supistuksista??

nips

Silmät suurina ihmettelijä
hei. mulla on ollut supistuksia tässä viime päivinä vähän väliä, välillä pidempäänki putkeen ja säännöllisiä mutta aina loppunut! ei ole kovinkaan kipeitä mutta aika ahistava olo ollut kumminki, ensimmäisessä raskaudessa kun synnytys alkoi niin supistukset oli juuri tuollaisia mutta siis säännöllisiä ja ei loppunut. mutta siis nyt tänään on supistuset olleet samanlaisia ja vähentynyt aina välillä mutta aina kun supistus alkaa tulee sellanen hiki olo! siis tosi kuuma ja naama ihan nihkeä ja sama ahistava olo.. ajattelin vaan että onkohan tilanne etenemässä vai voinkohan ottaa ihan rauhallisesti edelleen! 
mies töissä ja ei sieltä niin äkkiä pääse ja lasten hoitajia ei yksinkertasesti ole (lapset 1 ja 2v)! tai äitini tulee kyllä heti mutta matka kestää n.2h.
äiti on kyllä tulossa etukäteen mutta viikkoja on vasta 35+4 ja hän tulee 2viikon kuluttua!
viikkositten supistusten takia tarkastettiin ja kanava oli lyhentyny vissiin sentin ja ihan pehmeä ulkosuu oli vissiin sentin auki mutta tosiaan kolmas lapsi aika lyhyellä ajalla niin ei kovin outoa..
 
Itsellä ei oikeista synnytyssupistuksista ole kokemusta kun ensisynnyttäjä olen mutta harjoitussupistuksia kyllä ollut reilusti. Niitä vatsan kovettumis-supistuksia sekä nyt viime päivinä aavistuksen kipeämpiä alaselässä tuntuvia supistuksia myös jotka tunnista pariin kestettyään loppuvat ja ovat melko epäsäännöllisiä. 

Sinun asemassasi soittaisin äitiyspolille jos nyt vielä kovin supistelee tai huomenna neuvolaan että mitä tehdä ja ottaisivatko tarkastukseen. Vaikka viikkoja onkin noin paljon et vauvalla tuskin enää on hätää vaikka syntyisikin niin olisihan hän silti vielä ennenaikainen. On kuitenkin riski et vauva yllättäen tuleekin ennen aikojaan kun noin kovia suppareita ja jo kolmas lapsi kuitenkin. 

Ilmoittele hei miten kävi!
 
Hei Nips, Carousel ja kaikki muutkin supistelijat! ;)

Juttelin viimeksi neuvolassa näistä supisteluista, kun itsekin ensisynnyttäjä olen. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että ensisynnyttäjillä kivuliaiden supistusten lisääntyminen on merkkinä alkavasta synnytyksestä. Uudelleen synnyttäjillä kivuliaat supistukset alkavat hänen mukaansa aiemmin. Toki säännöllisesti tullessa ovat tietenkin merkki synnytyksestä kenellä tahansa! Sinulla Nips toki kokemusta synnytyksestä ja niin kuin kuvailit muistat/tiedät miltä se tuntuu, niin kannattanee ottaa yhteyttä äitiyspolille/neuvolaan asian tiimoilta! :)

Minulla säännöllisen epäsäännöllisesti noita supistuksia. Enemmän tuntuu nyt tuo häpyluun kipu, kun vaavi sinne on selvästi painunut. Jotenkin pahat aavistukset minulla, että synnytys menee yli LA:n ja paljon.. No turha maalailla piruja - sen näkee sitten!
 
Mä olen kumma kyllä säästynyt supistuksilta melkein kokonaan. Kivuttomia supistuksia on tullut ihan ihan harvakseltaan, vain muutamia päivässä. Hienoa sinällään, sillä jos mulla olis paikat olleet aiemmin auki, ei varmaan oltais koskaan päästy suunniteltuun sektioon saakka. Jos mulla olis ollut istukka normaalisti takaseinällä tai ylipäätään pois kohdun suulta taitaisi mun synnytys venyä ihan maksimi viikoille saakka sillä mitään edistystä ei taida vielä olla tapahtunut.
 
Hei kiitos Emmy` kun jaoit tuon tiedon mitä terveydenhoitaja oli jutellut supistuksistä yleensä.. jaiiks.. merkkejä siis lähenevästä synnytyksestä tulee!! Mutta KUINKA lähellä? :D Onko vielä kolme päivää vai kolme viikkoa?! ;)
 
heippa! en ole soittanut mihinkään vielä! olo parani taas niinkun yleensäkin ja en sitte soittanut tänään oli taas päivällä tosi tukala olo mut nyt taas ihan ok! eli näillä mennään taas! :)
niin ja kiitos että joku on lukenut ja vastannutkin! olen tuolla s24 palstoilla lueskellut ja joskus kirjoitellut ja saanut lähinnä pahan mielen! siellä ei ole varmaan ainuttakaan viestiketjua jossa ei olisi jotain ikävää tai tyyliin miksi täällä kyselet soita neuvolaan! monesti jo se että kirjottaa ja joku vastaa niin tulee jo parempi olo ja mieli! :)
 
Mua on supistellu n.viikon aikana useimpina päivinä säännöllisesti ja joinain päivinä vähän tuntuvamminkin :) (Haha, oikeen nautin siitä...toistaiseks) Tätä myös levossa, mutta aina on menneet suihkussa ohi. Elättelen toiveita, et jospa tämä merkkais vauvan olevan tulossa hyvissä ajoin.. :P Mun puolesta vaikka heti viikon kuluttua kun 37 on täynnä. 

