Vastaa ketjuun

Mulla on jonkinnäköistä listaa ollut tehtynä ja osasta näistä voin tietysti tarvittaessa joustaakin, muutama taas on ihan ehdoton.

- Mies mukaan synnytykseen! Ehdoton!

- Synnytyksen eteneminen mahdollisimman luonnollisesti

- Mitään ei saa tehdä ilman, että kerrotaan toimenpiteestä erikseen ja perusteellaan miksi näin

- En halua yhtään ylimääräistä ihmistä paniikkihäiriöni takia sompailemaan synnytykseen, eli opiskelijat yms ei tervetulleita

- Kipulääkitystä vain jos erikseen ehdottomasti haluan

- Ilokaasu on aluksi ainoa jota haluan kokeilla, jos käy mahdottomaksi niin sitten voin harkita muita mahdollisuuksia

- Antibioottiallergia, kefaleksiini! Eli jos antibioottia laitetaan, joku muu aine!

- Liikkuminen mahdollisimman vapaasti

- Mahdollisimman vähän mitään piuhoja kiinni, jotta voin lievittää kipua kävelemällä jos vain pystyn

- Sektiopelko, ylipäätään kammo kaikennäköistä leikkelyä kohtaan!

- Ponnistusvaiheessa haluan ehdottomasti olla jossain muussa asennossa kuin puoli-istuvassa tai makaavassa, mieluiten kontallaan

- Toivon ettei episiotomiaa tehdä, mutta jos on pakko tehdä, ehdottomasti ilmoitettava ennen toimenpidettä

- Synnytyksessä en halua nähdä lapsen päätä enkä ylipäätäänkään mitään mitä siellä tapahtuu, eikä myöskään saa näyttää isälle!

- Lapselle ei lisämaitoa, ei ainakaan ilman että asiasta keskustellaan

- Perhehuone ehdottomana toiveena pelkotilojen vuoksi (mikäli ei jostain syystä mahdollista, mahdollisimman pieneen huoneeseen!) ja senkin lisäksi mahdollisimman pian kotiin (paniikkihäiriö joka sairaalaoloissa varsinkin kovan rasituksen jälkeen ja herkässä tilassa helposti oireilee)

Tommosen oon kirjottanut, tarttis saada se vielä paperille ihan neuvolakortinkin väliin... Oon mieluummin tossa vähän tiukkana ja sitten jos multa kysytään asiasta synnytyksessä, voin muuttaa mieltäni. Mieluummin niin, kuin sitten se että tehdään jotain mun tahtoni vastaisesti ja sitten harmittaa.

Takaisin