Suunnittelematon raskaus, minä haluaisin vauvan, mies ei :(

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Salla90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Salla90

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Neuvoja kaivattaisiin!
Olen 20-vuotias musiikin opiskelija ja huomasimme poikaystäväni kanssa kesäkuussa, että olen raskaana. Ehkäisy petti. Nyt olen hiljaa mietiskellyt asioita ja viikkoja on jo tuntunut yhä selvemmältä se, että haluaisin pitää vauvan. Olen miettinyt kaikkia asumis- ja toimeentulokuvioitakin ja uskon, että pärjäisimme hyvin. Sovimme, että päätämme asiasta ensi viikolla, mutta alustavasti jo keskustelimme. Mies sanoi, ettei haluaisi lasta nyt. Vastaus ei kuitenkaan ollut ehdoton, vielä...

Meillä on todella hyvä suhde ja rakastan poikaystävääni todella. Toisaalta haluaisin vain tehdä niinkuin hän haluaa, mutta toisaalta abortti tuntuu aivan mahdottomalta... olisiko minusta enää mihinkään, jos hankkiutuisin eroon omasta vauvastani?

Mitä voisin tehdä muuttaakseni miehen mielen? Miten saisin hänet iloitsemaan asiasta?

Rakkaita kiitoksia kaikille neuvojille! <3

Heippa!

Ymmärrän tunteesi hyvin, meillä mies kanssa pelkäsi ja oli sitä mieltä että ei lasta vielä... Mutta nyt kun lapsellani on ikää niin kyllä sen huomaa että isäksi kasvaa...

Päätös on vaikea, mutta itse ajattelimme asiaa niinkin, että jos jo kahden vuoden päästä halutaankin lapsi, niin mitä muutttuu kahdessa vuodessa... Ei meillä ainakaan paljoa...

Itsekin opiskelin mutta ehdin valmistua, mutta olen sitä mieltä ainakin itse että opiskella kerkeää vielä monta vuotta... JA itse ainakin aion... :)

Suosittelen miettimään asiaa monelta eri kantilta... Äidiksi ja isäksi kasvaa jo raskauden aikana ja viimeistään kun lapsi on syntynyt....

Tsemppiä ja jaksamista päätöksiinne =)

Kiitos tuesta, Sannukka!
Itse olen ajatellut aivan samaa asiaa, että mikä asia tässä muuttuu, kahden vuoden aikana (koska todellakin olemme keskustelleet siitä, että 2 vuoden päästä lapsen voisi todella hankkia).