Sydänäänet

Kyfi8909630

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa.
Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin mut ei sydänääniä kuulunut :sad001 viikkoja 13+5. Ja makkarat vaimentamassa. Hö...
Pikkunen paniikki tuli oikeesti kauhee huoli. Pari viikkoa oltiin ultrassa ja kaikki oli siellä kunnossa.
Onks teillä jo neuvolassa kuulunut??

Sent from my GT-N8020 using Vau Foorumi mobile app
 
On kuulunut. Tänään taitaa olla 12+6? Toivottavasti kaikki kunnossa!
 
Rv 9+5 ei kuulunut mutta viikon päästä siitä eli 10+5 kuultiin ensimmäisen kerran. Onko sinulla dopplerilla koskaan aiemmin saatu kuunneltua? Jos on pientä vararavintoa vatsalla niin kyllä se voi estää äänten kuulumisen, ja jos ultrassa oli kaikki hyvin niin varmaan ei ole mitään syytä huoleen :)
 
Ultrassa katseltiin ja kuunneltii. Doplerilla tää oli eka kerta :sad001

Sent from my GT-N8020 using Vau Foorumi mobile app
 
Että ei välttämättä vielä kuulu. Muutama viikko voi mennä ennen kun kuuluu. Paniikissa jo ajattelin et soitan huomenna äitipolille. Kun oon tällainen stressaaja :sad001

Sent from my GT-N8020 using Vau Foorumi mobile app
 
Soita vaan jos siltä tuntuu. Parempi oman mielenrauhan vuoksi selvittää asia kuitenkin. Vaikka todennäköisesti kaikki on kuitenkin hyvin :)
 
Mulla eilen 14+4 eikä kuulunut. Vilkaistiin sitten ultralla ja kyllä siellä sydän löi ja tänään vielä neuvolalääkärissä ultrattiin ja kaikki hyvin. Vauva on vaan niin piilossa omassa kolossaan ja kohtu on taakse päin kallellaan ja vielä istukkakin edessä. Ei kannata huolestua siis. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä oli myös hankaluuksia saada kuulumaan vaikka viikkoja oli 15+. Ultrissa kaikki on ollu hyvin, mutta sydänääniä piti kunnolla metsästää. Mulla ei ole edes vararavintoa peittämässä ääniä. Tyyppi oli vissiin vaan niin vilkas että pakeni paikalta aina kun hyvä kohta löytyi. Lopulta kuultiin pieni pätkä sykettä, mutta kyllä sitä sai hakemalla hakea.
 
Itelläkään ei kuulunut ku tosi nopeesti vaan kerran suunnilleen noilla viikoilla ne sydänäänet ja pelästyin aika pahasti, mut just tänään oli neuvola (15+0) niin nyt ei ollut kyllä äänistä mitään epäselvyyttä :)
 
Mulla kokeiltiin kuunnella ekalla neuvolakäynnillä 9+3 mut ei silloin kuulunut, vaikka edellisestä kuului jo 9+2. Soitin neuvolaan josko pääsis uudestaan kokeilemaan viikoilla 10+5 ni sit kuului -voi mikä helpotus :hello2Mutta tosiaan neuvolatäti sanoi, että joillain ei kuulu välttämättä vielä 15 viikollakaan

ch9Qp3.png
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kuului ekan kerran sydänäänet vasta lääkärintarkastuksessa viikolla 12+3 ja silloinkin joutui etsimään aikalailla. Mun kohtu on vinossa selkään päin ja vatsamakkaroita oli kanssa, niin se esti aikasemmin äänten kuulumisen. Neuvolatäti sanoi mulle jo aikasemmin kun yritettiin sydänääniä esiin, että jollain tulee vasta myöhemmillä viikoilla esiin äänet kuin toisilla.
 
saas nähä sit ku mä pääsen käymää tk:ssa kätilöllä et onko sillä ees dopleria millä kuunnella sydänääniä, ois kiva nähä mitä kaikkee täällä tutkitaan siellä käydessä ku on kokemusta vain suomen neuvolasta mut ei ol paikallisista kätilöistä. se on lähiaikoina edessä inshaAllah ku tartten raskauden seurantakortin ja se on samal myös lapsen neuvolakortti vissii myöhemmin.
 
Miula kanssa kuului 13+5 , mutta niitä ääniä kyllä lääkäri joutui etsimään :)
 
Mulla ei ole vielä kuunneltu. Ekassa neuvolassa ei edes yritetty ja toka vasta rv 17.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ultrassa käyty :) siellä pikkunen potki kovaa vauhtia ♡

Sent from my GT-N8020 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top