synnytyksestä toipuminen ja vauvan painonnousu?

Tuota Lansinoh-voidetta tosiaan suositellaan kipeisiin nänneihin. Ainakin apteekeista sitä saa. Itse päädyin irvistelemään imetyksen alussa suunnilleen sen viikon (imetyksen aikaan ei kipua ollut) ja vaiva parani itsestään.

Tuttia meillä välteltiin pari viikkoa, vaikka olisi varmaan voinut imuotteen puolesta aiemminkin ottaa kuvioihin. Jonkin verran ollaan nyt käytetty. Onhan se toimiessaan varsin kätevä äänenvaimennin ja iltaisin, jos vatsaa kipristelee, on tutti melkein parempi vaihtoehto kuin rinta, ei ainakaan mene ilmaa enempää mahaan...

Nukkumisjärjestelyistä - meillä on pinnasänky aivan oman sänkymme vieressä. Siellä vauva nukkuu ensimmäisen pätkän ja sitten yleensä loppuyön äitin kyljessä. Toisinaan siirrän yöllä takaisin omaan sänkyynsä mutta syönnillä nukahdetaan aina vierekkäin. Muistelen, että vajaa puoli vuotta mentiin esikoisen kanssa tällä tavalla, sitten aloin yösyöntien jälkeen laittaa pojan takaisin pinnikseen ja noin seitsenkuisena poika meni omaan huoneeseen nukkumaan. Nyt on tarkoitus sitten laittaa pojat samaan huoneeseen mutta nähtäväksi jää, missä vaiheessa. Ehkäpä se puolisen vuotta nyt ainakin mennään samaan tyyliin kuin esikoisenkin kanssa.
 
Heipat tännekkin pitkästä aikaa!
 Jospa minäkin ottaisin osaa..

Mulla nyt siis synntyksestä jo 2kk aikaa :)

Sektioon siis jouduin.. Itse leikkaus päivä oli ihan kauhee, kun ei pystyny
muuta kun makaamaan sängyssä, kipuja ei oikeestaan sen ihmeemmin ollu, en tiedä
sitten olinko niin tumpattu täytee lääkkeitä :D
Se jäi mieleen, kun mut leikattiin aamulla 10.02 ja illalla sitten hoitaja tuli ennen yökköä
sanomaan että "ootko sä täällä elossa kun et pyydä kipulääkkeitä", en siis pyytäny koko
päivänä mitään kun en kokenu tarvetta.. Sanoin etten tarvi yölle mitää ja silti
melkein väkisin pisti reiteen kipulääkkeen :o

Seuraavana päivänä sain nousta sängystä ja se olikin melkonen operaatio :D

Noin 2viikkoa leikkauksesta sängystä nouseminen/sohvalta otti mulle aika kipeää,
muttei mitenkään mahdotonta, kävely onnistu täysin kolmantena viikkona.


Mulle ei noussut maito lainkaan :(
Tyttö ei jaksanut laitoksella ensimmäisenä päivänä imeä lainkaan,
oli niin väsyneen  oloinen,kuulemma tyypillistä 3viikkoa etuajassa syntyneelle.

Sai sitten tietty pullosta maitoa.. Pari viikkoa yritin imetystä mutta multa ei juuri
maitoa tullu ja tyttö sai lähinnä raivareita kun heti laitoksella pulloon tottu :/
Mutta hyvin on korvikkeella kasvanu.

Jälkivuotoa mulla tuli muistaakseni 5-6 viikkoa, tosi niukkaa ollu
kokoajan, ensimmäisiä päiviä lukuunottamatta..

 
klik: oho, ei noussu ollenkaan maito! voimia toipumiseen, ja onneks on korvikkeet keksitty!

niin täälläkin nyt on menty, että korviketta kuluu ja paljon, ja sen myötä vauvan paino nousi normaaliksi kun tuli kilo kahdessa viikossa :)! imetän aina syömisen aluksi niin kauan kun vauva suostuu, mutta kyllähän se pullo vie voiton :(

taidan alottaa uuden ketjun vauvan nukkumisesta, kun sen kanssa on ollu vähän ongelmia..!
 
Pari viikkoa tosiaan jaksoin vatvoa huonoäiti oloa tuon
imetyksen kanssa mutta sitten se mänt ohitte kun ymmärsin
etten yhtää oo sen huonompi äiti :)
 
Takaisin
Top