Synnytysvalmennus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko osallistuneet synnytysvalmennukseen?

Meidän oli mahdollista osallistua, neuvolasta vinkattiin, mutta jätettiin väliin, kun suunniteltu sektio oli tiedossa. En vaan kokenut mukavaksi mennä, kun itse sai käsitellä omaa tulevaa synnytystapaa yksityisesti neuvolassa ja pelkopolilla.
 
Ekan kanssa oli, en vaan enää muista oliko se synnäriin tutustumisen yhteydessä, vai erikseen neuvolan tiloissa kun oli jotain muitakin valmennuksia samaan aikaan menossa.
Ei siis kyllä ole oikein muistikuvia koko valmennuksesta.
 
Me käytiin. Lopulta oli meillekin tosi turha. Suunniteltu sektio meillekin sit lopulta tuli. Sitä ei vielä tiedetty sillon kun päätettiin mennä käymään valmennuksessa.
Sisältö oli lähinnä yleistä pölpötystä kivunlievityksestä ja synnytyksen etenemisestä.

Halusin mennä sinne, koska aattelen et synnytys on niin arvaamatonta ja siihen ei itse kauheesti voi vaikuttaa. Oon ihmisenä semmonen et haluisin tilanteita kontrolloida ja synnytys on kaikkea muuta kun kontrollissa. Joten ajattelin et voin ees pitää halussa sen et käyn kattomassa millaista siellä sairaalassa on, mihi jätetään auto, mistä kävellään sisään, millaisia huoneita on jne. No lopulta kävi niin et koronan takia synnytys saleihin ei päässy tutustumaan ja katottii youtubesta video miltä sairaala näyttää. Eli täysin turha homma
 
Me osallistuimme 2019 neuvolan synnytysvalmennukseen, jossa oli muistaakseni viisi muuta äitiä ja puolisoa. Ei siinä, aika yleisellä tasolla mentiin mutta ei tuo mitenkään turha ollut. Muutama stressaava isä jäi mieleen jotka kysyivät mun mielestä vähän huvittavia juttuja, mutta jokainen tyylillään :smiling-eyes:
 
Kävin esikoista odottaessa neuvolassa synnytysvalmennuksessa. Silloinkaan ei päästy tutustumaan sairaalaan (2014 eli ei ollut edes koronaa) vaan katsottiin jotain kuvia tai videota. Kai siitä valmennuksesta jotain iloa oli, mutta vähän heikko oli kyllä sen anti.
 
Takaisin
Top