Synnytys- ja perhevalmennukset

savonemäntä

Piirimestaruustason postaaja
Kesämammat 2016
Kesämammat 2018
Elokuiset 2022
Keskustelua valmennuksista.

Me ollaan menossa synnytysvalmennukseen huhtikuun lopulla, kun ajateltiin sen olevan sopiva ajankohta. Perhevalmennuksista ei ole mitään tietoa kun järjestetään naapurikunnan puolella. Vuodenvaihteessa neuvolassa siitä puhuttiin, mutta sanoi vain ettei ole vielä päivämääriä tiedossa. Pitääkin ensi kerralla kysyä uudestaan mikä on homman nimi.

Meillä oli tänää toinen perhevalmennus kertaa aiheena synnytys. Koin vähän turhaksi. Asiat joita käsiteltiin oli jo ennestään selviä hus vauva matka sivuilta.

Mäkin olen kokenut nuo perhevalmennukset aika turhina. Kahdessa ollaan oltu ja molemmissa kaksi terkkaa jotka lukee suoraan dioista. Lisäksi näytetty imetysvideo ja synnytysvideo joista molemmat vanhoja eikä millään tavalla hyödyllisiä. Enemmän olen itse ottanut selvää. Mitään varsinaista synnytysvalmennusta ei ole tarjolla eikä synnärille pääse täällä tutustumaan (hus).

Meillä on synnytysvalmennus ensi viikolla, ollaan kyllä menossa kun esikoista odotetaan. Aion myös mennä näihin perhevalmennuksiin muihinkin, mm. imetyskerta kiinnostaa.

Mulla ei oo ees tietoa milloin mahtais koko synnytysvalmennus olla. En oo tajunnu kysyä neuvolassa. :D Oikeastaan siinäkin kiinnostaa vaan nähdä synnäri ym. muut tilat.

Perhevalmennuksia ei meidän kunnassa edes järjestetä. Niissä oli niin vähän osallistujia, että ei ollut järkeä niitä järjestää.

Meillä synnytysvalmennus vasta 10.5. Lisäksi on mahdollisuus käydä kahdessa perhevalmennuksessa. Toisen aiheena lapsivuodeaika ja imetys, johon ei mennä kun aiheet ei ole niin kiinnostavia. Toisessa lastenhoitotunti ja vauvaperheen arki johon aiotaan mennä 20.4.

Mua kiinnostaa perhevalmennukset vaan sen takia jos tutustuisi muihin äiteihin. Kun oon uusi tällä paikkakunnalla enkä tunne kun kylän mummoja ja pappoja :D Synnytysvalmennuksiin saa meillä mennä millon haluaa. Vissiin 2-3krt kuussa järjestetään

Kys järjestää vissiin yhen valmennuksen missä on just dioja ja videoita ja sitten neuvolassa oli muutamia kertoja ennen synnytystä (synnytys,imetys,lastenhoito ja olikohan muuta) ja kaksi kertaa synnytyksen jälkeen. Toivon että päästäs molemmat mutta kun on alkuillasta niin menee iltalypsyn kanssa päällekkäin.. ajankohdat ei oo vielä tiedossa!

Meillä on mahdollisuus käydä yhteensä kolme kertaa, joista yksi on varattu pelkästään tuleville isille. Olen aika tyytyväinen, ettei noita kertoja ole liian monta, suurimman osan asioista kun voi selvittää netin kautta. Mutta ollaan menossa kaikkiin. Ekalla kerralla käsitellään synnytystä yms. ja meidän pitää ennakkoon katsoa HUS:in sivuilta materiaalit/videot. Toisessa kerrassa jutellaan vissiin parisuhteesta ja perheestä.. se ei niin hirveästi inspaa, mutta käydään katsomassa silti. Kolmas kerta on pelkästään isille, joten en edes tiedä mitä siellä käsitellään :grin:grin

Ajat olivat ennalta määrieltyjä niin, että sinne menevät tiettyinä ajankohtina ne parit/perheet jotka suurinpiirtein synnyttävät samoihin aikoihin.Meillä on huhtikuun aikana kaikki kolme kertaa.

