Syödäänkö teillä puuroa?

Syödään. Nelivuotias syö lähinnä kaura- ja ruispuuroa. Manna- tai riisipuuro ei mene millään, paitsi vispipuurona. Meillä siis on lähinnä kaura- ja ruispuuroa maidolla ja voisilmällä sekä vispipuuroa tehtynä puolukoista, herukoista tai karviaisista. Itse tykkään myös tavallisesta mannapuurosta hillosilmällä ja riisipuurosta luumusopalla. Suurta herkkua on pajalanpuuro, se kelpaa pojallekin.

Ehkä pari kertaa viikossa iltapalla puuroa ja joskus viikonloppu aamuina. Yleensä kaura tai neljän viljan puuroa. Yleensä puuron kanssa marjoja tai sitten mehukeittoa. Satunnaisesti myös riisi tai jotai muuta puuroa, mutta harvemmin jaksan mitään työläämpää enää iltaisin valmistaa.

meillä ei oikeestaan syödä puuroa kuin viikonloppuaamuisin, silloin kaurapuuroa. poika syö päiväkodissa aamupalalla yleensä puuron. joskus harvoin teen vispipuuroa tai riisipuuroa välipalaksi tai iltapalaksi, mutta on aika poikkeuksellista. iltapuuro oli johonkin 1,5v asti, sitten se jäi.

Lapsilla on jo tullu puurokiintiö täyteen, mutta mä syön joka aamu aamupalaks puuroa. Syön kaurapuuroa ja puuron ’täyte’ vaihtelee. Syön vaihtelevasti puuron kanssa mehukeittoa, marjoja, banaania, raejuustoa, chia siemeniä, kanelia, maapähkinävoita ja maustamattomia cashewpähkinöitä. Välillä puuroa keittäessä sekoitan kananmunan valkuaisen tai kaks joukkoon niin tulee vähän tuhdimpaa ja proteiinipitoisempaa. Puuro on vaan niiiin hyvää, aamupala on päivän paras ateria :p

Hoidossa lapset syövät yleensä puuroa aamupalalla, kotona kaurapuuroa ehkä pari, kolme kertaa viikossa ilta, - tai aamupalalla, joskus myös neljän viljan puuroa tai mannapuuroa. Riisipuuro on koko perheen herkku, harmi vaan kun valmistuminen vaatii paljon aikaa niin ei tule kovin usein tehtyä, ehkä kerran kuukauteen tai kahteen, joulun aikaan toki useemmin. Itse tykkään myös vispipuurosta.
Puurojen kanssa tarjolla vaihdellen mehukeittoa, sokeria, voita, hilloa tai marjoja.

Poika syö hoidossa/eskarissa melkein joka aamu puuroa. Kotona teen välillä pojalle aamupuuron. Silloin kun poika oli pienempi meillä oli vakituisesti neljänviljan-, kaura-, ohra- ja ruishiutaleita. Nykyisin ei ole kaikkia samaan aikaan, mutta ainakin paria. Poika pyytää yleensä kahden viljan sekoitusta tai sitten neljääviljaa. Itse söin puuroa välillä pojan kanssa silloin kun vielä oli iltapuuro. Puuron sekaan laitetaan yleensä joko voita tai marjoja pakkasesta. Itse tykkään laittaa myös maitoa. Riisipuuroa tehdään itse lähinnä jouluna. Mies ja poika syö Saarioisten riisipuuroa välillä niinä päivinä kun syödään valmisruokaa.

Keitättekö muuten puuron veteen vai maitoon? Me keitetään nykyisin vaihdellen sen mukaan kumpaan poika haluaa. (Paitsi riisipuuro tietenkin maitoon.)

Poika syö hoidossa/eskarissa melkein joka aamu puuroa. Kotona teen välillä pojalle aamupuuron. Silloin kun poika oli pienempi meillä oli vakituisesti neljänviljan-, kaura-, ohra- ja ruishiutaleita. Nykyisin ei ole kaikkia samaan aikaan, mutta ainakin paria. Poika pyytää yleensä kahden viljan sekoitusta tai sitten neljääviljaa. Itse söin puuroa välillä pojan kanssa silloin kun vielä oli iltapuuro. Puuron sekaan laitetaan yleensä joko voita tai marjoja pakkasesta. Itse tykkään laittaa myös maitoa. Riisipuuroa tehdään itse lähinnä jouluna. Mies ja poika syö Saarioisten riisipuuroa välillä niinä päivinä kun syödään valmisruokaa.

Keitättekö muuten puuron veteen vai maitoon? Me keitetään nykyisin vaihdellen sen mukaan kumpaan poika haluaa. (Paitsi riisipuuro tietenkin maitoon.)
Me tehdään kaikki puurot aina maitoon

Veteen tai vesimaitoseokseen kaura- ja ruispuurot. Riisipuuro maitoon ja manna myös, ellei sitten tehdä sitä vispipuuroa.
Niin joo, unohtui mainita ekassa viestissä, että puurot meillä pääosin iltapalaruokaa, hoidossa on aamupalana.

Syödään, lähinnä lapset ja minä. Kaurapuuroa yleensä, joukkoon marjoja pakastimesta, niin ne samalla kätevästi jäähdyttävät kuuman puuron. Itse käytän välillä myös raejuustoa puuron seassa.

Äiti syö joka aamu, lapset harvoin. Esikoinen ei tykkää puuron koostumuksesta, kuopus syö ainakin päiväkodissa puuronsa. En erityisemmin pidä puurosta, mutta se on paras aamupala kun lisää raejuustoa sekaan (vatsa tykkää eniten, samoin verensokeri) :woot: leipä olisi lemppariaamiainen, mutta päivä menee pipariksi leivän aiheuttaman väsymyksen takia:think005:sleep002

Veteen teen aina puurot (paitsi ne perinteiset maitopohjaiset, mutta niitä tehdään max kerran vuodessa)

Joka aamu keitän veteen aamupuuron kaurahiutaleista, se maistuu äidille ja vauvalle. Itselle margariinista "voisilmä" ja ripaus suolaa, vauvalle hedelmäsosetta, pähkinävoita tai marjoja sekaan.:)

Takaisin