Syöttekö lautasmallin mukaan?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miltä näyttää teidän lautasmalli?

Itsellä ei useinkaan toteudu lautasmalli, annokset ovat isompia ja usein salaattia on vähiten.

Pyrin ainakin syömään lautasmallin mukaiseisesti. Jokaisella aterialla ei onnistu, mutta melko usein kuitenkin. Välillä olen liian laiska tekemään salaattia (se on jostain syystä olevinaan tosi työlästä, vaikka muuten olen innokas kokkailemaan), joten korvaan sitten lämpimillä kasviksilla tai keksin jotain vastaavaa.

Kasviksia ei ole meidän lautasilla lautasmallin mukaisesti. Satunnaisesti sitten kasviksia on jopa enemmän, jos syödään vaikka vokkia tms.

Sama vika meilläkin, eli kasviksia ei ole lautasmallin mukaan. Tosin minulla on niin paljon allergioita, joten on vaikea keksiä miten sen edes toteuttaisi.

Ei syödä lautasmallin mukaan. Se tekisi syömisestä vastenmielistä. Vitamiinit purkista.

Pyritään siihen, mutta lapsille ei kyllä vielä uppoa kasvikset niin hyvin että puoli lautasellista menisi niitä. Syövät kyllä joka aterialla jotakin vihannesta, juuresta, hedelmää tai marjaa.

Itse taas syön mieluusti puoli lautasellista kasviksia. Tänäänkin söin lounaaksi lohta parsakaalin, porkkanan ja tomaatin kanssa.

Takaisin