Synnytys ja lääkitys

ranskis

Silmät suurina ihmettelijä
Olisikohan edes jollakin teistä kokemuksia mielialalääkkeistä vaikutuksista vauvaan. Mua on alkanut pelottaa toden teolla paniikkihäiriölääkkeiden lopettaminen ennen synnytystä. Olen syönyt cipralexia (5mg) parisen vuotta ja nyt neuvolalääkäri on tiukasti sitä mieltä, että lääke tulisi  lopettaa ennen synnytystä.

Oletteko kuulleet muiden käytttäneen tämänkaltaisia lääkkeitä synnytyksessä ja minkälaisia oireita vauvalle on ilmaantunut?

Oletko puhunut lääkkeen määränneen lääkärin kanssa asiasta, mikä on hänen mielipiteensä?
entä kertoiko neuvolalääkäri mitään mahdollisista haittavaikutuksista?

meillä on töissä sama tietokanta kuin lääkäreillä, jos haluat voin katsoa sinulle mitä tuosta lääkkeestä sanotaa?
en muista suoraan mihin ryhmään cipralex kuuluu..

Kiitti vastauksesta. Lääkkeen määrännyt lääkäri ei uskaltanut oikein ottaa kantaa asiaan. Vastausta en siis häneltä saanut. Tänään kävin kävin uudella, omaa terkkariani tuuraavan juttusilla ja hän oli aivan eri mieltä asiasta, eikä hän nähnyt näin pienessä annosmäärässä mitään ongelmia - hän oli ensimmäinen ihminen, joka suhtautui asiaan sovittelevasti ja näki asiassa myös minun, paniikkihäiriön omaavan ihmisen kannan. Tuntuu vaan, että lääkärit ja neuvolatätit pesevät kätensä tästä sopasta eivätkä halua kannustaa muuhun kuin lääkkeen lopettamiseen. Haluan ehdottomasti lopettaa lääkkeen syömisen, mutta mieluusti tekisin sen synnytyksen jälkeen. Mutta siis,  jos pystyt tsekkaamaan tietokannasta asian, olisin kovin kiitollinen. :)

Kiitos, perille tuli! Mä en vaan huomannut katsella sitä useampaan päivään. Mut nyt on luettu ja uutta opittu. :)

Takaisin