superlevottomat yöt

Josefina

Näppärä viestien naputtelija
Meillä on nyt yli viikon ollut kovin levottomia öitä. Siiri heräilee jopa tunnin välein kitisemään. Ei sillä nälkä ole koska nukahtaa heti tissille, eikä edes syö.. Meillä ei syödä tuttia niin en voi sillä rauhoittaa.. Onko muilla tullut tässä iässä levottomuuksia?
 
 Täällä ainakin yksi levoton heppu ja väsynyt äitiemoticon
Syö tunnin parin välein läpi yöt.Rinnalla imee ehkä n 5 minuuttia eli ei kovin nälkäinen taida olla.
Viime yö oli pohjanoteeraus taas.Nukahti 21,söi 24 ja 02.Heräs täysin hereille juttelemaan ja ärisemään klo 04-06 ja sit nukahti 50 min,heräten seiskalta pirteenä kuin peipponenemoticon Äiti ei niinkään.
Muutenkin heräilee kovin aikaisin joka aamu,kuuden seiskan pintaan...
Eli unta yön aikana kertyy vähän niin pojalle ku äidille.
Päivisin sitten voi vetää 4-5h pätkiä ilkona vaunuissa...
Ikää siis nyt 5kk
 

Meillä on myös heräilty nyt öisin, ennen eka uni pätkä oli 6 tuntia, nyt hyvä jos 3.. Nukkuu kaksi kolmen tunnin pätkää ja sitten heräilee tunnin välein ja kitisee. Samanlainen kausi oli myös noin kuukausi sitten.

Ja edelleen meillä nukahdetaan vasta lähempänä puolta yötä, ja sitten nukutaan 10-11 asti. Hyvähän se on että joskus edes nukutaan, mutta välillä olisi kiva päästä kerhoihin/kahviloihin. En mä sellaisten ei-pakollisten menojen vuoksi kuitenkan raaski pientä herättää. 

 
Täällä myös.....  emoticon Nyt menikin sen 3kk koliikin jälkeen pitkään ihan mielettömän hyvin yöt, yhdellä, max kahdella syötöllä mentiin melkeen kolme viikkoa!! Ja nätisti nukahdettiin...

Nyt heräillään vähintään kolmen tunnin välein, ja joo, tiedän, kolme tuntia on joillekkin jo ihan luxusta, mutta kun ehti jo tyhmä äiti tottua noihin "oikeisiin" uniin...........
Ja välissä saatetaan jopa 2h jumppailla, jutella, itkeä ja kitistä, eikä tosiaan aina herätessä nälkäinen täälläkään. Ja sitten se unikin on sen verran levotonta että ei ite saa unta.

Huoh... Varmaan tässä vaiheessa tulee joku tämmöinen kausi, koitetaan lohduttautua että luultavasti nää on oppimassa juuri kohta jonkun hienon uuden taidon, jonka takia on aivo-myrskyä menossa!!
 
Meidän 9kk on aina nukkunut levottomasti. 8.30 nukahtaa syliin ja sänkyyn saan laitettua noin tunnin päästä. Hyvinä öinä poika herää neljä kertaa ja 7.30 virkeänä uuteen aamuun. Normiyönä herätys on 1-2 tunnin välein ja rinnan kautta uneen, koska tuttia tai unilelua ei poika ole huolinut. Jostain syystä tulee hyvä mieli, kun kuulee että on muitakin yökukkujia. Antaa omalla tavallaan voimaa jaksamaan.. :)
 
ja just tajusin, meillä näitä huonoja öitä ollut siis jo viikon, eikä vaan pari yötä.... Ei ihme että väsyttää.... Menee jo päivät sekasin....
 
