Synnytysvalmennus

Midas

Oman äänensä löytänyt
Onkos teillä jo alkanu valmennukset?
Täälä olis huomenna eka..Aika loppuun jätetty mun mielestä..
 
Meillä on ollu eka perhevalmennus joulukuussa, yhteensä niitä on kuusi kertaa. Kolme viimeistä käsittelee synnytystä ja lastenhoitoa. Noi kolme viimeistä on perättäisillä viikoilla ja ensi viikolla on niistä vielä yksi kerta jäljellä. Alun hammashuolto- ja parisuhdejutut oli ihan turhia, mutta nää viimeiset on ollut osi hyviä ja hyödyllisiä!
 
Meillä olis ollu eilen tuo perhevalmennus jossa aiheena synnytys. Täällä ei ainakaan varsinaista synnytysvalmennusta ole ollenkaan. Ei menty tuohon perhevalmennukseen kun tuntu itselle ainakin vähän turhalta istua 2,5tuntia auditoriossa ja keskustella ja kattella jotain kalvoja. Mä koen, että oon saanu ihan tarpeeks synnytysvalmennusta tuosta helistimen dvd:stä :)
 
Meillä eka perhevalmennuskerta on kahden viikon päästä ja silloin viikkoja täynnä 31. Eli aika loppu puolella on täälläkin valmennus jätetty, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tosin näin viimeisellä kolmanneksella kaikki tuntuu paljon konkreettisemmalta, joten ehkä hyvä vain, että valmennuskin on vasta nyt.

Mulla on edelleen tuo Helistimen DVD katsomatta.. Oon jo muutamana päivänä meinannut sitä katsoa, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. ;)
 
Oltiin kans tänään synnytysvalmennuksessa. Aiheena oli kivunlievitys, siitähän sielä puhuttiinkin ja ens kerralla olis sitte synnytysvideo.. Mutta en tiedä tuleeko lähdettyä enää kun tämäki reissu tuntui jotenkin tyhmältä. Tosin miehelle sielä tuli paljon tietoa mutta itse kun on lukenut netistä ja joka paikasta noita juttuja niin oli aika tuttuja hommia :) 
 
Meillä aikanaan kans ensimmäisestä oli perhe/synnytysvalmennusta siten, että vimppa kerta oli n. kuukausi ennen laskettua aikaa. Ja mulla oli laskettu aika suht loppupuolella siellä olleista, eli osalla oli vimppa (vauvanhoito) kerta viikko-pari ennen laskettua aikaa. Yks ehti synnyttää ennen sitä =)

Musta tuossa oli kivana antina se, että näki muita samalta suht pieneltä paikkakunnalta olevia, joilla sama tilanne. Eli pystyi moikkaamaan kaupassa sitten jälkikäteen... ja myöhemmin satuttiin osan kanssa vielä samaan ensisynnyttäjien ryhmään.
 
Meillä on ollut neljästä perhevalmennuskerrasta kaksi nyt. Eka missattiin, mut siinä oli toisaalta aiheena muutenkin liikenneturvallisuus ja hammashuolto, että ei nyt niin kauheesti kiinnostanut muutenkaan. Eilen oli aiheena muuttuva elämäntilanne ja ite koin sen ainakin ihan mukavaksi. Semmosta jutusteluahan se oli, mut ihan kiva että varsinkin mies saa tilaisuuden jutella vähän muiden äijien kanssa tai ainakin kuunnella niidenkin ajatuksia. Tossa jaettiin välillä ryhmät miehiin ja naisiin ja musta se oli ihan hyvä. Seuraavaks on joku vauvaperheen arki tai joku aiheena ja sit viimesenä imetys. Sit erikseen saa käydä synnärillä tutustumassa, sinne saa mennä aina lauantaisin tiettyyn aikaan millon itelle käy. Meillä ei siis oo mun mielestä ton perhevalmennuksen puolesta mitään synnytykseen liittyvää, se tulee kuulemma siellä sairaalalla sit.
 
Meille ei ole ees puhuttu, en tiedä johtuuko siitä kun on toinen raskaus?? Mutta en ois ees mennyt vaikka olisikin sellainen. esikoisesta käytiin yhdessä muutama kerta ja molemmat totesimme hieman turhaksi...
 
Ballo: Joo ei uudelleensynnyttäjille enää tarjota mitään valmennuksia. Oletetaan että haltsataan ne hommat jo jotensakin ;-)
 
Mulle tais tulla tänään postissa lappuset ja valmennukset alkaa vasta ens kuus niin kyl aika loppuun jää..
 
Meillä alkaa tossa maaliskuun lopussa, parempi musta näin kuin että olis ollut joskus aiemmin. Jotenkin nyt kun alkaa olla todellisempaa tämä että vauvahan meille tulee niin osannee ottaa vähän paremmin tietoa vastaan. Sisällöt on musta lapsen käsittely, synnytys ja sitten vielä jotain muuta. En ny muista mitä. TYKSiin ei pääse tutustumaan, etenkään nyt kun on remppa päällä. Synnärillä on kuulemma yksi suihku käytössä, jei.
 
Täällä alkoi valmennukset jo tammikuussa! Synnytys oli aiheena viime kerralla, joka oli tän kuun alussa. Oli ihan hyödyllistäkin tietoa, aiemmat kerrat on olleet vähän niin ja näin.. Synnärille mennään tutustumaan ensi kuun alussa. Sitten onkin vielä neljä valmennuskertaa vauvan kanssa, joista ensimmäinen elokuussa. Siitä tuleekin sitten varmasti mielenkiintoinen tapaaminen, kun meitä on ryhmässä reilusti yli kymmenen paria ja siihen mukaan kaikkien vauvatemoticon  
 
Takaisin
Top