Synnärikassi - Mitä pakata mukaan sairaalaan?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä te olette pakanneet? Tai mitä aiotte pakata?

Tulee ensin mieleen kaikista tärkeimmät:
- Neuvolakortti
- Lompakko
- Känny ja laturi
- Hiusharja ja hygieniatarvikkeita
- Itselle ja vauvalle kotiutumisvaatteet
- Turvakaukalo
- Puolisolle eväät
- Itselle salmiakkia/lakua!
 
Tärkeä vinkki tulee tässä: vaikka menisitte vain käymään sairaalalla, niin pakatkaa lompakko ja henkkarit. Laittakaa ne johonkin käsilaukun päälimmäiseksi tms, ja teroittakaa myös mahdollisesti mukana olevalle tukihenkilölle missä ne on. Jos käy joku harvinainen hätätilanne, ja lähdetään juostenkiireellä hoidettavaksi, niin sairaalan ihmisiä auttaa kun saavat jostain hetunne varmistettua. Nimimerkillä kokemusta on, kun juostiin hätäsektioon ilman sairaalaranneketta ja puolison nopeat hoksottimet säästi kallisarvoista aikaa. (Tiesi missä mun lompakko oli ja kaivoi ajokortin esiin. Oli kortti ojossa valmiina jo siinä kohtaa kun tultiin leikkaussalin ovelle ja häneltä sitä ensimmäinen tuli kysymään).
 
Ja se sairaalakassi loppuraskaudesta AINA mukaan! Me lähdettiin yliaikakontrolliin ja mies nauroi mulle kun vaadin että sairaalakassi tulee mukaan (eikä meinannut suostua ottamaan sitä mukaan), no eipä sieltä tultu takas ilman vauvaa. Toki kotiin oli puolisen tuntia matkaa ja mies kävi käynnistyksen aikana pari kertaa kotona, mutta hyvä se oli olla mukana. Turvakaukalo ei ollut mukana kun lähdettiin, mies otti sen mukaan kun kävi kotona.

Lisäisin aloituksen listaan:
- myös itselle eväitä, esim myslipatukoita, smoothiepusseja ja elektrolyytti/urheilujuomaa ja täytettävä vesipullo
- villasukat ja omat sisätossut
- synnytystoivelista henkilökunnalle
- kuulokkeet/matkakaiutin (kuuntelin käynnistyksen aikana ja synnytyssalissa musaa)
- kaukaloon lämpöpussi jos kylmä ilma
- TENS-laite
- tekemistä

Nää on ajateltu oman listan pohjalta. Mulla käynnistettiin yliajalla (toki tein listan ennen kun tiesin että pitää käynnistää), ja olin sairaalassa 5vrk, josta vauvan kanssa 2,5vrk. 1,5vrk oli sellainen aika mille ajalle oli hyvä olla tekemistä, kun käynnistys oli vähän hidasta.
 
toisella kertaa mun kassisya löyty:
-vaatteet kotimatkalle itelle ja vauvalle
-miehelle vähän evästä
-lakritsi-suklaata
- laturi, puhelin ja kuulokkeet
- lankaa ja puikot
- sisätossut
- hammasharja yms. hygieeniatuotteet ja omat astmalääkkeet.
- kukkaro, jossa sähkösen neuvolakortin tulostettava ”perussivu” ja henkkarit


Aika samat oli myös ekalla kerralla. Sillon meni kyl miehen eväiden määrä vähän äveriksi, vaikka vielä ballongin asennuksen jälkeen kotona otin osan niistä pois. Molemmat siis käynnistetty, ekalla kertaa menin asenteella, että läynnistys tapahtuu pitkän kaavan mukaan, niin ettei tekeminen lopu. Ja toisella kertaa sit jouduinkin osastolla vuorokauden oottelee, että pääsin saliin, jollon ne sukkapuikot oli ihan kivat mukana. Ekalla kerralla en kutonu vissiin ku kerroksen tai kaks, ku pääsin suoraan saliin.
 
Takaisin
Top