Syödäänkö teillä muroja?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Syödäänkö teillä ns. aamiaismuroja? Siis vaikka riisimuroja, maissihiutaleita tai jotain niistä lukuisista palloista, renkaista ja muista muodoista. Ketkä niitä syö? Mitkä on perheenne suosikkeja?

Meillä muroja syödään satunnaisesti. Joskus voi olla pitkiä aikoja ettei kukaan syö muroja, joskus niitä syödään jatkuvasti.Minä ja poika syödään niitä useammin, mutta joskus kyllä mieskin. Tällä hetkellä meillä on Frozen-muroja, jotka eivät teemasta huolimatta olleet edes lapselle hitti. Muut murot on vain parempia. Perus riisimurot ja maissihiutaleet on maistuneet paremmin. Viimeksi ennen noita Frozenmuroja oli jotain renkaita, merkkiä en muista. Saattoivat olla gluteenittomia, jos mieskin oli silloin kaivannut muroja.

Muroja syödän kerran, kaksi viikossa joko ilta tai aamupalaksi. Yleensä meillä riisimuroja tai cheerios muroja. Ja siis vain lapset syö muroja :) jotain suklaamurojakin joskus ostettu, mutta ne maistuisi vähän liiankin hyvin.

Ei syödä muroja. Kukaan meistä ei pidä niistä enkä varsinaisesti ole vakuuttunut niiden ravitsemuksellisista ansioista.

Syödään. Lähinnä minä ja neljävuotias, joskus mieskin. Ei juuri koskaan aamupalana, vaan välillä iltapalaksi. Joskus jogurtin seassa, joskus maidon kanssa. Poika tykkää ihan kuivinakin rouskutella. On jo noin vuoden päivät syöty vain kotimaista -merkin ruiskauramuroja, ihastuin niihin. Ovat maukkaita ja mielestäni eivät erityisen epäterveellinen valinta.

Mies ja isompi lapsi syövät silloin tällöin aamulla jotain suklaamuroja, jotka eivät mene mössöksi. Itse en pidä mistään kylmästä ruuasta aamulla, joten jos leipä on loppu ( näin käy ehkä kerran pari vuodessa) niin syön sitten kaurapuuroa mieluummin kuin noita muroja.

Lapsi tykkää kaikista muroista, ehkä pari kertaa kuussa syö. Itsekin tykkään, kaikista joita pystyn syömään syön kyllä välillä kaura- tai soijamaidolla, mutten kovin usein. Mies syö hyvin harvoin jotain suklaista mysliä.

Takaisin