Meille tulee kuulemma rv 30-34 kutsu perhevalmennukseen, tarkempaa tietoa ei aiheesta ole. Ilmeisesti on samalla paikkakunnalla kuin synnärikin, ja sinne pääsee sitten tutustumaan samalla. Menossa ollaan kyllä, kunhan kutsu tulee :)

Tänne tuli aika pelkopolille ja synnytystapa arvioon erikoislääkärille ensikuuhun. Sitten onkin 4vk la:han :)

Meilläkin jo kovasti odotetaan kutsua synnytys- ja perhevalmennuksiin. Kolme kokoontumista täälläkin on ja mukava tosiaan nähdä muita ensisynnyttäjiä, kun melkein kaikilla kavereilla on jo useampi muksu, niin saa vertaistukee... :)

No niin tänään neuvolassa sainkin sen perhevalmennuslapun! Eli tän kuun lopussa on yks ja toukokuun alussa kaksi. Ihan sama mitä siellä puhutaan, kunhan sattuisi meijän paikkakunnalta joku potentiaalinen mammakaveri paikalle :D

Me saatiin eilen neuvolasta kutsu valmennuksiin. Omalla paikkakunnalla on valmennusta neljä kertaa, ja synnärillä käydään tutustumassa. Ensi viikolla jo alkavat. Ainakin näin esikoista odottavana odotan kyllä mielenkiinnolla jo informaationkin puolesta noita, mutta toki olisi mukava, jos sieltä sattuisi uusia tuttavuuksiakin löytymään :)

Tänään tuli kutsu valmennuksii ja ensiviikolla alkaa. :) ensimmäinen teema oli vanhemmuus ja perheeksi kasvaminen. :D

Tänään kävimme ensimmäisessä perhevalmennuksessa.. oli muuten hukkaan heitetyt 2h elämästä. :grumpy: Meille sanottiin, että katsoisimme HUS:in sivuilta materiaalit ennakkoon ja niiden pohjalta sitten pystyisimme paremmin osallistumaan perhevalmennukseen. Käytännössä siellä vaan toisettiin samaa mitä materiaalissakin. Olisi ollut kivaa, jos olisimme voineet käsitellä jotain muuta. Jotain sellaista, mitä ei olisi niistä materiaaleista jo löytynyt..

Ei oikein enää inspaa mennä siihen seuraavaankaan kertaaan, jossa puhutaan parisuhteesta yms. jos meno on samanlaista.. o_O

Toivottavasti muilla on parempia kokemuksia :anyone
:)

Meidän paikkakunnalla on toukokuussa tulossa kaksi kertaa valmennusta ja odotan kyllä ihan innolla... Toivottavasti on jotain hyötyä :)

Meillä oli eilen imetys ja vauvanhoito -kerta ja olin kyllä pettynyt. Imetys käytiin tosi nopeasti läpi ja se oli just se aihe, josta mulla ei oo ollu mitäön tietoa. Vauvaperhe tuli vierailulle ja sen kautta sitten käytiin vauvanhoitoa läpi. Siinä ei tullut itselleni oikein mitään uutta, pieniä vauvoja kun lähipiirissä on vähän väliä, osa taas hehkutti lopuksi, kun saivat siitä paljon tietoa. Tosi nopeasti näytettiin myös nukella kaikkia otteita, ehkäpä ne sitten synnärillä neuvovat paremmin.

Tää oli ihan uus: jos imetys ei heti onnistu, ni pitäis käyttää hörpytysmukia, pullo on viimeinen vaihtoehto. Enpä ollu ikinä ennen kuullutkaan mistään hörpytysmukista! o_O Täytyy googlailla...

Meidän perhevalmennuskokemus oli kyllä vailla vertaansa. Aiheena oli "Muuttuva elämäntilanne". Aihe ei sinänsä houkutellut, koska olemme kyllä tosi hyvin valmistautuneet muutokseen, pystymme puhumaan keskenämme kaikesta ja meillä on hyvä tukiverkosto. Mutta ajattelin, että olisi kiva tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia pareja. Meidän piti ilmoittaa neuvolaan etukäteen osallistumisesta ja sain miehenkin "pakotettua" mukaan. Töissä myös sain sovittua, että pääsen lähtemään tuntia aikaisemmin. Noh, menimme hyvissä ajoin ja olimmekin ensimmäiset paikalla ja meidät istutettiin kokoushuoneeseen odottamaan. Siellä sitten istuimme ja odotimme ja kun kello oli viittä yli niin terveydenhoitaja tuli sanomaan, että nyt näyttää siltä, ettei muita tulekaan. Yksi pariskunta oli ilmoittautunut meidän lisäksi! Me sitten päätimme, että emme jää kaksin kuuntelemaan aihetta, joka meitä ei aluperin edes kiinnostanut ja lähdimme menemään. :D

Takaisin