Vastaa ketjuun

Tulostin listan mukaan sairaalaan. Ja pääpiirteissään meni kuten toivoin. Ei lääkkeitä, sain ammeen, ei episiotomiaa, ponnistin puoli-istuvasti mut oli ok, ei saanut tuttia eikä lisämaitoa ja yksi yö oltiin potilashotellissa. Just passeli! Teen ehdottomasti listan ensi kerralla myös. Synnytin Taysissa.

· Toivon että mukana saa olla mieheni

· Toivon että synnytyksen annetaan mennä omalla painollaan

· Haluan pystyä liikkumaan mahdollisimman vapaasti

· Antureita vain jos on pakko, sisätutkimuksista haluan kuulla että paljonko olen auki

· En haluaisi kuin välttämättömät toimenpiteet

· Kipulääkkeitä haluan vain pyydettäessä

Jos haluan kipulääkkeitä, haluan että mulle kerrotaan eri lääkkeiden huonot puolet vauvan kannalta, jotta voin vertailla vaihtoehtoja

· Minua ei häiritse toiset ihmiset, eli myös opiskelijat ovat tervetulleita ja synnytystä voi kuvata opetuskäyttöön

· Toivon saavani hyödyntää ammetta ja mahdollisesti synnyttää veteen

· Toivon saavani kannustusta henkilökunnalta ja ohjeita esim. äänen käyttöön

· Haluaisin välttää makaavaa ja puoli-istuvaa asentoa ponnistusvaiheessa, jotta lantio olisi mahdollisimman auki, (synnytysjakkara kiinnostaa)

· Toivon että välilihaa tuetaan ja saisin ohjeita ponnistaessa, jotta väliliha kerkeää venymään rauhassa ja vältytään episiotomialta

· Haluaisin koskettaa lapsen päätä kun se on syntymässä

· Haluaisin lapsen heti päälleni ihokontaktiin

· Toivon että napanuora saa sykkiä loppuun ja että isä leikkaa sen

· Istukkaveren ja istukan saa antaa hyötykäyttöön

· Toivon että saamme olla ihokontaktissa rauhassa ensi-imetykseen asti ja sen jälkeen vauva punnitaan yms. Kinaa ei tarvitse pestä pois.

· Jos minua tarvitsee ommella, niin haluan siihen puudutuksen

· Lapselle ei saa antaa tuttia ja lisämaidosta pitää keskustella kanssani

· Toivomme pääsevämme mahdollisimman pian kotiin. Mikäli se ei käy, niin sitten potilashotelliin.

· Jos lapsi vaatii lääketieteellistä hoitoa, toivon että isä voi olla lapsen kanssa

· Jos minä tarvitsen hoitoa, toivon että lapsi on ihokontaktissa isän kanssa

· Toivon saavani imetysohjausta ja että lapsen imuote tarkistetaan

Takaisin