Sykkeen yhtäkkinen lasku alkuraskaudessa

harsokukka

Sukkela juttelija
Maaliskuiset 2023
Helmikuiset 2026
Täällä varmaan muitakin urheilukellojen käyttäjiä on, joten kyselläänpä, onko kenelläkään kokemusta panikoimastani aiheesta.

Olen ollut kahdesti raskaana, eka osoittautui kemialliseksi ja tämä toinen on nyt edennyt vasta rv 6+6. Molemmista raskauksista huomasin todella selkeän sykkeen nousun. Nyt viime yönä syketasoni kuitenkin "romahti", eli siis putosi omalle, raskautta edeltävälle tasolle. Myös koko tämän päivän sykkeet ovat pysytelleet matalalla.

Onko tämä automaattisesti tosi huono merkki? Itse olen jo aikalailla luopunut toivosta sen suhteen, että kyytiläinen olisi enää elossa, mutta toki mielelläni kuulisin pohdintaa aiheesta. Varhaisultrassa ensi alkuviikosta asia toki sitten selviää varmuudella.

Muuta en huomannut, muuten kuin että neuvolassa joka kerta ihmeteltiin matalaa sykettäni. Oli jokaisessa verenpaineen mittauksessa 50-60. Kaikki lapsilla kunnossa.

Tämä tapahtui minulle! Sykkeet lähtivät laskemaan ja ovat nyt samalla tasolla ennen raskautta. Tällä hetkellä 10+4 ja maanantaina kuitenkin varhaisultrassa kaikki hyvin. Myös raskausoireet ovat olleet hyvin vähäiset ja kadonneet välillä.
Mäkin panikoin asian huomatessani ja googletellessa aiheutin ihan turhaa ja hirveää stressiä itselleni. Mutta joskus keho alkaa vaan nopeammin tottumaan raskauteen, jonka seurauksena voi sykekin laskea.

Lopetin suosiolla sykkeen seuraamisen 😌

Liitteet

• Screenshot_20220722-164935_FF App.jpg
    Screenshot_20220722-164935_FF App.jpg
    87.7 KB · Katsottu: 264
Alkuraskaus on pelottavaa aikaa. Se mikä yhdellä on merkki jostain, ei kuitenkaan toisella välttämättä merkitse yhtään mitään. Meidän jokaisen keho kun suhtautuu raskauteen omalla tavallaan, ja raskauksien välilläkin voi olla suuria eroja.

Tiedän, että epätietoisuudessa eläminen ei tosiaankaan ole helppoa ja keskenmenon pelko voi olla hyvinkin suuri. Suosittelisin silti jättämään nyt sykkeen seuraamisen ja koittamaan elää hetkessä. Se voi olla hyvinkin vaikeaa, mutta jatkuva stressikään ei ole hyvästä. Toivottavasti varhaisultrassa kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu hyvin synnytykseen asti ❤️

Kiitos kaikille vastauksista, erityisesti summerlemonille huojentavasta omakohtaisesta kokemuksesta! :Heavy Black Heart: Mulla on myös hyvin oireeton alkuraskaus, mutta en kyllä siitä uskalla pahemmin iloita ennen kuin ultrassa näkyy, että onko kyytiläistä ylipäänsä.

Kiitos kaikille vastauksista, erityisesti summerlemonille huojentavasta omakohtaisesta kokemuksesta! :Heavy Black Heart: Mulla on myös hyvin oireeton alkuraskaus, mutta en kyllä siitä uskalla pahemmin iloita ennen kuin ultrassa näkyy, että onko kyytiläistä ylipäänsä.
Hyvä että pystyin edes jotenkin auttamaan! Mä kävin kahteen kertaan varhaisultrassa, kun aina oli se sellainen tunne että kaikki ei ole hyvin. Mutta aina pikkuinen voi hyvin ja tulipahan nähtyä pikku pavun kasvua samalla.
Onneksi sulla on varhaisultra pian, toivottavasti kaikki on hyvin ja pääset vähän rentoutumaan ❤ Tiedän että mitkään kommentit tai googlailut eivät auta pääsemään eroon siitä jäytävästä tunteesta.

Täällä varmaan muitakin urheilukellojen käyttäjiä on, joten kyselläänpä, onko kenelläkään kokemusta panikoimastani aiheesta.

Olen ollut kahdesti raskaana, eka osoittautui kemialliseksi ja tämä toinen on nyt edennyt vasta rv 6+6. Molemmista raskauksista huomasin todella selkeän sykkeen nousun. Nyt viime yönä syketasoni kuitenkin "romahti", eli siis putosi omalle, raskautta edeltävälle tasolle. Myös koko tämän päivän sykkeet ovat pysytelleet matalalla.

Onko tämä automaattisesti tosi huono merkki? Itse olen jo aikalailla luopunut toivosta sen suhteen, että kyytiläinen olisi enää elossa, mutta toki mielelläni kuulisin pohdintaa aiheesta. Varhaisultrassa ensi alkuviikosta asia toki sitten selviää varmuudella.
Täällä myös oli aluksi korkealla sykkeet ja nyt öisinkin pääsen normaaliin 55 sykkeeseen. Ultrassa kuitenkin pienokaisella ollut kaikki hyvin ja nyt 10+2

Oma panikointini osoittautui turhaksi ainakin tähän asti, kun ultrassa näkyi tänään viikkoja vastaava alkio, jolla oli syke ja kaikki muutenkin asiallisesti. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Urheilukello on kyllä pannassa ainakin alkuraskauden tässä taloudessa jatkossa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Onneksi olkoon! Näin se ihmismieli tykkää ajatella aina pahinta, ihana kun pikkuisella kaikki hyvin ❤

Oma panikointini osoittautui turhaksi ainakin tähän asti, kun ultrassa näkyi tänään viikkoja vastaava alkio, jolla oli syke ja kaikki muutenkin asiallisesti. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Urheilukello on kyllä pannassa ainakin alkuraskauden tässä taloudessa jatkossa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Onnea ! :red-heart: Itekin lopetin sykkeen seurannan vaikken muuten osaakaan olla ilmankelloa enää :D

Takaisin