Nips; oon huomannut samaa suomi24:sta, lukenu niin monta v..iluvastausta sieltä etten enää googlestakaan avaa edes niitä kun jotain etin. Miksihän toisten on pakko olla niin ilkeitä O_o
 
nyt on supistukset pitäneet taukoa mutta eilisestä illasta lähtien ollu ärsyttävä olo! illalla panikoin kaikennäkösestä ja soitinkin miehelle ku olin varma että jotain on sattunu.. ja tänää ihme itkukohtauksia ihan siis hurjia! huhhu! mitä vielä??!
 
Millä viikolla teillä on alkanu supistelut? Mulla ei tietääkseni ole ollu ainuttakaan vielä. Olen ensimmäistä kertaa raskaana, joten en ole edes varma, miltä ne tuntuvat. Joskus kävellessä tuntuu pientä painetta alavatsassa, mutta se ei ole kestänyt paria sekuntia enempää. Luulin sen olevan vaan vauvan pään painuvan pikku hiljaa alaspäin, mutta ei kai se kuulosta supistukselta?
 
Matabo, mä en huomaa kaikkia supistuksia, ja helposti sekotan tietynlaiset supistukset vauvan liikkeisiin. Mulla on supistellut jo ennen rv 20, nyt loppua kohden paljon erioloisia supistuksia. Epämääräisiä repiviä kipuja, inhottavia kovetteluja, vähän epämiellyttäviä kiristyksiä, täysin kivuttomia ja uusimpana ja varmaan "parhaimpana" merkkinä oikeen selkeät napakat joista erottuu selkeä kipukärki. Mulla ei ole tuntunu vielä juurikaan muualla kun vatsassa ne supistukset, välillä hieman selässä ja kerran reidessä. Miten muut, missä kohtaa teillä on tuntunut?? 

Nips, mullekin on mielialat aiheuttanu hämmennystä! Jatkuvasti vaan kaikki ärsyttää,siis suunnilleen kun puhelin soi niin hyvä etten kiroile että kuka siellä nyt utelee ja mitä, ja odotan aina ihmisten kanssa jutellessa koska sieltä tulee jotain mikä laittaa mut näkemään punasta. Tollasta huolta on ollu myös, oon alkanut enemmän tarkistelemaan hengittääkö nukkuva mies ja lemmikit (tosiaan oon tätä harrastanu aiemminkin mutta viime aikoina vähän enemmän). Katastrofiajatteluun oon hyvin taipuvainen... Aiemmin oon hirveesti tarkkaillu omia tuntemuksiani lähinnä jonkun sairauskohtauksen pelossa, mutta nyt se on vähän vähentynyt... Outoa. :)
 
Matabo, mulla on nyt ollu muutamana päivänä sellasia kipeämpiä supistuksia (alkoivat viikolla 37+0), jotka myös näkyivät äippäpolin käyrillä selkeinä piikkeinä. Tuntuivat lähinnä sellaisilta voimakkailta kuukautiskivuilta alavatsassa. Nyt on ollut myös muutamia harkkasupistuksia muutamaa viikkoa aikaisemmin. Vatsassa tuntuu omituinen tunne ja vatsaa koskettaessa huomaa sen olevan kova.
 Edellisessä ja ensimmäisessä raskaudessani minulla ei ollut ainuttakaan supistusta tai harkkasupistusta ennen lapsiveden menoa joskus viikolla 41+ jotain eli välttämättä niitä supistuksia ei tule ennen h-hetkeä.
 
supistukset. mitä ne on?
ei oo ainuttakaan ollut vielä. juttelin äitin kanssa yks päivä näistä ja se sano ettei hänellä ollut supistuksia kertaakaan ennen synnytystä joten ei se omena kai kauas puusta putoa . :D
 
Täällä harjoteltiin tänään suppareiden tarkkailua ihan tosissaan. Noin 14:50 alko tulemaan sängyllä makoillessa oikeen tuntuvasti, puolisen tunnin sisällä ehti kai 8 kertaa supistaa napakasti. Nousin ylös kävelin ympäriinsä jne, jatku samalla mitalla. Sitten tuli tarve vessaan (ummetusta ollu monta pv), sen jälkeen laantuivat mut ei lakanneet. Siitä eteenpäin tuli paljon hajanaisemmin, välillä merkkasin 3min väliä ja välillä 23min. Mut klo 19 asti niitä seurailin, sitte menin suihkuun joka rauhoitti ne. Vieläkin supistelee vähäsen muttei enää silleen että tuntisin tarvetta seurata. Saa nähdä paljonko näitä huijarisuppareita tulee tolleen ennen oikeaa lähtöä :)
 
Mulla tänään ensimmäisen kerran tunne, että nyt tulee lähtö, kun kivuliaat supistukset alkoivat. Niitä tuli nelisen kertaa viiden minutin välein ja sitten ne lopahtivat siihen. Hieman kyllä potutti, kun olin kerennyt jo ajatella, että "tästä se nyt lähtee".. Tosissaan tuntuivat minusta sellaisilta menkkakipuja aavistuksen pahemmilta puristuksilta. Minulla ollut kyllä melko tuskaisetkin menkkakivut ollutkin.. Ehkä tämä on edistystä eteenpäin? Tai pakko toivoa, että on, kun muuten tämä odottelu käy liian pitkäksi.
 
Takaisin
Top