Synnärikassi :)

Rigsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitä olette ajatelleet ottaa mukaan? Oletteko jo pakanneet?

Itse ostin kassiksi Icepeakin 25l treenikassin, joka vaikutti juuri sopivalta; ei liian suuri, eikä myöskään liian pieni :)

Kosmetiikkalaukun pakkasin juuri ja mukaan lähtee:

-hammasharja
-hammastahna
-shampoo
-hoitoaine
-naamasaippua
-vartalosaippua
-hiuksiinjätettävä hoitoaine
-volyymivaahto
-hiuslakka
-yösiteet
-rintaliivinsuojat
-rintakumit
-maidonkerääjä
-ensitutti
-hiusharja ja kampa :) (eivät vielä kassissa... :wink )

Muuten! Itiksen topsportissa on nyt alennuksessa ripustettava kosmetiikkalaukku jossa taskut kaikelle tarpeelliselle ja PALJON tilaa, 9,90€! Yhtiö suosittelee! :thumleft
 
Mulla ei ole kassi vielä pakattuna, vaan olen ainoastaan kerännyt joitain tavaroita koriin, josta ne on sitten helppo heittää kassiin/reppuun, jos ei aikaisemmin ”ehdi”. Ajattelin pärjätä olemassa olevalla repulla tai marimekon kassilla. Lisäksi korin päällä on lista tavaroista, jotka täytyy sitten vielä lähtiessä napata mukaan. Korin paikka on myös miehen tiedossa ja listalla olevat tavarat pitäisi myös hänen löytää, jos tuleekin ihan kamala äkkilähtö. :)

Korissa valmiina:
- salilla käytössä ollut pussukka, jossa minikoossa: shampoo, hoitoaine, naamanpesuaine, saippua ja ihan normi deodorantti
- kosteusvoide ja huulirasva
- harja ja kampa
- yösiteitä muutama
- imetysliivit ja liivinsuojia
- parit omat alushousut (ei ne parhaat mahdolliset, jos jotain tahraa tulisinkin)
- parit omat sukat
- pokkari ja kuulokkeet (jos kaipaa jotain ajankulua, eivät onneksi vie niin kamalasti tilaa)
- pari profeel juomaa sekä muutama laku- ja suklaapatukka
- miehelle pähkinöitä

Listalla sitten vielä lisäksi:
- Neuvolakortti !! :)
- sisäkengät molemmille (ovat korin vieressä pussissa, mutta ettei unohdu)
- hammasharja ja tahna
- allergialääkkeet! ja vitamiinit
- lompakko
- puhelin, laturi ja kamera

Nämä ihan unohtunut tai unohdettu:
- hiustenlaittoaineet (en selviä ilman, mitenköhän nää on unohtunut)
- rintakumit ja maidonkerääjä (sairaalasta pitäisi kai saada lainaan, jos on tarve??)
- tutti (kun on annettu ymmärtää, että sitä ei saisi pariin viikkoon edes tarjota, haluaisin kyllä pärjätä kokonaan ilman, mutta luovun ideasta, jos ei onnistu :) )

Ja sitten vielä lisäksi turvakaukaloon olen pakannut valmiiksi vauvalle kotiintulovaatteet ja peiton. Itselleni rennot housut ja puhtaat paidat.

Vaikuttaa kamalan isolta määrältä tavaraa, mutta aika pieni kasa niistä kuitenkin tulee. Jos tässä nyt joutuu lähtöä vielä kamalan pitkään odottelemaan, niin keksin varmaan monia pieniä asioita, joita saattaisi tarvita :D
 
:) tuttia ei suositella juu, ettei opi sitten sillä tyydyttämään nälkäänsä ja siten hankaloita maidonnousua, mutta sanottiin, että on mahdollista, että imemisen tarve onkin valtava ja se tuleekin tarpeeseen. Varuiksi otan, siis.

Muita varusteita jotka tulen pakkaamaan mukaan:

-Tohvelit
-Aamutakki
-Sukkia
-Alushousuja
-Imetysrintsikat
-kantoliina
-Kotiinlähtövaatteet
-Lukemista
-Kamera
-Kännykkä
-MP3-soitin
-Laturit
-Jotain pientä, pähkinöitä, karkkia, tms.

Hoitolaukkuun pakkaan vauvan kotiinlähtövaatteet (pitkähihainen kietaisubody raapimissuojilla, puolipotkarit, myssy, sukat) Harsovaippoja, sään mukaan joko pitkähihainen unipussi jos on kylmää, tai fleece-kankainen kietaisuviltti jossa turvakaukalon vöiden mentävät aukot :)

Isämies tuonee kaukalon ja hoitolaukun perästä käsin.
 
Mä oon jo osan kamoista pakannut, mutta hammasharjan+tahnan, dödön, rasvan, hiustenpesuaineet ja hiusharjan heitän vasta lähdön koittaessa kassiin, kun niitä kuitenkin tarviin vielä kotonakin.
Tissikumit pitää vielä keittää ja sit nekin sujahtaa kassiin. Mukana on nyt jo verkkarit+lököpaita mulle, vauvalle kotiinlähtövaatteet, pari harsoa, liivinsuojukset, parit vaihtoalkkarit ja sukat.

Kamera ja sen laturi, neuvolakortti ja kännykän laturi pitää vielä muistaa pakata.

Aika niukoilla kamoilla lähetään, mutta viime kerrasta oppineena jätin kaikki turhat pois. Jos tulee osastolla kauhee tarve jollekin, niin ukkeli saa sitten toimia kuriirina.
 
Pahinta tässä listojen tekemisessä ja varsinkin lukemisessa on se, kun huomaa kuinka paljon olisi muka tarpeellista tavaraa mukaan otettavaksi. :) Mutta, jos sitä yrittäisi ottaa saman linjan Tuikin kanssa, kyllä se mies sitten tuo mitä jää oikeasti uupumaan. Kotoa sairaalaan on alle 10 km ja siinä melkein matkan varrella on Prisma.. ja lastentarvikeliike kans. :)
 
Lapsen tavaroita ei varmaan aivan kauheesti kannatakaan ottaa mukaan, tuohan se mies niitä sitten kun tulee hakemaan kotio :)

Toi mun kosmetiikkamäärä on kyllä hurja, mutta kun en kertakaikkiaan pese hiuksia jos ei ole aineita mitä niihin sitten läträä :D Eli kaikki on välttämättömiä ellen sitten pikaisesti löydä jotain päähinettä :wink
 
Takaisin
Top