supistelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maim
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maim

Oman äänensä löytänyt
Ihmettelen tässä miten normalia on supistelu viikoilla 26-28?
Minulla niitä tulee melkein koko ajan liikkuessa mutta myös kun istun.
puolen tunnin kävelylenkillä niitä oli about 20. Ei kivuliaita mutta tekee väsyneeksi eikä jaksa liikkua kunnolla.
Koko päivän supistelut ei jaksais laskea, mutta välillä tulee tosi usein.

Mulla tuli kans "pikku viikoilla" paljon supistuksia. Ja neuvolassa otin sen puheeksi,
ja sieltä sain ohjeeksi vain olla rauhassa ja levätä nin paljon kun suinkin.
Turhat rehkimiset pois.

Mulla tuli tosi paljon supistuksia, varsinkin autossa ollessa.
Mutta nyt nekin on loppuneet; ja tällä hetkellä ei ole supistuksista tietoakaan.[:D]
Viikkoja jo kuitenkin 41.[:)]
Mutta kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi.[:)]

Mulle myös neuvolassa th sanoi, että jos jotain positiivista pitää noista "pikku viikkojen "
supistuksista hakea, niin on se, että vauvan keuhkot vahvistuu ´kun supistelee. [:)]

Mulla alkoi olla 30rv jälkee väh niit supistuksia. Nyt rv 36 niit tulee joskus paljon, joskus ei tuu olleenkaa.. Yks päivä ne kestii koko päivän, sit illalla loppuivat eikä saunominen kaa vaikutanu siihe mitenkää.. 

Milt ne tuntuu??
Olen menossa viikolla 27 ja olen eilist illast lähtien ollut "kipeä"
Alavatsaan särkee vähän väliä, eikä lopu vaikka lepään.
Ja alapää on lähteny myös turpoo..
Pakko soittaa neuvolaa varmuden vuox.

Ehkä nämä helteet tekee tepposet..

Heippa! Itselläni menossa viikko, 18rv ja minulla supistelee iltaisin, tunnen kuinka kohtu menee ihan kovaksi ja höllää hetkenpäästä. Se tekee sitä usein makuulla ollessa.. Olen kuullut että nämä olisi harjotussupistuksia ja ihan normaalia niin en ole osannut niitä alkaa hermoilemaan. :)

Mulla supistellut noin rv 20 lähtien. Rasituksessa useammin ja pidempään, lepo helpottaa. Kuitenkin ihan normaalia on, kunhan ei kivuliaaksi käy ja paikat pysyy kiinni. Vatsa menee supistuksen aikana kivikovaksi ja hetken päästä taas normaaliksi. Kannattaa juoda paljon vettä ja levätä myös, niillä pääsee jo pitkälle! Eikä kannata turhia ressata, useimmiten kaikki kunnossa ja neuvolaan voi tietty aina soittaa jos huolestuttaa :)

Miltä nuo harjotussupistelut sit tuntuu?Itellä tullut välillä semmosia aaltomaisia menkkakipuja.. tai semmonen jännä tunne vähän kuin menkkojen aikaan semmosia "kouristuksia"..mut ei siis kovin kipeitä vaan ihan sillei tosi nopeesti ohi meneviä.. voisko ne olla niitä? ja voiko niitä tosissaan olla jo tässä vaiheessa? rv20+jotain.. eikä ne tuu varsinaisesti mistään rasituksesta vaan esim jos pidättelen tosi pitkälle pissa hätää tai sit ihan vaan muuten..eikai niistä sit haittaaakaan oo mut eikai nää nyt joka päivä ala olemaan? [8|] Eikai mikään keskenmenokaan näillä viikoilla enää luulis kipuna tuntuvan? eikös ne yleensä oo kohtukuolemia sit tässä vaiheessa? et kai ne on sit niitä supisteluja tai kohdunkasvu kipuja..voiko niitä kasvukipuja muuten olla kuinka pitkään? jotenkin aattelin et ne kuuluis vaan alku raskauteen..

Just noi menkkamaiset "kipuilut" on yleensä niitä supistuksia tässä vaiheessa raskautta. Itellä supistelee myös ja kuten muutkin jo ovat ennättäneet sanoa, ihan normaalia on. Eikä mitään hätää ole niin kauan ku eivät ole kivuliaita. Siinä tapauksessa pitää mennä lääkäriin tarkistuttamaan paikat, ettei vaan ole synnytys käynnistymässä. Mulla pääasiassa supistukset tuntuu vähän siltä ku olis vatsalihakset jännittyneenä, eli kohdun jännittyminen tuntuu. Välillä, mutta harvemmin, tulee sitten just sellanen menkkamainen aalto. Ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu siltä ku ois menkat toista tai kolmatta päivää. Mulla siis menkoissa eka päivä helvetin kivulias ja pari seuraavaa vaan sellasta pientä juilimistunnetta [:)] En oo pahemmin välittäny noista, yleensä oon huomannu supistuksen niin että oon muutenkin ollut suht rauhassa. Kesken liikunnan ei oo tullu. Ainakaan sellasta minkä ois huomannu.

Siis joku mainitsi täällä turvonneen alapään! Mulla on häpyhuulet kans omasta mielestä epätavallisen turvonneet, ainakin välillä. Varsinkin sen jälkeen kun trimmasin karvotusta ja lähin siitä kävelemään, ni oikeen tuntu kävely pöntöltä ku huulet hankasivat reisiin [:D] Ei siis mihinkään puoleen reiteen, miltä toi nyt ehkä vois kuulostaa... [;)] Lohdullista kuulla, että jollain muullakin on ollut havaittavissa jotain tämän suuntaista.

Mulla ollu rv 18 lähtien noita harkkasuppareita vähintään sellanen 20 päivässä..
Neuvolassa vaan sanovat että jos ne muuttuu niin sit pitäs käydä äippäpolilla..Eli jos muuttuvat napakoiksi tai esiintyy menkkamaista kipua..Kuulemma menkkamainen kipu ei ole ollenkaan hyvä juttu..Mulla noita tulee yleensä makuulla ollessa ja istuessa..

jäh...voi jehna..no onneks on tosi tosi lieviä vielä ollut, eikä varsinaisesti kipua vaan tunnetta..tai sellasta jännää..tosi vaikee selittää.. ens vko on rakenne ultra niin jos ei kovin radikaalisti muutu niin malttanen siihen asti ootella :/ voihan ne olla vielä kaiketi niitä kasvukipujakin tai muuten vaan suoli mutkalla? Mut siellä nyt sit varmaan viimestään selviää jos on jotain hullusti. Enää ei ookkaan tuntunu mitään, oon tän päivän ollu ihan iisisti niin jos se autto. Miltä ne Mystisksen supistukset sit tuntuu? Semmosena lihas Kouristuksenako?

Tuntuu että kohtu menee kasaan,puristaa mahasta ja maha on samalla kova..Häviää kun liikahtaa tai koskee mahaa..Yleensä maha hiukan kosketus arka jos supistuksia ollu paljon..Neukku kyl sano et joillakin saattaa helpottaa noi harkkasupparit rv 25 jälkeen..tai ainakin vähentyä jos niitä ollu paljon..Jos neukku suhtautuu normaalisti asiaan niin en ota siitä enempää ressiä:) Sano että hätää ei ole jos ei satu:) 

Takaisin