Nojoo, samaa meillä! emoticon Nyt jo kolmisen viikkoa kestänyt. En ymmärrä! Ajattelen sitä perusjuttua "tekee varmaan hampaita". Nyt alan jo epäilemään, mietin myös että eikai tää vaan johdu noista kiinteistä, koska aikalailla tarkkaan kolme viikkoa sitten alettiin niitä maistelemaan, ja tätäkään en ymmärrä, koska vatsa toimi kuitenkin ihan normaalisti, etei voi ummetus tai mikään vastaava vaivata emoticon

Meillä nukkumisrytmi aikalain samanlainen kun tweetyn, eli puolilta öin vasta nukkumaan ja nukutaan sinne 9-11 asti. Viime yö oli ihan huippu, heräili about tunnin välein kitisemään. Tuttiin rauhoittuu, nälkäänsä ei ole koskaan öisin kitissyt, ollut tavallisesti hyvä nukkuja... Ja minä hyviin öihin tottuneena, olen niiiin väsynyyyyt, päänsäryn sainemoticon
 
Sama virsi täällä kuin muilla. Ajattelin jo tossa et varmaan pakko siirtää poika omaan huoneeseen nukkumaan et mä saan nukuttua ees jotenki. On niin sen levotonta toi nukkuminen. Ja 5 aikaan aamulla jäbä kiljuu valveilla ollessaan. Tuttia ja tissiä koko ajan...

Ainakin meillä on poika kehittyny motorisesti päivittäin valtavasti ja se varmaan saa aikaan tota levottomuutta. Siihen päälle sit vielä kiinteet ruoat (mitkä tosin on nyt maanantaihin asti tauolla) ja soppa on valmis!!

terkuin väsynyt äiti
 
Ja täällä myös nyt viikon jos vähä ylikin on yöt ollu yhtä kohkaamista. Pyörii ku väkkyrä sängys enkä saa ite nukuttua siin melskees :/ ja tissille 4 kertaa yössä ku oli jo jonku aikaa yhdel syötöl. Ollaan kiinteitä 2viikkoo maisteltu mut en kyl usko että siitä, 2tl olen antanu nii ei luulis vaikutusta kirveesti olevan!?!:O Toivottavasti ohimenevää, alkaa jo väsyttää sen verran:///

Huomena pohjoseen lomailee :) Saa nähä miten Luka siel nukkuu, ihan vieras paikka ja sänky....
 
Neccu, meillä oli lomareissulla pojalle mukana oma aluslakana, jota oli jo käytetty. Tutut hajut oli siis pojan nenässä myöskin unilelun ja rätin muodossa matkassa. Ja hyvin nukku.

Levottomuus jatkuu meilläkin edelleen, terkuin edelleen tosi väsynyt äiti.
 
Kiitos vinkistä :) otankin sitte sen lakanan matkaan :) ja tietysti uniriepu, ilman sitä ei meinaa tulla kotonakaan uni :)
 
Jeee!!!! emoticon Mä jo luulin, että joku on vaihtanut meidän vauvan!!

Eli joo, on muillakin.. ennen meni yöt niin, että "vaan" syötiin välillä. Nyt herätään ainakin kolme kertaa yössä niin, että huudetaan, kiljutaan ja raivotaan. Eikä kelpaa tissi.. nukahtaa sit lopulta syliin keinutteluun tutti suussa... mä en käsitä!!

Onks tää jotain "halutaan nousta testaamaan uusia taitojamme"-juttua?!
 

Haa, viime yönä sain nukku 23-05 ja sitten 05-08, ihanaa.

Kyllä se yökitinä alkoikin tuntua aika loputtomalta. Mä en tajua miten mä jaksoin ne ekat 2,5kk kun tuo valvoi 04 asti järjestään joka yö..

 
Jep jep, levotonta nukkumista, tai lähinnä nukahtamista täällä vieläkin, menee n 1-2h ähinää ennen kuin nukahtaa, myös syömisen jälkeen, mutta nuo raivot ja kiukut joita kesti n. viikko, on loppu, kun tajuttiin että tyhmä äiti, joka jonkin aikaa sitten lopetti suklaan syönnin ihan kokeiluna, ja silloiset ilta/yö kiukut loppui, oli joulun aikaan vetässyt paketin/levyn yms. suklaata päivässä................................................  Nyt kun en kahteen päivään ole syönyt lainkaan, nukutaan taas 4-7h unia kerrallaan!! Siis sitten kun nukahdetaan :).
 
Meillä nukutaan nykyään tosi vaihtelevasti! Ennen oli lähes aina niin, että eka pätkä 3h, sit 2-3h ja sen jälkeen n.2h

Nyt välissä on ollut öitä, jolloin eka pätkä on ollut jopa 6h ja sitten taas öitä, jolloin on herätty tunnin välein! Eli älyttömän hyviä öitä ja tosi huonoja. Ja ei tosiaan ole nälkä, mutta nukahtaa kun saa tissin suuhunsa. Olen yrittänyt miettiä omia syömisiä, mutta en ole keksinyt mitään mikä vaikuttaisi. 

