Supistelua

Mulla myös ollut supistuksia, mitkä alko ennen rv 20.Nyt ne on ollu useamman viikon aika napakoitakin. Välillä tulee myös vähän kipeitä supistuksiakin. Kipu tuntuu enimmäkseen ylävatsalla. Mulla oli myös ekassa raskaudessa supistuksia mutta ne ei sattunu eikä muistaakseni ollu näin napakoita. Esikoinen synty rv 37+3. Joten oon eläny siinä uskossa et tämäkin syntyy vähän aikasemmin. Toivon ettei menis yli ja tarvis käynnistää.
 
Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa aika pitkään harjoitussuppareita, mitkä ei sattunut. Jostain rv 38 ne alkoi tuntumaan kunnolla. Nyt on rv 30 on alkanut tuntumaan napakoita supistuksia. Terkka sanoi, että niiden ei vielä kuuluisi sattua ja tänään sainkin saikkua, että saan levättyä, ettei vaavi lähde syntymään liian aikaisin. Toivottavasti tää lähtee syntymään aikasemmin kuin ensimmäinen (rv 41+5), mutta luulen, että menee yliajalle. Kunhan saisi synnyttää normaalisti, niin olisi tyytyväinen, vaikka käynnistettäisiin, kun taitaisi olla aikas mahdotonta toipua keisarinleikkauksesta kahden pienen lapsen kanssa.
 
Itellä supistellu pitkään. Eka tuli suppareita,ku touhusi paljon. Nyt sitten ns.vuojelevossa ollu viikon ja viikon päästä paikkojen tarkastukseen,ku nyt on ollut kohta neljättä viikkoa aikalailla joka päivä ja yö todella kivuliaita supistuksia ja nyt ollut viikon kiusallisen polttava tunne alaselässä ja alavatsalla joka välillä voimistuu ja sit taas joksikin aikaa laantuu..Ikinä ei ennen ole näitä polttavia tunteita ollut vaikka kolme jo olen synnyttänyt. Ja lisäksi tullut alapäähä sellasia tuntemuksia,että vauva reipis tietä ulos ja häntäluussa välil kovaakin painetta..Kyl mietityttää ittee,et mitä ihmettä nää on,ku ei ennen oo ollu mitn tälläistä.. Pari viikkoa vielä,ku vauva pysyis sisällä,nii ei ois hätää.Mut mitä pitemmälle menis,nii sen parempi. Jokainen näistä on kiusannu mua loppuun saakka ja nuorimmainen varsinki kiusas useemman kuukauden ja loppujen lopuksi vkoa aikasemmin käynistettiin,ku olin jo todella poikki supistusten ja kipujen vuoksi. Saa nähä miten tän raskauden suhteen käy...Veikkaane, että yli ajan menee niinku aina,että tää kiusaa viimeiseen asti mua,mut muut epäilee,että aikaisemmin tulee,ku on jo laskeutunutkin. Mut aika näyttää. Stremppiä jokaiselle=)
 
Täällä on "kivuttomia" mutta kovin ikäviä supistuksia jo ihan jatkuvasti. Yötä päivää. Autolla ajaminen selkeesti provosoi noita supistuksia. Olen kärvistellyt töissä viimesen viikon ja nyt jäin saikulle. Olis ollut vielä 3 työpäivää, mutta nyt alko hermo mennä. Noita supistuksia on ollut siis ihan 5min välein. Tosin nyt kun en ole autoillut tänään, niin selkeesti vähemmän supistellut... 
 
Täälläkin ollut viikolta 28 eteenpäin kivuttomia supistuksia, nyt viikkoja 34+2 ja suht kivuliaita ollut nyt 2 viikkoa... Alaselkää jomottaa ihan kunnolla ja kipu säteilee reisiin, mahaa nipistelee ylhäältä niin että tuntuu tympeältä hengittää. Noin viikon ajan oon yöllä herännytkin monta kertaa ja tällä viikolla kävin tarkastuksessakin. Kohdunsuu kuulemma jonkunverran pehmentynyt ja vauva laskeutunut jo tosi alas. Tässä nyt jännitellään sitten että tuleeko lähtö akasemmni ku pitäis. Jos se nyt sen pari kolme viikkoa viihtyis ainakin tuolla masussa vielä, sitten ois jo tervetullut. :)
 
Huhheijaa mikä yö takana. Miten olinkaan voinu unohtaa oikeat supistukset.. Viime yönä neljän aikoihin heräsin karmeaan selän jomotukseen ja supistuksiin, aikani niitä seurailin kellottamatta sen koommin, eikä ne kovin kipeitäkään ollut. Tunteroisen päästä mä huomasin että makaan hampaat irvessä ja keinuttelen lantiota puolelta toiselle, supistukset oli tosiaan voimistunu jossain välissä moninkertasiksi! Niitä tuli kolmen minuutin välein ja kestoltaan 30-60sekuntia.. Välillä ne tuntu paljon enemmän selässä, välillä taas vatsa oli aivan tulessa. Rupesinkin jo laskeskelemaan paljonko aikasemmin vauva syntyis, mitä nyt ku tarjontaa ei tiedetä, mihin me esikoinen työnnetään ja mitä nyt ku kaikki hommat on kotona vielä kesken..

ONNEKS ne sit puoli seitsemän jälkeen harveni ja loppu jossain vaiheessa ku olin saanut unen päästä kiinni ja heräsinki vasta kymmeneltä ku tyttö tuli kainaloon. Nyt tulee harvakseltaan, pari puolessa tunnissa mut kivuiltaan minimaaliset yölliseen verrattuna. Pysyis nyt vaan vielä mahassa, mä ku oon aatellu et ei tää lapsi synny ennen laskettua aikaa ku esikoinenki meni kaks viikkoa yli ja käynnistettiin. Siks kai meillä on vauvanvalmisteluhommat kaikki kesken..?

Että semmosta, seuraillaan nyt ja varmaan pitää neuvolaan olla yhteydessä jos ei lopu..
 
Takaisin
Top