Suunniteltu sektio? Voiko sen saada? Entäs ulkomailla? Hinta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kammoaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

kammoaja

Vieras
Olen (vahinko)raskaana, mutta niin alussa että vielä voi tehdä abortin. Pelkään synnytystä kuollakseni, mikä onkin syy että aborttia vielä harkitsen, vaikka vauva olisikin tervetullut ja olosuhteet olisivat hyvät (onnellista avioliittoa takana muutama vuosi jne). Onko suunniteltu sektio nykyään aivan mahdoton saada? Onko kukaan lähtenyt sektion vuoksi ulkomaille? Paljonko tällainen maksaisi?

Mulle sanottiin ekassa neuvolassa ettei Suomessa ketään pakoteta synnyttää alateitse. Ilmoitin heti, etten aio ikinä synnyttää alakautta, koska pelkään. Olen päätökseni tehnyt, eikä sitä voi kukaan muuttaa. Eli halutessaan saa suunnitellun sektion. Sen eteen täytyy vaan käydä juttelee hoitajien ja lääkärien kanssa monen monta kertaa. Heidän pitää kertoa riskit ja he yrittää auttaa pelkojen kanssa.

Voi hei oon tosi pahoillani että synnytys on noin pelottava ajatus. Missään nimessä ei kannata aborttia tehdä sen takia, jos vauva muuten olisi tervetullut. Kyllä suunnitellun sektion saa, eikä tarvitse lähteä ulkomaille. Tosiaan niinkuin @Bella Swan sanoi, niin pitää käydä pelkopolilla keskustelemassa asiasta ja siellä käydään läpi sekä sektiota, että alatie synnytystä ja yritetään löytää yhdessä joko apua ja/tai muuten paras mahdollinen ratkaisu tilanteeseen. Joskushan voi käydä niin että pelot hälvenee ja joskus ei. Sano synnytyspelosta jo heti ekassa neuvolassa niin sieltä osataan sitten ohjata eteenpäin ♥️ mulla on yksi suunniteltu sektiota takana ja se oli oikein hyvä kokemus kaikin puolin. Tsemppiä raskauteen ja pelkoihin. ♥️

Takaisin