sydämmen jumputus mahassa !!

malla1995

Oman äänensä löytänyt
moikka kaikille !! onko teillä raskauden aikana mahassa kuulunut sydämmen jumputusta niin että tunnette sen sydämmen tykytyksen :)minulla on ollut muutama pävän sellasta jumputusta mahassa :) voiko olla että sielä olisi joku  tulossa maailmaa  :)todella tyhmä kysymys  :) onko normaalia vai kuuluko se muuten vaan ihmisillä lyödä sydänkin mahassa :)
 
Kyllä se sun oma sydämes siellä jumputtelee. Tunnen itsekin välillä oman sydämeni jumputuksen. Tosin olen myös raskaanakin, mutta tunsin sitä jo ennen raskautumista. Ekat raskausoireet on varmasti ne perusjutut, eli menkat jää pois, paha olo, pissattaa, tuntuu et on kuumetta/flunssaa jne. Ei sitä lapsen sydäntä taida itse tuntea missään vaiheessa raskautta ja lapsen liikkeetkin tuntuu vasta siinä vaiheessa, kun varmaan jo mahaakin hiukan näkyy (jos ei oo paljoa omaa varastoa kertynyt ;-) ) Mutta tee testi jos epäilyttää, sillä se selviää, jos et oo ihan just hedelmöittynyt :)
 
Alavatsassa kulkee todella isoja verisuonia, joiden syke voi välillä tuntua ja itselläni jopa selälläni maatessa voi nähdä pulssin sykkivän vatsan iholla. Joten oma syke siellä tuntuu. Mutta jos olet raskaana se voi toki vielä entisestään lisätä verenkiertoa tai turvottaa aluetta, jolloin tuo voi tuntua helpommin. Mikään raskauden oire ei välttämättä sellaisenaan ole...
 
minulla on huonolo ja mahapyöristynyt ,mutta ei ole muita oireita :D huomaan välillä ittekkin että maha kasvaa ja selkä kipiä mutta en osaa sanoa mikä vaivaa :) sen takia ajattelin kysyä :D
 
Ihan pakko kysyä, että missähän sä olet ollut ihmisen biologiantunneille?? :D voi herran jumala sanon minä.... Eiköhän nyt ihan maalaisjärki sano, että ei niitä liikkeitä voi alussa tuntua ;D yleensä viikoilla 20---> alkaa tuntuun.. sanoot, että maha alkaa jo pyöristyyn, niin luultavasti on turvotusta!!! Ei sitä raskautta ekan 12 aikana nää ;D anteeks vaan, mutta sain illan naurut :D
 
Riippuu toki missävaiheessa raskaus on menossa, mutta vauvan hikka voi tuntua samankaltaiselta sydämen sykkeenkanssa. Itsellä tosin hikat alkoi tuntua vasta reilusti puolenvälin jälkeen.
 
Kävi kyllä itselläkin mielessä, että jospa siellä suonia pitkin jumputus jo tuntuisikin värähtelynä, mutta lienee innokkaan toiveajattelua... :blob7
 
Mulla joo mahassa ja vähän joka paikassa jumputtaa, mutta se taitaa johtua verimäärän lisääntymisestä näillä viikoilla. Ahdistavaa. Alkoi kylläkin tuossa joskus vko 15->, jospa oletkin pidemmällä kuin arvaatkaan :D
 
Takaisin
Top