Synnytysvalmennus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
alkoi meillä eilen. Oli kyllä ihan mielenkiintoista, mutta tänään soitan neuvolaan ja kysyn, voidaanko siirtyä siihen toukokuussa aloittavaan ryhmään: kaikki muut sai touko-kesäkuussa, yksi tai kaksi heinäkuun alussa. Ja sit me. [8D] Kuulin, että meillä ryhmä jatkuis sit synnytyksen jälkeen tapailua vauvojen kanssa: kiva, jos ja kun kaikki muut on kuukausia meitä vanhempia.. ne selitteli meidän tuonne laittoa ruuhkilla jne, mut silti.. Koetetaan ainaskin.

Eka kerralla läpikäytiin synnytystä, tokalla kerralla katotaan SE video [:D] ja jatkossa sit on vauvan hoitoa, äidin vointia synnytyksen jälkeen jne. Ja iskille sillä aikaa jotain omaa juttuaan. Eli ihan nasta homma.
 
Mulle ei ole puhuttu mitään synnytysvalmennuksesta. Ehkä ne ei toisella kertaa sitä tarjoakkaan. Muistan et eka kerralla oli tätä valmennusta vissiin kaks kertaa ja sen mitä sieltä muistan on se et mulla oli ihan hirveet ilmavaivat koko sen ajan ja mun masuni piti siellä sellasta meteliä et miehet, tulevat isätkin toisella puolella huonetta nauroivat[&:].
 
Täällä on tarjolla perhevalmennusta, ajateltiin mennä, kun sopivat kerran just hyvin töitten suhteen! Aamusta ja iltapäivästä just sopivina päivinä. Synnytysjutut kiinnostaa tietty eniten ja vastasyntyneen hoitaminen. Oon hoitanut lapsia paljonkin, mutta en koskaan vastasyntynyttä niin että olisin ollut siitä pidempään vastuussa.

Mulla meni fysioterapeutin pitämä neuvontaryhmä ohitse, unohdin merkitä kalenteriin. Onko joku käynyt vastaavassa ja mitä mieltä oli?
 
Huh: päästiin toukokuussa alkavaan ryhmään. Vetäjä oli samaa mieltä, että kannattaa siirtyä siihen: on muitakin elokuisia jne.

Meillä on kanssa toi fysio-opiskelijoiden pitämä juttu: meen siihen huhtikuussa: nukuin onneni ohi maaliskuun päivältä.. [:)]
 
En mene synnytysvalmennukseen,oon siellä ollu kuitenkin kolme kertaa.
Haikaranpesään ilmottauduin kuitenkin[:D]
 
Heh heh, mulla on synnytysvalmennusaikataulu jo valmiina...
 
Ensimmäinen on pääsiäisenä, Aila Miettisen (www.ailam.net) pitämä synnytysvalmennus kahtena päivänä.
 
Sitten alkaa neuvolan perhevalmennus seuraavana, kolme kertaa + synnytyssairaalavierailu. Perhevalmennukset on 19.4, 24.5 ja 31.5.
 
Hypnosynnytysvalmennus (http://www.hypnosynnytys.com) alkaa 24.4 ja kestää neljä kertaa (4.5, 8.5 ja 15.5).
 
16.5 on BebesInfon synnytysvalmennus (www.bebesinfo.fi)
 
7.6 on BebesInfon imetystietopaketti.
 
Kätilöopiston Haikaranpesän valmennukset ovat 10.6 ja 17.6.
 
Saas nähdä jos keksin vielä lisää valmennuksia jostain!!! Oon sen tyyppinen ihminen että tarvitsen mahdollisimman paljon tietoa asioista, jotta pystyn valmistautumaan niihin. Ja mahdollisimman luonnonmukainen synnytys on tavoitteena.
 
Oon iloinen perhevalmennuksesta, mutta luulen, että vaikka tietäisin mitä, oon silti ihan pihalla ja sekopää synnytyksessä :D Varmaan sattuu ihan sairaasti joka tapauksessa [:D] Ei ole vielä ruvennut jännittämään toi, mutta kyllä mielelläni menen valmennukseen! Toivottavasti en sitten synnytyksen jälkeen avaudu kaikille kokemuksistani [;)], tiedän, etteivät kaikki kuuntele toisten yksityiskohtaisia synnytysselostuksia kovinkaan kiinnostuneina [:D]
 
Takaisin
Top