Synnytys Tayssissa

saskiia

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!

Onko täällä Tayssissa synnyttäneitä? Mahtaakohan siellä olla mahdollisuutta vesisynnytykseen?
 
Moi! itse olen tayssissa synnyttänyt. Ei ole valittamista paikasta. On kuulemma pari allasta. Itselläni oli niin nopea synnytys, etten päässyt kokeilemaan :) huhujen mukaan pääsee veteen jos haluaa, mutta voivat myös olla varattuja.
 
Itse synnytin TAYSissa kesäkuussa. Ei ollut mahdollisuutta vesisynnytykseen silloin. Mutta muuten tykkäsin! Ihania kätilöitä [:)]
 
Olen synnyttänyt Taysissa 2000 ja silloin jo löytyi ainakin yksi allas vesirentoutusta varten, mutta vielä tänä päivänäkään veteen ei saa Taysissa synnyttää. Altaaseen pääsee siis odotteluajaksi kyllä jos raskaus on kaikin puolin ns normaali ollut eikä synnytyksessäkään ilmene mitään erityistä. 
 
Tayssissa EI ole altaita, kätilökaverini siellä töissä.
Joku altaan tyyppinen ratkaisu löytyy, mutta kun
sen täyttää, vettä riittää noin puoleen pohkeeseen...
 
Suihkuun pääsee ehottomasti. Ja pyytäkää ihmeessä
jumppapallo mukaan, ihan parasta!
Istutte pallon päällä ja keinutatte lannetta, suihkutatte
vatsaan ja selkään lämmintä vettä.
Oli ihan parhain ja miellyttävin kivun lievitys keino ainakin mulla.
 
 
No voi pööh.. Oletin että ammeessa oisi vähä enemmä vettä siihe rentoutuksee....

Se siitä sitten.. Suihku ja pallo kuulostaa kohtuu hyvältä
 
Itse synnytin kuukausi sitten tayssissa. Synnytys salissa oli amme. Noin normaalikokoinen kylpyamme. Eli kyllä sinne vettä saa enemmän kuin nilkkoihin. Jokaisessa huoneessa ei ole ammetta.
 
Mä suosittelen 4a-osastoa vaikka pääsääntöisesti se onkin synnyttämättömien osasto. Alkupäässä kumminkin myös synnyttäneitä [;)]
 
Joo, aivan ihana paikka synnyttaa. Katilot tietavat mita tekevat ja kuuntelevat toiveita. :) voisihan sita viela uudelleenkin kokeilla [:D]
 
Löytyisikö täältä tuoreimpia kokemuksia synnytyksista tays:ssa? Itselläni vielä piiiitkä aika synnytykseen, mutta kiinnostaisi kovasti tuo amme mahdollisuus! Olen kuullut tays:sta sekä hyvää että huonoa enkä osaa sen pohjalta vielä luoda käsitystä.
 
Itseänikin kiinnostaisi, että onko TAYSissa mahdollisuutta ammeeseen avautumisvaiheessa? Viime synnytyksessä sellainen oli mahdollinen (ja paras mahdollinen kivunlievitys siinä vaiheessa itselleni), mutta en synnyttänyt tampereella.
 
Kivunlievitykseen edelleen on amme käytössä tayssis.. ite synnytin toukokuussa ja olisin saanut mennä ammeeseen jos olisin halunnut. Ammetta vaan ei oo joka huonees, et voi olla tietty varattu, jos paljo synnyttäjiä.
 
Itselläni ei ole kovin hyvää sanottavaa ensi synnytyksestä Taysissa.
Hirveä kiire ja liian vähän henkilökuntaa synnyttämättömien osastolla sekä synnytyssalissa, niistä jäi huono maku (kaikki tai oikeastaan mikään ei mennyt ihan putkeen) mikäli vielä joskus synnytän niin täytyy kyllä pelkopolilla käydä. En pelännyt tai jännittänyt synnytystä etukäteen, mutta nyt pelkäisin.
Synnyttäneiden osastolla oli hyvä olla ja mukava ja osaava henkilökunta.
 
Synnytin Tayssissa syyskuussa 2014, eikä jäänyt mitään negatiivista sanottavaa. Synnytysvastaanotossa vietin muutaman tunnin, salissa 10h ja osastolla neljä päivää. Vain ja ainoastaan ammattitaitoista ja mukavaa henkilökuntaa. Ruokakin oli hyvää ja sitä oli riittävästi. :D

Jouduin perumaan ajan äitiysneuvolaan synnytystä seuraavana päivänä ja jo silloin sanoin terkalle puhelimessa, että tulen kyllä toistekin. :)
 
Olen synnyttänyt kolme kertaa (8/05, 05/08 ja 10/15) Taysissa. Mielestäni joka kerta minua on kuunneltu eikä kätilöiden kiire ole näkynyt.

Ammeesen olisin viime kerralla mennyt mikäli se olisi ollut vapaana. En tiedä montako ammetta siellä on. Ei kyllä jäänyt sekään harmittamaan, suihkussa istuskelin tovin ja sekin auttoi ja rentoutti mukavasti :)

Nyt viimeisimmällä kerralla yksi yövuoron kätilö tuli herättämään joka yö 1-3 kertaa ja kyseli vauvan hoitamisesta (syöminen, vaipanvaihto). Ei ollut kovin helppo vastata unenpöpperössä kun ei kellostakaan ollut mitään tietoa ja kyseinen hoitaja halusi tietää melko tarkat kellonajatkin. Muutoin ei mitään negatiivista sanottavaa :)
 
Synnytin Tayssissa 08/2013 ja silloin olin todella tyytyväinen henkilökuntaan,ruokaan, tiloihin ihan kaikkeen :) Synnytys pelotti minua alkuun ja etenkin sen käynnistyminen, mutta ne pelot hälveni henkilökunnan avulla hyvin!
 
Mä synnytin esikoiseni 10/15 taysissa ja olen kyllä tyytyväinen! Iltapäivällä synnäri oli ihan täynnä ja hirveä kiire, kätilöt juoksi salista toiseen. Kiire kyllä näkyi ja kuului, mutta ei häiritsevästi. Toiveitani kuunneltiin ja pääsin ammeeseenkin lillumaan. Lopulta lapsi syntyi sektiolla ja olin sen jäljiltä tosi kipeä, mutta ihanat kätilöt auttoi ihan jokaisessa asiassa ja kovasti tsemppasivat :)
 
Mäkin itse menossa taysiin synnyttämään, pakko vähän lueskella minkälainen paikka tää on! :D Rv 35+6. Asiasta kukkaruukkuun, minkälaisilla oireilla teillä alkanut synnytys? Olis kiva tietää mitä saattaa piakkoin olla odotettavissa :D
 
Takaisin
Top