Synnytyssairaalan valinta (HUS-alue)

Myy79

Vasta-alkaja
Katsotaanpa josko osaisin tehdä tänne uuden ketjun, koskien synnytyssairaalan valintaa.

Olen itse nykyisellään menossa Hyvinkäälle, mutta mietityttää miten toipuminen mahtaa onnistua jos huoneet aivan täysiä. Onko kenelläkään tiedossa onko näissä Hyvinkään useamman hengen huoneissa väliverhoja vuotaiden välissä, jos sattuu tarvitsemaan yksityisyyttä esim. vierailuaikoina? Perhehuonetta en pysty valitsemaan, koska mies jää kotiin hoitamaan esikoista/on yöt kotona. ilmeisesti Espoossa olisi tarjolla kaikille omat huoneet, joten se sinällään vaikuttaisi paremmalle. Miten te muut millä perustein olette valinneet sairaalan ?
 
Ite meen/toivon mukaan pääsen Espooseen synnyttämään juuri tästä syystä että saa oman huoneen kun perhehuonetta ei voida ottaa, en halua että muut lapset on pariakaan päivää ilman kumpaakaan vanhempaa plus haluan kotiutua mahd pian joka tapauksessa. :)
 
Hyvinkäällä on verhot sänkyjen välissä. Meillä oli vuonna 2016 yhdessä huoneessa 4 äitiä ja 4 lasta, joten ympäri vuorokauden aina joku vauva huusi, yleensä kaksi tai kolme. Vierailuajoista ei juurikaan välitetty, vaan väkeä lappasi muulloinkin. Se oli vähän liikaa, että yhtenäkin päivänä huoneessa oli äitien ja vastasyntyneiden lisäksi 12 vierasta eli 20 ihmistä samassa huoneessa, eikä heistä yksikään ollut minun vieraani. Pari äitiä totesi heti vieraidensa lähdettyä, ettei aio enää antaa lupaa näin monelle vieraalle kerralla.

Minulla oli valittuna 1. NKL, 2. Kättäri, 3. Jorvi, mutta mihinkään näistä ei mahtunut, joten piti lähteä Hyvinkäälle.
 
Vaihdoin neuvolan kautta ensisijaiseksi synnäriksi Espoon sairaalan. Nyt odotan vain jännityksellä milloin pääsen synnytystapa-arvio käynnille, joka ymmärrettävästi peruuntui tekemäni muutoksen myötä. Toivottavasti pian, koska joudun odottamaan sektiopäätöstä ko. päivään asti. Kyllä vaan odottavan aika on pitkä :nailbiting:
 
Lähimpään, eli Naistenklinikalla tarkoitus synnyttää. Toivon nopeaa kotiutumista eli polikliinistä synnytystä mikäli menee odotetusti. :)
 
Lohjan sairaalasta jäi erittäin hyvät muistot. Sinne varmaan päädytään taas, jos ja kun toivottavasti saadaan joskus vielä lisää lapsia :)
 
Mulla toiveena oli melkein naapurista löytyvä Espoon sairaala ja sinne myös onneksi pääsin lopulta vaikka juuri soittohetkellä olikin jonoa tunnin verran. Hyvät muistot jäi ja ehdottomasti haluaisin uusiksikin sinne, jos joskus ajankohtaista on. Yhden hengen huoneet oli kyl iso plussa :)
 
Takaisin
Top