taukoa omalla autolla liikkumisessa, ruokaa ja vaippoja ovelle toimitettua niin auton verhoiluista munista kuoriutuvat eivät pääsisi elinkiertoaan jatkamaan.
Vaan hartaasti toivon ettei mielestäni suht hyvää ennakkosuunnitelmaa tarvitse koskaan käytännössä toteuttaa, ei syyhypunkin kuten ei myöskään täiden vuoksi!
Jaksamista niille kenelle noista jompikumpi kohdalle osuu!

Jos sellaisen huomaisin meissä niin pakattais kimpsut ja kampsut ja mentäis mökille/ tai tultais mökiltä kaupunkiin. Perillä suihkun/ lääkityksen kautta pukeuduttaisiin puhtaisiin siellä odottaneisiin vaatteisiin. Mukana kulkevat jäisivät odottamaan käyttöä. Päällä olleet menisivät pesuun. Taakse jääneessä paikassa sais punkit ihastella toisiaan munista kuoriuduttuaan missä tahansa (leluissa, kirjoissa, vaatteissa tai vaikka huonekaluissa tms) sitten piileksisivätkin ja kuolla samantien myös nälkään.
Pitäisin myös taukoa omalla autolla liikkumisessa, ruokaa ja vaippoja ovelle toimitettua niin auton verhoiluista munista kuoriutuvat eivät pääsisi elinkiertoaan jatkamaan.
Vaan hartaasti toivon ettei mielestäni suht hyvää ennakkosuunnitelmaa tarvitse koskaan käytännössä toteuttaa, ei syyhypunkin kuten ei myöskään täiden vuoksi!
Jaksamista niille kenelle noista jompikumpi kohdalle osuu!

Hei mä rakastan listoja, ennakointia ja suunnitelmia.. aina suunnitelma a, b ja c päässä erilaisiin tilanteisiin 🤣 joten tämä viesti upposi muhun ja nyt pää pohtii varotoimenpiteitä syyhy tilanteeseen 😂
Oon siivonnut kotia nyt tehokkaammin kun normisti ja kaikki tekstiilit jota ei oo pakko olla niin on nostettu kaappeihin(sohva tyynyt, torkkupeitot jne) ja lisäksi ostin sekä isoja jätesäkkejä että vakuumipusseja ja tilanteessa jossa syyhypunkki meille hyökkää niin kaikki vaatteet yms lähtee säkkeihin ja varastoon odottamaan kuolemaansa.
Rakastan ideaa että otetaan loma ja lähdetään mökille ja jätetään kodin kauhea siivous puunaus ahdistus -sirkus taaksemme ja annettaisiin vaan "pölyn laskeutua". 😊😂 Toki varmasti ekana siivoaisimme pintapuolisesti nurkat jotta olisi mukavampi palata mutta sen jälkeen painelisimme evakkoon ja sopivan varoajan päästä vasta palaisimme kotinurkkiin 🤣

Hei mä rakastan listoja, ennakointia ja suunnitelmia.. aina suunnitelma a, b ja c päässä erilaisiin tilanteisiin 🤣 joten tämä viesti upposi muhun ja nyt pää pohtii varotoimenpiteitä syyhy tilanteeseen 😂
Oon siivonnut kotia nyt tehokkaammin kun normisti ja kaikki tekstiilit jota ei oo pakko olla niin on nostettu kaappeihin(sohva tyynyt, torkkupeitot jne) ja lisäksi ostin sekä isoja jätesäkkejä että vakuumipusseja ja tilanteessa jossa syyhypunkki meille hyökkää niin kaikki vaatteet yms lähtee säkkeihin ja varastoon odottamaan kuolemaansa.
Rakastan ideaa että otetaan loma ja lähdetään mökille ja jätetään kodin kauhea siivous puunaus ahdistus -sirkus taaksemme ja annettaisiin vaan "pölyn laskeutua". 😊😂 Toki varmasti ekana siivoaisimme pintapuolisesti nurkat jotta olisi mukavampi palata mutta sen jälkeen painelisimme evakkoon ja sopivan varoajan päästä vasta palaisimme kotinurkkiin 🤣
Toivottavasti niin teillä kuin meilläkään ei tuo hyvin suunniteltu loma koskaan toteutuisi.
Ainakin minulla arkijärjen käyttö yhdistettynä luontaiseen laiskuuteen motivoi miettimään itselle helpoimpia ratkaisuja jo ennalta. Pelkkä ajatus kaikkien lelujen, kirjojen jne puunaamisesta kahteen kertaan verraten evakuointuminen ruokakauppaan matkalla pysähtyen tuntuu yhäkin vaan helpommalta.
Toki ennakointi toimii mullakin, niinpä yritän minimoida tartuntatodennäköisyyttä ja jättää esim avoimen päiväkodin väliin. Kaupassa kerään ostoksen omaan ostospussiin kun niiden ostoskorien kahvoista ei voi tietää.

Muokattu viimeksi:
@Aaltokukka Toi on kyl hyvä suunnitelma!! Tosin meillä ei oo mökkiä. 😝 Kuoleekohan ne sit yhdestä voitelukerrasta? Vai leviäiskö ne mökillekin? 🤔
Ohjehan on toistaa lääkesively kaksi kertaa...viikon välein. Käsittääkseni kakkos kerralla tapetaan niitä uusia kuoriutuneita, elävät kuolevat kyllä. Samaan se täidenkin kanssa. Vaikka kaikki tekstiilit pestään ja puunatan kaikki sen ekakerran lääkityksen yhteydessä, niin todennäköisyys yhden piileskelijän hengissä selviämisestä etenkin lapsi perheessä on suuri. Käsittääkseni tuota alle 2v taaperoa kun sillä myrkkysalvalla ei saa edes rasvata niin hankalaahan se hoito jokatapauksessa olisi.
Mulla evakointi-ajatus perustuu kotona olevien munista kuoriutuvien uusien yksilöiden välttelemiseen. Itse yrittäisin myös löytää sen naaraan joka niitä käytäviä minuun/ mieheen/ Taaperon kaivelee ja poistaa ne ihosta. Toki lääkärit niitä naaraiden etsintöjä tekevät myös...

Takaisin