Suvussa kiertävät nimet

Oonami

Oman äänensä löytänyt
Onko teillä suvussa joitain nimiä joita olette tai aiotte antaa omalle lapselle? Tai nimien samankaltaisuuksia? Tai kenties olette itse aloittamassa uutta perinnettä? :)

Suvussani äidilläni, minulla ja siskoillani on yksi nimi joka loppuu -iina, mielestäni hauska ja aiommekin antaa tulevalle tytölle yhden nimen joka loppuu tuohon samaiseen :)
Miehen puolelta heillä on miehillä jo useamman sukupolven kiertänyt nimi Juhani, jonka myös ajattelimme antaa jos poikia saadaan :)
 
Meillä on äitini suvussa kaikilla "nimiparit", eli ainakin kaksi joilla etunimi alkaa samalla kirjaimella (esim. Henri ja Hanna). Äitini on ainoa jolla ei ole, joten haluan hänelle myös nimiparin. Jos tulee tyttö niin toinen nimi on sama kuin äidilläni ja jos poika niin etunimi alkaa E:llä. :)
Miehen suvusta tulee toinen nimi jos on poika.
 
Jos lapsi on tyttö, annetaan toiseksi/kolmanneksi nimeksi minun suvussani kiertävä nimi, joka on esim. osa siskoni ja äitini nimeä. :) Pojalle taas pistettäisiin toiseksi/kolmanneksi nimeksi miehen suvusta nimi, joka on myös mieheni kolmas nimi.

Ihan ensimmäinen nimi, jolla lasta kutsutaan, halutaan päättää ihan itse. :)
 
Takaisin
Top