Synnytyskomplikaatiot

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oliko sinun synnytyksessäsi komplikaatioita? Mitä tapahtui? Käsiteltiinkö niitä kanssasi hyvin?
 
Ekassa oli kohdun supistumattomuus ja siitä johtuva verenvuoto. Hoidettiin kaavinnalla ja lääkkeillä. Asia käsiteltiin hyvin läpi.

Toisessa synnytyksessä oli supistava lääke valmiina ja kaikki meni loistavasti ilman komplikaatioita.
 
Toisessa sektiossa sain komplikaatioita vauvan synnyttyä. Puudutteet lakkasivat vaikuttamasta, kipua alkoi tuntua kun tunto alkoi palautua ylhäältä alas päin kesken leikkauksen. Sain lisää puudutetta, sitten sykkeet lähtivät nousuun ja verenpaineet painuivat liian alas. Epäiltiin sisäistä verenvuotoa, mutta mitään ei löytynyt. Olin valvontaheräämössä ilman vauvaa ehkä 9 tuntia, kunnes pääsin yöksi osastolle vauvan kanssa. Seuraavana päivänä tutkittiin lisää, kun sykkeet ja paineet menivät taas huononpaan ja piti alkaa taas paastota, jos tuleekin kiire leikkuriin. Lopulta päädyttiin siihen, että ehkäpä minulla on ollut nestehukka, kun olin juonut liian vähän päivää ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Anestesialääkäri, hoitaja sekä pari kätilöä kävivät kanssani asiaa läpi.
 
Lääkärin virhe ensimmäisessä synnytyksessä epiduraalia laittaessa. Seurattiin tarkasti tämän jälkeen pystynkö kävelemään, pissaamaan jne, koska oli ilmeisesti olemassa halvaantumisriski. Synnytyksen jälkeen seuranta lopetettiin, kun ei koitunut virheestä seuraamuksia. En tiedä edes tarkkaan miten virhe tapahtui ja mitä kaikkea siitä olisi voinut seurata, kuuntelin vain vierestä kätilön ja lääkärin keskustelua ja kyselyä jalkojeni tuntemuksista yms. Sain kyllä ison trauman tästä. Kanssani ei asiaa sen tarkemmin kuitenkaan käsitelty, mikä oli minusta myös virhe sairaalalta.
 
Takaisin
Top