surullinen

  • Ketjun aloittaja gaaga
  • Aloituspäivämäärä
G

gaaga

Vieras
en tiedä miten asiasta puhuisin,

mieheni on tehnyt 1 leikkaus 2 kk sitten, ja sit teki toisen leikkauksen toukokuun lopussa ja sit kun pääsi kotiin tossa maanantaina, niin päivän päästä alkoivat sellaset kivut että hän melkein huusi! anyway selvityksen jälkeen selvisi että hänellä pitäisi tehdä kolmannes leikkaus. itse olen raskaana esikoisessa ja rv on 29+4 ja vaikka yritän näytä vahvalta ja jaksavalta vaimolta ja tulevalta äidiltä, mutta sisälläni on iso suru nähdä rakastamani aviomies kärsi näin! miehen olo on paremmin nyt.. ja ihan alkuraskaudesta olen ollut niin rauhallinen ja mies on ollut koko ajan erittäin ihanaa mulle ja auttanut mua kaikkissa mitä voisi tulla mieleen.. mut nyt viimeiset 2 viikko on ollut todella rankka mulle ja olen itkenyt tosi paljon kun on ollut pelkoa mitä jos käy näin tai mitä jos ei selvisi tästä.. toiselta leikkaus ei ollut niin vaarallinen eikä pelottavaa kun suomessa kaikki hoitu tosi hyvin!

ajattelin kun sikiö nyt kuule melkein kaiken ja tuntee niitä äidin suruja.. mulla on nyt ollut paljon stressiä ja olen itkenyt paljon, vaikutttaako nää tunteet vauvaan kun synty.. koska niin kuin tiedetään että rauhallinen äiti niin rauhallinen lapsi! kuinka paljon nää kahden viikon tunteet voivat vaikutta siihen? onko kenelläkään ollut samanlaista tai jos edes tietää niin olisi kyllä kiva kuulla kaikien mieltä
 
Ei ole kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Mielestäni sinulla on oikeus olla surullinen ja itkeä niin paljon kuin tuntuu siltä eiköhän moni muukin raskaana oleva ole itkenyt, vaikka mistä asioista! Jos se loppuraskaus ei nyt mene niin onnellisissa merkeissä niin onhan sinulla vielä vaikka kuinka paljon aikaa vaikuttaa vauvaan syntymän jälkeenkin. Toivottavasti miehesi paranee pian niin pääsette nauttimaan vauvastanne!
 
Elämässä tulee aina vastoinkäymisiä, eikä niiltä voi välttyä raskausaikana vaikka kuinka haluaisi. Älä stressaa omista tuntemuksista vauvan vuoksi. Muistat vain pitää itsestä hyvää huolta ja kommunikoida vauvan kanssa. Silittele masua ja puhu vauvalle. Empä usko, että mitään vahinkoa on syntynyt. Kun vauva syntyy ja hänen tarpeisiinsa vastataan se "painaa" enemmän kun sikiö aikana koetut äidin tunteet :)

Voimia ja jaksamisia sinne! :)
 
Takaisin
Top