Syöttekö vitamiineja ja kivennäisaineita purkista?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Jos syötte vitamiineja ja kivennäisaineita purkista, niin mitä? Yhdessä vai erikseen?

Mulla on tällä hetkellä käytössä dha/omega+d, monivitamiini, kalsium, elektrolyytit, maitohappobakteerit ja tuju rauta. Sitten semmoinen kuin 5-htp, jos vaikka auttaisi mielialaan pmdd keskellä.
Monivitamiini tosin vaihtelen välillä b-vitamiinin kanssa, lähinnä b12 on se jota olen vailla. Aamulla osa, päivällä osa, illalla ihan viimeiseksi rauta.

Syön kalkkia ja monivitamiinia purkista. Kuopuksella on pelkkä D-vitamiini ja esikoisella lasten monivitamiini.

Ainiin, meillä lapset syö myös d-vitamiinia, esikoisen omega-paloissa on samassa d. Nuorempi on alle 3v joten hän ei vielä syö samaa, mutta tulevaisuudessa ajattelin että hänenkin on hyvä sitten kun kala ei maistu.

4v lapsella D-vitamiini ja 2-3krt/vko lasten monivitamiini.

Itselläni tällä hetkellä D-vitamiini, sinkki (joissakin valmisteissa myös kuparia), magnesium (n. jokatoinen päivä), folaatti ja B12. Illalla sitten reilu annos rautaa ja sille C-vitamiinia kaveriksi tehostamaan imeytymistä.

Nyt olisi kyllä ajankohtaista ostaa joku mammavitamiini tuon oman "coctailin" tilalle, mutten vaan tiedä mitä. Apteekin vitamiineissa folaatti on ilmeisesti teollisessa foolihapon muodossa, ja haluaisin nimenomaan luonnollista folaattia. Luontaistuoteliikkeen vitamiineissa taas tuntuu olevan joitain ns rohdoskasvi-juttuja lisäksi, aiemmin ne oli ok, mutta nyt kun mulla on vertaohentavat lääkkeet, niin pelkään yhteisvaikutuksia. 😬 Olisko hyviä tuotevinkkejä?

Nyt olisi kyllä ajankohtaista ostaa joku mammavitamiini tuon oman "coctailin" tilalle, mutten vaan tiedä mitä. Apteekin vitamiineissa folaatti on ilmeisesti teollisessa foolihapon muodossa, ja haluaisin nimenomaan luonnollista folaattia. Luontaistuoteliikkeen vitamiineissa taas tuntuu olevan joitain ns rohdoskasvi-juttuja lisäksi, aiemmin ne oli ok, mutta nyt kun mulla on vertaohentavat lääkkeet, niin pelkään yhteisvaikutuksia. 😬 Olisko hyviä tuotevinkkejä?
Kävisikö Ainoa Raskausmonivitamiini? Siinä folaatti on L-metyylifolaattia (foolihapon bioaktiivinen muoto).
Tykkäsin tuosta, imetyksen aikana ostin ja itseasiassa sitä on vieläkin mulla jäljellä joten sitä napsin.:smiling-eyes:

Kävisikö Ainoa Raskausmonivitamiini? Siinä folaatti on L-metyylifolaattia (foolihapon bioaktiivinen muoto).
Tykkäsin tuosta, imetyksen aikana ostin ja itseasiassa sitä on vieläkin mulla jäljellä joten sitä napsin.:smiling-eyes:
Kiitos vinkistä, täytyy tutustua. 😊

4v lapsella D-vitamiini ja 2-3krt/vko lasten monivitamiini.

Itselläni tällä hetkellä D-vitamiini, sinkki (joissakin valmisteissa myös kuparia), magnesium (n. jokatoinen päivä), folaatti ja B12. Illalla sitten reilu annos rautaa ja sille C-vitamiinia kaveriksi tehostamaan imeytymistä.

Onko rauta hyvä ottaa yötä vasten? Olen miettinyt kun oma vatsa menee sekaisin siitä ta ainakin herkistyy riippuu vähän valmisteesta mutta aina sanottu että aamulla tyhjään vatsaan 2h ennen ruokaa mehun kera.

Käytössä ollut kaikenlaisia vitamiineja ja nyt Terra Novan prenatal jossa sitä sun tätä ja on ainakin luonnollinen vaikka maistuukin vähän pahalta kun siinä on kuivattua kaalia.

Onko rauta hyvä ottaa yötä vasten? Olen miettinyt kun oma vatsa menee sekaisin siitä ta ainakin herkistyy riippuu vähän valmisteesta mutta aina sanottu että aamulla tyhjään vatsaan 2h ennen ruokaa mehun kera.
Useimmat suositukset sanoo vissiin tuon aamulla 2 tuntia ennen aamupalaa, mutta se ei sovi itselleni. Ensinnäkään en yleensä herää niin aikaisin, että ehtisin odottelemaan kahta tuntia. Toisekseen en pysty ottamaan rautaa täysin tyhjään vatsaan, kokeilin pari kertaa ja lopputuloksena seisoskelin pitkään vessan ovella oksennusta pidätellen. 🤢🙈 Joten jos repisin itseni kellon kanssa väkisin hereille kesken unia ottamaan rautaa, ja kävisin siinä vielä syömään banaania kyytipojaksi, saisin jo unohtaa unien jatkamisen. Ja lisäksi varsinaiseen aamupalaani kuuluu hyvin vahvasti maitotuotteet ja kahvi/tee. 😅 Iltapala puolestaan on helppo toteuttaa maidottomana ja ilman kahvia/teetä, eikä siitä 1,5tunnin kuluttua vatsa ole vielä liian tyhjä, vaan kestää raudan. 😊

D-vitamiinilisä + kalsium käytössä (yhdistelmänä), koska ruokavaliosta tulee saatua huonosti kalsiumia. Alkuraskaudesta ja raskauksia toivoessa olen myös käyttänyt foolihappoa. Raskaus/monivitamiinit ovat aiheuttaneet voimakasta pahoinvointia, joten niitä en ole pahemmin käyttänyt.

Lapsi syö D-vitamiinia :Smiling Face With Smiling Eyes:

Syön välillä. Tosin se on kausittaista, usein se vaan unohtuu. Lapsille d-vitamiinia. Raskauksien aikana olen syönyt mammavitamiineja.

Mammavitsku on mennyt siitä lähtien kun plussasin. 😁 Purkki alkaa kohta olla tyhjä enkä ihan tiedä tarvitsenko imetysajaksi jotain.

Aion ottaa magnesiumin vielä mukaan, 5-htp:stä jouduin luopumaan koska sitä ei saa käyttää mielialalääkkeiden kanssa. Kysteiini myös ollut nyt käytössä mielialoja tasaamaan. Syklisesti koitan ottaa, ettei ihan kokoajan olisi hirveä arsenaali käytössä.

Takaisin