Tiistaina siis käytiin keskussairaalalla synnytystapa-arvioinnissa ja mulla oli sitä ennen keskusteluaika pelkopoliklinikan kätilön kanssa. Onneksi pääsin juttelemaan, koska nyt on paljon parempi mieli synnytyksen suhteen. :-) Kätilö kirjasi ylös mun mietteitä/toiveita synnytykseen liittyen ja kertoi, että ne tiedot näkyvät sitten kaikille kätilöille. Näkee sitten mua vastaanottava kätilökin, että oon käyny juttelemassa ja mitä oon toivonut synnytykseen liittyen.
Lääkäri totesi kohdunsuun olevan jo pehmeä, ja hieman se oli lyhentynyt ja avautunutkin. Eli supistukset on siis jo saaneet jotain aikaiseksikin... Sanoi, että vauvalla ei oo hätää vaikka nyt jo lähiaikoina syntyiskin, mutta kielsi silti rehkimästä liikaa ja uida ei kuulemma enää saa tulehdusriskin vuoksi. :-/ Vauva oli ihan normaalikokoinen viikkoihin nähden, noin 2 700 g. :-D Lapsivettä oli normaalisti ja napanuora sykkeet oli hyvät. Nähtävästi tulee tällekin vauvalle tukkaa, kun näkyi ultratessa hiuksia... :-D Kaikki oli siis onneks kunnossa ja sain jo ajankin 40+2 viikolle, jos ei ole ehtinyt syntyä ennen sitä. Silloin siis tarkastetaan taas tilannetta, kun on kuitenkin tämä rd.