Supistuksista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Minulla on tullut jo muutaman päivän ajalta oikeaan jalkaan sellaista yhtäkkistä "repimisen" tunnetta ja se on kestänyt todellakin vain sen hetken (muutaman sekunnin). Toissa iltana alkoi "repimään" vasenta jalkaa ensin jostain pakaran alapuolelta ja siitä se sitten säteili jalkaa alaspäin. Neuvolan terveydenhoitaja meinasi että ne voivat olla hyvinkin supistuksia koska olen jo viikolla 37+5. Minä olen aina kuvitellut että supistukset tuntuvat vatsan seutuvilla ja selkeinä sellaisina.

Minkalaisia supistuksia teillä muilla odottajilla on ollut synnytyksen lähestyessä?

Minulla tuli kanssa tuollaisia raskauden viimeisillä kuukauksilla ja ne johtuivat iskias hermosta. Eli kohtu painoi iskias hermoon selkäytimessä  minkä seurauksena kipu tuntui säteilevän alaraajoihin. Ja kipu kesti vain hetken, mutta tuli todella voimakkaana ja tuntui että jalat lähtee alta. Väillä myös kipu kesti jonkun aikaa mutta ei niin kovana ja tämän seurauksena kävely oli vaikeaa ja joutui ottamaan jopa seinistä tukea.
Ja nyt tämä iskias kipu kiusaa minua vieläkin vaikka synnytyksestä on jo kaksi kuukautta. Jos käyn lenkillä tai vaikka siivoan ni illalla kävely on vaikeaa. Ehkä jossakin vaiheessa pääsen eroon tästä vaivasta.

Niin lisätäkseni vielä tohon edelliseen kirjoitukseen. Ku en päässyt sitä muokkaamaan. Voihan ne olla myös supistuksia. Itselläni kun alkoi synnytys lähenee ja supistuksia alkoi tulemaan tiuhaan tahtiin tuntui supistuksia myös alaselässä ja reisissä. Eli voi niitä tuntua muuallakin kuin vain vatsan seutuvilla. :)

Aika jännän kuuloista, että supistukset voi tuntua myös jaloissa! emoticon
Mulla tuntui supistukset ihan perinteisesti vatsassa ja selässä, mutta kun tarkemmin miettii, niin synnytyksen lopussa ne supistukset oli niin kokonaisvaltaisia, että ei osannut sanoa että missä kramppaa ja missä ei. Eli miksei jaloissakin voisi tuntua? :D Jos ihan neuvolassakin niin meinattiin!

No joo. kyllä se minustakin vähän oudolta vaikuttaa että ne olisivat muka supistuksia, mutta niin terveydenhoitaja neuvolassa meinasi. Ja sitten kun olen vielä ensi synnyttäjä niin en oikein tiedä että mitkä kivut kuuluvat supistuksiin ja mitkä on vain jotain muita vaivoja  Mut kyllä kai sen sit huomaa kun alkaa kunnolla niitä supistuksia tulemaan ja säännöllisesti. Mulla on ollut myös jostain raskauden puolestavälistä asti semmonen vaiva että jos olen päivän aikana tehnyt paljon jotain töitä tai seisonut paljon niin sillon on kipeytynyt oikeanpuoleinen jalka jostain tuolta pakaran alapuolelta ja se on välillä on vetänyt sitä jalkaa niinku sillain "lukkoon" ei oikein osaa selittää sitä tunnetta.  

Kuulostaa aivan tuolta iskias oireilta. Eli olen aika varma että se on sitä eikä supistuksia. Aika jännä ettei terveydenhoitajasi ole tätä tajunnut sanoa, vaikka se on aika yleistä odottajilla. Voithan siltä seuraavalla kerralla kysyä voisiko kyseessä ollakkin vain iskias hermon vaivat.

Vieras kirjoitti:
Kuulostaa aivan tuolta iskias oireilta. Eli olen aika varma että se on sitä eikä supistuksia. Aika jännä ettei terveydenhoitajasi ole tätä tajunnut sanoa, vaikka se on aika yleistä odottajilla. Voithan siltä seuraavalla kerralla kysyä voisiko kyseessä ollakkin vain iskias hermon vaivat.

Minustakin vähän tuntuu siltä että nämä eivät ole mitään supistuksia vaan jotain aivan muuta, pitääpä kysyä nyt keskiviikkona kun on neuvola että onko se jotain iskiasta.

No joo, nyt eilen kävin taas neuvolassa ja sanoin terveydenhoitajalle siitä että voisko ne olla jotain iskiakseen liittyvää nämä minun jalassa tuntuvat jutut ja nyt hänenkin mielestä ne repivät tunteet eivät vaikuta supistuksilta vaan ne voisivat olla jotain iskias vaivaa. Jospa se on sit jotain semmosta. 

Takaisin