Synnytys Lappeenrannassa

sipster

Näppärä viestien naputtelija
Onko kellää kokemusta synnyttämisestä EKKS:ssa? Googletin puhelinnumeroita ja päädyin sitte lukemaa mite huonoa kohtelua äidit ovat saaneet siellä synnytysosastolla. Itse olen ensisynnyttäjä ja alko oikeasti hirvittää...
 
Näihin saa aina hieman varauksella suhtautua, mutta minkälaisia juttuja sitten löytyi..? Ja mistä? Kiinnostaisi nimittäin, kun tuossa naapurissa se on, niin sinne mennään sitten keväällä synnyttämään. [:D]
Miulla ei siitä muuta kokemusta ole, kuin keskeytys nelisen vuotta sitten, mutta se nyt muutenkin oli sellainen tilanne etten mitään sympatiaa odottanut saavanikaan. Jos kuitenkin myös tavalliset synnyttäjät samaa juora ja jopa vihaista hoitoa saavat (kätilö tuli vihaisena huoneeseen, kun ilmeisesti olin kipujen takia huutanut vähän liian kovaa), niin voi hyvä ihme sentään. [8|]
 
Siel oli et ne on saanu huomautuksen jostai (en muista enää mistä) ja se oli etelä-saimaan sivuilla. Toki se oli vanha, ainaki vuoden. Kun kävin äippäpolilla siellä oli joku kysely tehty siis synnärillä ninku satunnais otantana tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun. Tulosta/loppu raporttia siel ei ollu. Googleta ni löydät.

Tietty ei tarvi olla ku yks huono kokemus ja siitähän se lähtee...
 
Niinpä, joskus jo yksikin huono kokemus saa jutun liikkumaan. [8|] Mutta joo, pitää itse katsoa vähän millaista juttua löytyy, kiva se kuitenkin olisi kokemuksia saada kun esikoisen synnyttäminen on kuitenkin muutenkin sen verran jännittävä tilanne.
 
Voi, toivottavasti ei pidä paikkaansa. En kyllä haluaisi mitään lisästressiä ensimmäiseen synnytykseen! Täytyy myös koittaa katsoa löytyykö jotain tietoa.
 
No sehän on lohduttavaa kuulla!!!! Aika karmea ajatella et ois "huono" henkilökunta. Niinku jo aiemmi laitoin ni eihän se tarvii ku yhden huonon kokemuksen, niitä hyviä kokemuksia harvempi kertoo eteenpäin!!! [;)]
 
Tuo on kyllä täysin totta että ne huonot kokemukset lähtee helpommin eteenpäin, vaikka päinvastoin niitä mukavia kokemuksia pitäisi muistaa kertoa [:)] Itse ainakin menen sinne luottavaisin mielin synnyttämään, ja tähänkin asti olen saanut hyvää palvelua ä-polilta. Np-ultrassa käydessäni kätilö oli todella ihana ihminen [:)] (Eikös se kätilö ole joka ultrat tekee? [:D])
 
Minullekkin np-ultra oli todella hyvä kokemus Lpr:n ä-polilla.[:)] Täytyy vain olla luottavaisin mielin, ja turhahan sitä on etukäteen stressata. [:)]
 
Heh, meillä np-ultra alkoi vähän huonosti.. [:D] Mentiin paikan päälle, eikä oikein tiedetty mihin mennä, niin kävin sitten kuikuilemassa nurkan taakse. En huomannutkaan, että selän takana oli ilmeisesti kahvihuoneen ovi sepposellaan, kun yht´äkkiä nainen tokaisee: "Mitä sie etit?!" Hitsi et mie säikähin! Ohjas nainen miut sitten istumaan niille odotuskäytävän tuoleille, ja mie sanoin heti miehelleni et toivottavasti tuo akka ei vain ole se ultraaja.. No, olihan se juuri tämä ihminen! [:D] Mutta mukavasti se itse ultra sitten meni, siinä tilanteessa nainen oli sitten rento ja vitsailikin hieman välillä. Eli ei ainakaan vielä tullut pelkoa etteikö sitten äitiyspolillakin (joka on siis hieman eri paikassa, eli olisikohan eri henkilöstökin osittain?) olisi osaavaa henkilökuntaa. [:)]
 
Miun täytyy kyllä sanoa, että en mene kovinkaan luottavaisin mielin synnyttämään ko laitokseen (vaikka itse samassa firmassa työskentelenkin, itse asiassa synnärin yläkerrassa [;)]) Äitiyspolilla on aina ollut tosi nuiva vastaanotto ja ne kätilöt synnärillä on aina ihan per***seen ammutun karhun näkösiä, naama nurinpäin. Olin tossa reilu 4v työharjottelussa C3:lla ja sanotaanko näin että oli ehkä elämäni hirveimmät viikot. Henkilökunta todella kamalaa; opiskelijan kyykyttämistä, arvostelemista epäasiallisesti, äitien kuullen sättimistä, eikä ne niitä äitejäkään kovin kivasti kohdelleet... Silloin ajattelin että toivottavasti ei ikinä tarvitse mennä sinne puljuun synnyttämään, mutta toisin kävi [>:] Mutta toivon ja uskon, että jos siellä olisi neljän vuoden aikana tapahtunut joku ihme ja että saisin suht koht positiivisen synnytyskokemuksen!
 
itse sanoisin, et ottakaa puhelin kouraan ja soittakaa sinne synnytysosastolle ja valittakaa, jos olette saaneet huonoa kohtelua. pyytäkää osastonhoitaja puhelimeen. eiköhän ala tehota, ku moni epämiellyttäviä kokemuksia saanut äiti valittaa.
 
Hmm.. Mielestäni tässä keskustelussa oli vain kyse siitä, että keskustellaan ja jaetaan joko omia tai tuttujen kokemuksia. Ei suinkaan siitä että valitetaan huonosta kohtelusta.
 
Itse olin myös harjoittelussa C3:lla reilu vuosi sitten ja silloin siellä oli ainakin ihan mukava henkilökunta. Tosin opiskelijana saa aina jäädä vähän "jalkoihin", oma ohjaajani oli kätilö ja oli oikein mukava.

..Ihan luottavaisin mielin olen sinne huhtikuussa menossa synnyttämään, jos kohtelu on huonoa niin aion kyllä mainita asiasta! Pääasia, että saan vaavin terveenä ja turvallisesti maailmaan [:)]
 
Takaisin
Top