Suunniteltu sektio

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja inlove
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

inlove

Oman äänensä löytänyt
Onko kellään muulla suunnitelmissa synnyttää sektiolla? Kävittekö pelkopolilla ja minkälaista kohtelua siellä saitte?

Mulla eilen oli sypellä lääkärikäynti ja oli kyllä eka ja vika kerta kun mua tolle lääkärille saa, oli niin töykeä, ilkeä ja ylimielinen ja kuuntelin 15min haukkumista kuinka ei pitäisi nuorena olla raskausdiabetesta ja ryöpytystä mun painosta ja sitä kun oon lihava :Face Without Mouth: Hyvä puoli käynnissä oli että ei tarvinnut sektiosta vääntää ja sain sit rv 36 ajan suoraan synnytyssairaalaan jossa varataan sit sektioaika :Person Raising Both Hands:
 
@inlove no onpa kyllä vihonviimeinen että lääkäri siellä haukkuu 😡 tee siitä joku ilmoitus kyseisen sairaalan ylilääkärille tmv palautelomakkeeseen tyypin asiattomasta ja ahdistavasta käytöksestä, jos vaikka pääsis puhutteluun käytöstavoista. Mutta hyvä että sait sektiokirjauksen sentään helposti, mille päivämäärille sulla osuu toi rv36?

Mun ensisijainen suunnitelma on itsestään alkava alatiesynnytys, mutta mikään vakuuttelu ei oo saanut mua olemaan täysin vastenmielinen käynnistystä kohtaan, joten jos tässä tulee syy käynnistää synnytys ennenaikaisesti tai koska on menossa yliajalle, haluan suunnitellun sektion. Sitä tässä ajan hiljalleen eteenpäin, nyt sain pelkopolille omapolun auki ja katotaan jos materiaali ei nyt muuta mun mieltä niin sit pääsen/joudun sinne myös puheille 🙄 luulis että tää mikä on preferenssi vois hoitaa ilman pelkopolia, mut ei.
 
@inlove no onpa kyllä vihonviimeinen että lääkäri siellä haukkuu 😡 tee siitä joku ilmoitus kyseisen sairaalan ylilääkärille tmv palautelomakkeeseen tyypin asiattomasta ja ahdistavasta käytöksestä, jos vaikka pääsis puhutteluun käytöstavoista. Mutta hyvä että sait sektiokirjauksen sentään helposti, mille päivämäärille sulla osuu toi rv36?

Mun ensisijainen suunnitelma on itsestään alkava alatiesynnytys, mutta mikään vakuuttelu ei oo saanut mua olemaan täysin vastenmielinen käynnistystä kohtaan, joten jos tässä tulee syy käynnistää synnytys ennenaikaisesti tai koska on menossa yliajalle, haluan suunnitellun sektion. Sitä tässä ajan hiljalleen eteenpäin, nyt sain pelkopolille omapolun auki ja katotaan jos materiaali ei nyt muuta mun mieltä niin sit pääsen/joudun sinne myös puheille 🙄 luulis että tää mikä on preferenssi vois hoitaa ilman pelkopolia, mut ei.
Sitä muutkin vähän sanoo että pitäis laittaa palautetta eteenpäin mutta sit toisaalta miettii että jaksaako siihen rumbaan lähteä :Speak No Evil Monkey: Ja 27.11. on aika naistenklinikalle! Laskettu aika mulla on 20.12. :smiling-eyes: Ja suosittelen menee puhumaan jos mahdollista! Mulla ennestään yksi epäonnistunu alatiesynnytys ja en halua ees kokeilla uudestaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla elektiivinen sektio edessä. Kolmas synnytys ja kolmas sektio siis. Mielenkiinnolla odotan mille viikoille tähdätään tuo, viime kerralla oli 39+0 ilman mitään ylimääräistä, nyt verenpainetauti ja inskahoitoinen diabetes 😊
 
Mulla elektiivinen sektio edessä. Kolmas synnytys ja kolmas sektio siis. Mielenkiinnolla odotan mille viikoille tähdätään tuo, viime kerralla oli 39+0 ilman mitään ylimääräistä, nyt verenpainetauti ja inskahoitoinen diabetes 😊
Milloin sulla on laskettu aika? :smiling-eyes:
 
23.12. vasta 😊
Koska päättävät sun sektiopäivän? Ihan mielenkiinnosta, kun mulla sektion uhka myös päällä ja ensi viikolla rv 36+0 tehdään päätös, että meneekö sektioon vai saanko yrittää alakautta.
 
No mulla on sellainen tilanne, että olin itse asiassa tänään 33+5 taas kontrollissa ja lääkäri oli sitä mieltä, että ottaisivat mut nyt jo tänään osastolle seurantaan. Pari vkoa sitten olin jo alkuviikon siellä kovan supistelun ja kivun vuoksi. Esitin toiveen, että pääsisin vielä kotiin ja ehdoin tämä toteutui.
Alunperin on ollut tarkoitus, että sektiopäivä sovitaan tuolloin rv36, mutta mulla siis ensi vkolla torstaina, 34+5 arvio siitä, koska vauva syntyy. Tod näk ihan reippaasti ennen laskettua koska puhetta oli et jäisin tuolloin osastolle.

