Heissan Joutsen1976 !
Oon itse sairastanut nyt lähes puolet elämästäni syömishäiriö(i)tä, tällä hetkellä olen rv 18+3. Alkukolmanneksella olin aivan kauhuissani painonnoususta ja muista kropan muutoksista kun en raskausoireiltani jaksanut enää liikkua niin paljoa kuin ennen. Ravintona olin myös käyttänyt pääsääntöisesti ennen raskautta protskujuomia, ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen jätin lisäravinteet ja koitin alkaa korvata niitä kunnon ravinnolla kun näin neuvolan täti vakaasti suositteli. Tuntui että masennun kohta täysin ja itkin päivittäin ihan vain kroppani ulkonäön takia.
Nyt olen alkanut jo tottua ajatukseen kun olen päässyt taas liikkumaan edes jonkinverran ja syön oikestaan paremmin kuin ikinä (plusmiinus lapsuus). Jos jätän syömättä niin paha olo kyllä muistuttaa siitä, eikä siihen ole tähän mennessä auttanut mikään muu kuin se syöminen. Ahmimiskohtaukset joita olen hävennyt vuosia, ovat jääneet, herkut pääasiassa ällöttävät. Ja kasvavien sikiöiden takia olen koittanut syödä mahdollisimman monipuolisesti vaikka sitä rajaakin paljon se että milloin mikäkin ruoka-aine ällöttää. Aikalailla pakkosyömistä on ollut, (nytkin olen syönyt lounastani tässä parisen tuntia kun ei meinaa mennä alas), mutta se fyysinen paha olo mikä liian vähästä syömisestä tulee niin on pahempi paha. Kun ei jaksa yksinkertaisesti tehdä mitään ja makaa vain sikiöasennossa ei kauheasti houkuta.
Vaikka se masentaakin välillä mieltäni että lihon tässä koko ajan pikkuhiljaa, lihaksia lähtee, vanhat muodot lähtee ja lattaperse lähenee yms. niin yllättävän hyvin tässä on mennyt. Pelkoni olivat paljon pahemmat, vaikka toi mun oma pinnallisuus itseäni kohtaan kolkuttelee usein, niin vakaasti uskon siihen että saan terveet lapset synnytettyä.
Ja onneksi näin raskaana ollessa saa mielestäni vielä helpommin apua, on ollut helpompi niellä omia päähän pinttymiä, kun en kestä ajatusta että mun oman toiminnan takia mun varassa olevan sikiöt jotenkin vaurioituis.
Eli tiivistetysti/selvemmin; ruokailutottumukseni ovat parantuneet huomattavasti raskauden aikana vaikka ongelmatonta ei olekkaan ollut.
Vielä pitäisi saada päätä hieman lisää kuntoon sitä aikaa varten kun lapset ovat jo syntyneet etten kasvata niitä tähän samaan.. Mutta onneksi meitä vanhempia tulee olemaan kaksi.