Supistuksia?

suzki

Oman äänensä löytänyt
Heips! Taas tyhmänä kysyn muilta neuvoa.... Tässä noin viikon verran ollut sellaista menkkamaista kipua alavatsassa ja nivusissa varsinkin illalla. Välillä ilkeitä vihlasuja keskeltä alavatsaa että onkohan kyse harjotus supistuksista? Välillä vihlasee oikein kunnolla ja sellaista painon tunnetta alavatsassa eikä oikeen pysty kylkeä kääntämään maatessa kun tämä tunne tulee myös istuessa?? Nyt vasta nämä tuntemukset alkanu rv 31 oli kohdun pituus lyhentyny 2,5cm mutta kiinteä ja kiinni voiko tarkottaa että vauva syntyis aikaisemmin?[:)] 

 
Mullakin ollut kivuttomia supistuksia viikolta 15 lähtien, nyttemmin muuttuneet koko ajan napakoimmiksi ja välillä tulee myös kivuliaitakin supistuksia. Kaksi viikkoa sitten kohdunkaula oli 4,5cm pitkä ja kiinni. Eli supistukset eivät ole onneksi saaneet mitään aikaan, vaikka vauvaa syliin malttamattomana odotankin [:)] Runsaiden supistusten takia olenkin ollut sairaslomalla nyt 3 viikkoa.
 
onkoha tää normaalia että mua alkaa heti supistella ku yritän jotain tehä...menee siis kohtu ihan kovaksi tein mitä tein...nyt kannoin roskapussin ja het meni kovaks...ja jos pitää kyykistellä nii sama homma tai tanssii tai semmosta...töissäkii koko ajan tuntuu että toi kohtu o kova ku nousen autosta ja yritän tehä töitä...ei tartte siel kyl nostella eikä mitään muuta ku kävästä kahtoo että nukkuuko joku vai ei mutta silti..nyt ruvenna mietityttämään tämä...

kyl mä ymmärrän harjoitussupistukset ym mutta tämä on jo häiritsevää koska tekee mulle tukalan olon. Supistuksen aikana ei koske eikä vuoda eikä mitään sellasta mutta maha o vaa kova ja tuntuu kuin olisi ylimäärästä tuolla seudulla ja jos kyykistyy nii vaikeuksia olla siinä asennossa. Työkaveri sano mulle että tää ei oo normaalia mutta ajattelin kysyä viel teidän mielipidettä enne ku otan hoitsuuni yhteyttä.
 
Mullakin supisteli melko aikasessa vaiheessa. Koska olivat kivuliaita jäin sairaslomalle melko aikasessa vaiheessa. Supistuksia kyllä tulee raskauden aikana, mutta jos asia kaivertaa mieltä kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä mitä kannattaa tehdä. Jos ovat sitä mieltä, että asia täytyy tarkistaa varataan aika lääkärille ja katsotaan onko kohdunsuulle tapahtunut jotain. Tästä tutkimuksesta voi olla myös haittaa, kun jos kohdunsuuta "turhaan" ronkitaan, voi se ärsyyntyä ja pehmetä siitä. Mutta kannattaa asiasta kysellä neuvolasta enempi. Niin ja todellakin raskaudessa joillekin tulee niitä harjoitussupistuksia jo aikasessa vaiheessa eikä ole vaarallista.. Itsellä edes kivuliaat supistukset eivät tehneet mitään kohdunsuulle.. Synnytin jopa yliaikasena..[:)]
 
Minulla on pitkälti ollut samoja tuntemuksia kuin sinulla Kaylies. Ei todellakaan ole miellyttävä olotila ja kun ei tästä ole kokemusta, niin ei oikein tiennyt miten suhtautua. En myöskään pysty ajamaan autolla usein, tulee samat oireet. Työmatkani on 35 km suuntaansa eikä julkisia kulje. Kävinkin lääkärillä ja olen ollut sairaslomalla kolme viikkoa. Maanantaina menen taas kyselemään mitä tehdään nyt kun sairasloma loppui. Oireita edelleen ja vielä väsymys lisää niitä. Minun neuvoni onkin, että mene suoraan lääkärille, kuten idahokin taisi jo sanoa, tuleepa kohdunsuu tutkittua samalla. Itselläni ei ollut muuttunut, onneksi, mitenkään. Lääkäri tuumasi vain, että vielä ei voi antaa sairaslomaa äitiysloman alkuun asti kerralla, pitää katsoa miten tilanne menee, muuttuuko vaiko ei. Sinänsä hänen mukaansa supistelut eivät ole vaarallisia, jos kohdunsuu vain pysyy kiinni. 
 
Takaisin
Top