Mulla on siis vaihtelevassa tasapainossa oleva insuliinihoitoinen radi, verenpainetauti jne. Lapsivettä on koko ajan lisääntyvissä määrin (jo liikaa ja oirehdin sitä) ja beben painoarvio tänään jo 2,5kg. Eli siinä mielessä ei ihan vertailukelpoinen tilanne 😊
 
No mulla on sellainen tilanne, että olin itse asiassa tänään 33+5 taas kontrollissa ja lääkäri oli sitä mieltä, että ottaisivat mut nyt jo tänään osastolle seurantaan. Pari vkoa sitten olin jo alkuviikon siellä kovan supistelun ja kivun vuoksi. Esitin toiveen, että pääsisin vielä kotiin ja ehdoin tämä toteutui.
Alunperin on ollut tarkoitus, että sektiopäivä sovitaan tuolloin rv36, mutta mulla siis ensi vkolla torstaina, 34+5 arvio siitä, koska vauva syntyy. Tod näk ihan reippaasti ennen laskettua koska puhetta oli et jäisin tuolloin osastolle.

Mulla on siis vaihtelevassa tasapainossa oleva insuliinihoitoinen radi, verenpainetauti jne. Lapsivettä on koko ajan lisääntyvissä määrin (jo liikaa ja oirehdin sitä) ja beben painoarvio tänään jo 2,5kg. Eli siinä mielessä ei ihan vertailukelpoinen tilanne 😊
paljon tsemppiä loppu odotukseen, tule ihmeessä kertomaan sitten kun tiedät mikä päivä sektio tehdään? toi liika lapsivesi on kyllä tosi ikävä juttu onneksi olet saanut hyvän painoarvion vauvasta :smiling face with heart-eyes:
 
paljon tsemppiä loppu odotukseen, tule ihmeessä kertomaan sitten kun tiedät mikä päivä sektio tehdään? toi liika lapsivesi on kyllä tosi ikävä juttu onneksi olet saanut hyvän painoarvion vauvasta :smiling face with heart-eyes:
Jeps, toivottavasti mentäisiin vielä muutama viikko eteenpäin sujuvasti, toisaalta tässä alkaa jo kääntyä ajatukset positiiviseen enemmänkin ja siihen, että vauvalla saattaa olla paremmat oltavat pötsi ulkopuolella koska tilanne on mitä on 😊😊 tuun kertomaan kuitenkin kun olen viisaampi 😇 kiitos samoin!
 
@kalemo, taas opin jotain uutta 😯 en tiennyt, että lapsivettä voi olla liikaa, kun tuntuu, että yleensä huolestutaan siitä, onko sitä tarpeeksi. Millä tavalla tuo sitten oireilee, jos haluat kertoa? ❤️
 
@kalemo, taas opin jotain uutta 😯 en tiennyt, että lapsivettä voi olla liikaa, kun tuntuu, että yleensä huolestutaan siitä, onko sitä tarpeeksi. Millä tavalla tuo sitten oireilee, jos haluat kertoa? ❤️
No joo, pakko sanoa et myös itselle aika uuden oppimista ollut 😁
Mulla lapsivesi näkyy ulospäin vatsan kokona ja isona sf-mittana. Tuntuu pinkeytenä, pahoinvointina, vatsakipuna (kohtausmaista, aaltoilevaa usean päivän kestävää vatsatautimaista kipua ja supistelua mikä vie ihan kaksin kerroin), vatsan arkuutena ja esimerkiksi auton kyydissä töyssyissä ikävää, tuntuu kuin olisi tehnyt valtavan kovan vatsalihastreenin ja sitten joku lyö vatsaan, hengitysvaikeus, sekä sit tää supistelu. Supistuksia ollut nyt n. 3-4vk ajan ympäri vuorokauden, monta kertaa tunnissa, levossa ja rasituksessa, pystyssä tai makuulla niin, että se rajaa jo toimintakykyä merkittävästi. Supistukset on vaihtelevasti tosi kivuliaita ja napakoita, sellasia et joutuu ihan puhaltelemaan ne läpi vaihtelevasti ihan perus harkkasuppareita. Muutama vko sitten olin tosiaan osastolla, kun hakeuduin kolmantena kipupäivänä päivystykseen ja supisteli 2 min välein käyrillä. Lääkityksen sain. Mitään ne ei kohdunkaulalle tee, vaan painavat vauvaa sektioarpea kohti eli sellaista huolta ei ole, että vauva lähtisi alakautta syntymään mikä on onni koska se tästä riskien keskeltä vielä puuttuisi 😁

Mut joo sellaisia. Laitan tähän vielä kuvan, jotain vk32-33 otettu, vatsa on lähtökohtaisesti kuin liian täyteen pumpattu jumppapallo 🙈😁
 

Liitteet

  • 20231101_101259.jpg
    20231101_101259.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 36
@kalemo, no huh, kuulostaa ihan todella rankalta, ja onhan tuolla mahallakin tosiaan jo kokoa. En ihmettele jos toimintakyky tuolla oirelistalla huonontunut. Toivottavasti suunnitelmat pian selkenee, ja kaikki menee lopulta hyvin ja turvallisesti maaliin🤞
 
paljon tsemppiä loppu odotukseen, tule ihmeessä kertomaan sitten kun tiedät mikä päivä sektio tehdään? toi liika lapsivesi on kyllä tosi ikävä juttu onneksi olet saanut hyvän painoarvion vauvasta :smiling face with heart-eyes:
En nyt muista mihin ketjuun olen täällä höpötellyt, mutta sektio sovittu 36+6.
 
Takaisin
Top