Syntymättömän lapsen vakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KTJ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

KTJ

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aiotteko ottaa? Onko joku ehtinyt jo noihin vakuutuksiin perehtymään tai onko kohtuullisen tuoreita aiempia kokemuksia? Onko isoja eroja eri vakuutusyhtiöiden välillä niin hinnoissa kuin vakuutuksen sisällöissä ja ehdoissa? Suositteletteko ehdottomasti jotakin vakuutusyhtiötä?

Mä kanssa mielelläni kuulisin kokemuksia! Me ollaan ajateltu ottaa, ja oo koittanut vähän vertailla ja katellakin, mutta jotenkin kaikki vakuutusjutut on hirveen vaikeita mulle hahmottaa...

Meillä on esikoisella vakuutus joka nyt 2v - ja otamme nytkin. Olemme OP Pohjolan asiakkaita ja olen erittäin tyytyväinen. Maksut olleet 250-350 per vuosi (nyt kolmesti maksettu) ja omavastuu on 100€ per vuosi. Monilla muilla vakuutuksilla omavastuu on per sairaus joku 50€ eli siihen verrattuna tässä todella pieni omavastuu jos käy enemmän kun lahdesti vuodessa lääkärissä.

Me mennään herkästi yksityiselle kun kerran on tämä vakuutus, pakko muutenkin sitä saikkua on hakea niin samalla voi antaa tutkia jos kuume noussut tai jos vaan epäilee korvatulehduksia. Niitä ole viime vuonna kolme mutta koska omavastuu täynnä niin ilman kustannuksia voi käydä näyttämässä jos vaan pelkää että voisko taas olla, ei tarvitse lapsen kärsiä.

Jos luottaa omaan terveyskeskukseen jonne on helppo päästä, turhaan vakuutusta ottaa, mutta me rampataan kyllä itsekin pelkästään yksityisillä niin lapsikin saa samaa palvelua.

Netissä on helppo täyttää käyntien jälkeen palautushakemuksen Pohjolalle ja raha ollut tilillä 2-3 päivän päästä kun olen hakenut. Ja jokaisen käynnin jälkeen voi hakea tai säästää kuitteja kunnes on kertynyt enemmän, miten tykkää.

Meillä on kans esikoisella vakuutus. Otettiin se tosin vasta syntymän jälkeen, mutta onneksi on ollut suht. terve lapsi niin kaikki menee tuon vakuutuksen piikkiin. Tämän toisen kohdalla otetaan tuo vakuutus jo ennen syntymää. Meillä on ollut korvatulehduksia useampiakin ja aina on käyty suoraan yksityisellä. Ei tarvitse jonottaa ja saa palvelua. Meillä kans OP-Pohjolassa ja ollaan kyllä tykätty niiden systeemistä.

Aiotaan kanssa ottaa vakuutus. Oon lukenu semmosia juttuja julkisen puolen lasten terveydenhuollosta, että huh... Mieluummin sitä maksaa enemmän ja menee yksityiselle saamaan kunnon hoitoa kuin että joutuu sitten päivystykseen sairaan vauvan kanssa jonottelemaan parhaimmillaan useempaan kertaan.

Meillä on OP-Pohjolan kotivakuutus, eli Pohjolan vakuutuksella mekin mennään. Keskittämisestä pitäis kai kanssa tulla joku alennus sitten tohon, ainakin se on toiveena :)

Tällä sivulla oli ihan hyviä vertailuita kun vakuutuksia etittiin. En vaan tiiä, miten paikkansapitäviä noi hinnat enää on. http://www.vauvavakuutus.com/

Mä oon kans harkinnut tuota OP-Pohjolaa, ihan kokonaisuudessaan vaikuttanut ihan hyvältä. Iffin pistän poikki, oon nii tympääntyny niiden palveluihin. Keskittämistä itekin miettinyt :)

(Heinäkuisista kurkin)
Kyllähän niissä vakuutuksissa on aikas laillakin eroja, mutta niitä on aika vaikea vertailla keskenään... ehdot saattavat olla kovinkin erilaisia.
Kannattaa ehkä pyytää tarjouksia eri paikoista.
Useimmiten parhaamman (hinnallisesti) tarjouksen saa sieltä, minne on keskittänyt muitakin vakuutuksia (asunto-, oma sairas- tai matkavakuutus, autovakuutus jne...).

Fenniasta oli 90€ ( 3kk ennen laskettua vasta voimassa) odotusajalta ja muistaakseni 275€/v sen jälkeen 75€ omavastuulla.

Juu tarjous on ihan tuore. Saatiin kyllä aika hyvät alennukset, kun keskitettiin kaikki vakuutukset Fenniaan.

Näköjään tuon Fennian vakuutuksen voi ottaa ainoastaan, jos on kotivakuutuskin siellä :( Tosin LähiTapiolalla oli minusta sama juttu. Hinnassa ois aika paljon eroa esim. Pohjolaan verrattuna, mutta ehkä käyttämättömien bonusten takia tullaan kuitenkin kallistumaan sinne.

Noniin, viime hetken kyselyt vielä täälläkin. Meidän pitää ottaa vakuutus 8 päivään mennessä, eikä olla vieläkään keretty kiertelee vakuutusyhtiöitä. Urakka alkaa tiistaina!

