Synnytys(kö) ovella?

  • Ketjun aloittaja LauraAnniina
  • Aloituspäivämäärä
L

LauraAnniina

Vieras
Hei

Näitä ketjuja varmasti löytyy joka paikasta, ja olenkin lueskellut muita ketjuja saamatta oikeastaan vastausta kysymykseeni, jos vastausta tähän voin saada.

Haluaisin kuulla kertomuksia teidän synnyttäneiden suusta, synnytyksen alkamisesta. Minulla on niin kova paine ollut koko päivän alapäässä, kävely sattuu ja oikeastaan kaikki muu paitsi istuminen. Kävin aamulla lenkillä ja päivästä kaupalla ja tuo kauppareissu jäi lyhyeksi koska kävely tuntui jo kirvelyltä alapäässä. Onko synnytys lähellä vai onko tämä nyt normaalia? Onko jollain ollut samankaltaisia tuntemuksia? Tuntuu kun vetisellä sorkittaisiin..

Rv 35+4
 
Olisko liitoskipuja? Mulla ainakin oli liitoskipuja eli sellaisia kovia vihlaisuja häpyluussa liikuessa toisinaan. Kirvelyksi en kyllä sitä kutsuisi. Kirvely voisi ehkä viitata jo johonkin tulehdukseen? Paineen tunne varmaan kuuluu asiaan kun muksulla alkaa olla jo kokoa noilla viikoilla. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa. Jos joku liike tai liikkuminen koskee, sitä pitää välttää ja levätä.

Mulla synnytystä ei varsinaisesti enteillyt mikään paitsi outo haju juuri ennen lapsiveden menoa :D
 
LauraAnniina, kuvailemasi olotila kuulostaa suunnilleen mun viimeiseltä raskauskuukaudelta. Kirvelyä ei muistaakseni ollut. Mutta liitoskipuja kylläkin. Ja musta ne tuntui sellaiselta veitsellä sorkkimiselta.

Mulla jatkui koko synnytystä edeltävän kuukauden sama meno. Kipeitä suppareita, käveleminen sattui ja painoi ja inhoja liitoskipuja. Kyllä siinä itkettiin ja soitettiin puheluita äipälle! Monet kauppareissut keskeytyi ja elämä oli sellaista..piinavaa odotusta..

Toisaalta ainakin pystyin valmistautumaan synnytykseen. Se ei tullut yllättäen, kun musta tuntui että toi avautumisvaihe kesti kuukauden. Ja siinä oli hyvä tehdä synnytykseen valmentavia rentoutumisharjoituksia.
 
Takaisin
Top