Mihin ootte nyt päätynyt? Mikä vakuutus on tuntunu järkevimmimmältä ja edullisimmalta? Viime hetken neuvoja kaivataan :)

Mä haastattelin "lapsellisia" kavereita ja tulin siihen tulokseen etten kuitenkaan sit ota tätä syntymättömän lapsen vakuutusta. Kuulemma niin hyvin pääsee tk:ssakin jonojen ohi sairaan lapsen kans. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en taas luot tk lääkäreihin, kokemusta niistä on ihan tarpeeksi. Ja jos vauvalle tulee esim. Joku hengitystie infektio ja jonotat ekaks jossain ajanvaraus linjalla pari tuntia, sit ehkä saa ajan samalle päivälle ja taas sinne jonottamaan. Ja sitten siellä on joku tauno lääkärinä, joka ei tiedä tai jota ei kiinnosta, niin joutuu joka tapauksessa sen rumpan jälkeen menemään yksityiselle. Näin on ainakin mulle käynyt aina näitten sairastelujen takia ja samoin kuullu niin kamalia juttuja perheellisten lasten sairastelusta.. Tiedän että mun hermot ei tuu kestämään tk:n arvauskeskus meininkiä, niin meille se vakuutus on kyllä ehdoton.

Mutta tää on vaan mun kokemus tk:sta ja siks niin negatiivisesti siihen suhtaudun, enkä yksinkertaisesti vaan luota. Silleen harmi, kun veroja siitä kuitenkin maksetaan, mutta mutta...

Me otettiin Pohjolasta. Se oli mun mielestä jotenkin kaikista kattavimman oloinen ja selkeä ja jotenkin sellainen "luotettava". Omavastuu oli 100 euroa/vakuutuskausi, kun sitten taas esimerkiksi Fennian vakuutustarjouksessa se oli muistaakseni 78 euroa per sairaus. Se ei meitä houkuttanut, kun ei voi etukäteen tietää, jos vauvalla on jatkuvasti jokin sairaus. Pohjolassa sittä vakuutuksesta pystyi myös hyvin räätälöimään mieleisensä paketin, että minkä kaiken varalta halusi vakuuttaa ja millä vakuutusmäärillä ja millä omavastuilla. Hinnat pyöri mun mielestä suurin piirtein samoissa lukemissa eri yhtiöissä.

Mäkin oon yrittänyt selvitellä noita vakuutuksia. Kovin on ollut vaikea vertailla eri yhtiöiden vakuutuksia, kun niissä on eri ehdot ja sitten on ne keskittämisedut ja kaikkee.. Ilmeisesti syntymättömän lapsen vakuutus pitää ottaa 3kk ennen laskettua syntymäaikaa, mikäli sellaisen halajaa. Ja jos ei sitä ota, niin seuraavaks on mahdollista saada vauvalle vakuutus vasta kun se on jotain parin kolmen kuukauden ikäinen. Itsellä on vakuutukset selvityksessä iffissä tällä hetkellä, koska siellä on meidän muutkin vakuutukset. Tässä on vaan sellanen juttu, että mulla on ollut aikoinaan 3 keskenmenoa, minkä takia ne pyysi lisäselvityksiä tämän raskauden jutuista. Piti mm. kopsata niille kokonaan mun neuvolakortti ja lähettää kaikki raskauteen liittyvät tutkimustulokset (jotka kaikki onneks ok). Sit kun vielä ruksittelin niiden listasta, että olen ollut sairaslomalla tämän raskauden aikana supistustuntemusten takia, niin saa nähdä myönnetäänkö meille raskausajan vakuutusta ollenkaan.. Typerää kyllä, jos entisen elämän jutut (keskenmenot) jotenkin siihen vaikuttaa.

Me otettiin vakuutus Pohjolasta. Meillä on omat ja firman vakuutukset tapiolassa,mutta pankki vaihdettiin vähän aikaan sitten Osuuspankkiin siksi verrattiin Tapiolaa ja Pohjolaa. Aika saman hintasia oli, näissä asioissahan se keskittäminen kannattaa. Eli kun tapiolassa on paljon jo vakuutuksia ja Osuuspankissa kaikki pankkiliikenne niin aika hyvin saa sitä hintaa niissä alaspäin. Mut meistä pohjola oli parempi, siinä oli korkeemmalla kulukatot, ja pienemmät omavastuut. Ja mikä oli miusta aika hyvä niin se korvaa myös raskausajan ongelmat, jos äidin tai lapsen henki on vaarassa. Eli vaikkapa paha raskausmyrkytys, jos vaikka joutuu ihan sairaalaan, niin korvaa hoitokulut.

Kiitos vinkeistä:) Pitääpä nopsaa alkaa selvittelemään. Saapi nähä jätettiinkin asia nyt liian viimetinkaan:/ kuvittelin, että vakuutuksen otto olis päivässä selvä.... Mutta ennen 8.5, pitäis se saada, että ois se 3 kk ennen otettu.

Isabella, en ole ihan 100 % varma, mutta minun mielestä Pohjolassa ei edes tainnut olla sitä aikarajaa mikä monissa muissa vakuutusyhtiöissä on, että syntymättömän lapsen vakuutus pitää ottaa 3 kuukautta ennen laskettua aikaa, vaan sen pystyy ottamaan periaatteessa vaikka kaksi viikkoa ennen vauvan syntymää, mutta kun sitähän ei voi tietää, että milloin se vauva syntyy, niin kannattaa se varmaan pian hankkia. :) Ja just se oli minunkin mielestä Pohjolan vakuutuksessa hyvä, että vakuutus korvasi myös äidin julkisen terveydenhuolllon kulut raskausaikana, jos raskaudessa jotain ilmenisi.

Okei, hyvä tietää :) meillä on kaikki vakuutukset lähitapiolassa, mutta käydään kyllä kilpailuttamassa myös tuo pohjola ainaski. Kiitos vinkeistä!

Takaisin