Ja muutaman kerran on nyt käynyt niin, että Hugo on ruvennut syömään mutta hetken päästä karjuukin jo. Hetken kanniskelun jälkeen taas ruoka on maistunut ja loppuyö sujunut normaalisti. 
 
Mikäköhän näihin öihin auttaisi...? Viime yönä taas: nukkumaan 00, syömään 01, 02, sitten onneksi pidempi väli 05, sitten taas 06, 07 jne. Siis tällä kertaa tuli yksi 3h väli, mutta noi alkuyön heräämiset on aika hankalia kun ei ehdi edes nukahtaa kunnolla! Eikä johdu kiinteistä, koska tämmöistä on ollut jo viikko ennen joulua ja eka annos perunaa on syöty eilen. En millään keksi mitään ruokajuttujakaan syyksi, ellei sitten ole jokin alkanut nyt vasta vaikuttamaan. Ja kaikkina kertoina viime yönä söi! Mutta jos mun maidossa olis joku vikana, niin eikö sen luulisi vaikuttavan päivälläkin? Päivällä poika on niin hyväntuulinen ja nukkuminenkin sujuu eikä syömisen kanssa ongelmia tai mitään kovin tiheää syömistä. 

Hugo muuten nukahtaa näköjään vain yhtäaikaa meidän kanssa...uutena vuotena mökillä pikkumies valvoi meidän kanssa kahteen, heräsi kymmenen aikaan eikä malttanu nukkua päivälläkään ennenkuin kahden aikaan seuraavan kerran. Eka vuorokausi kotona menikin nukkuessa (paitsi yö levottomasti niinkuin mökilläkin) :D Hupsu vekara, oli tosi hyväntuulinen mökillä, ei itkeny oikeastaan ollenkaan! Oli varmaan niin mukava seurata kavereitten lasten touhuja :D Ei tuo haittaa, että valvoo meidän kanssa, koska on niin hyväntuulinen, mutta yöt saisivat alkaa sujua... 
 
Hugo on oikee seurapiirimiesemoticon .

Meillä on (ainakin toistaseks) vaikuttanu yöunien ekan pätkän pituuteen ihan selvästi pari lusikallista perunaa tai jotain hedelmäsosetta illalla just ennen vellliä. Vellipullon syömisestä tosin on tullu yhtä sirkusta, pikku-ukko ei millään olis paikallaan syömishetkeä. En sit tiiä onko vellin vaiheessa jo niin sippi et menee yli vai mistä on kyse... Poika ei ihmeemmin näytä ikinä illalla väsymystään, sit vaan huomaa kun sen laskee sänkyyn et minuutissa poika on jo sikeessä unessa -ihanaa niin!

Pari viimestä aamuyötä on  ollu taas ok levollisia, vaikkakin syö 1-2 tunnin välein, tai ainakin herää ja on tuttia vaille tunnin välein. Mut sen jaksaa kun alkuyö ei oo enää niin paha.


 
Mä täällä mietin pääni puhki vinkkejä tohon jaksamiseen, kun meillä tosiaan on koko ajan ollut noita levottomia öitä (eli se 3h on jo luksusta emoticon  ja joka välissä syödään) ja jotenkin sitä vaan jaksaa. En sit keksinyt mitään järkevää, en oikeen itekään tiiä mistä tää jaksaminen tulee. Välillä, kun itteä väsyttää ihan huipusti, ja tyttö vaan valvoo (meillä nukuttaminen illalla kestää 2-3 tuntia), niin oon mennyt ite selälleni sängylle ja pitänyt tyttöä joko vatsani päällä siten,että se pystyy "kurkkimaan" mun olkapään yli (jostain syystä huutoa tulee, jos se joutuu katselemaan mun naamaa/vatsaa/tissejä, mut heti kun nostan vähän ylemmäs niin huuto lakkaa, tyttö yleensä näpertelee mun liivien/yöpaidan olkaimia), tai sitten oon nostanut jalat koukkuun vatsanpäälle ja tyttö siihen "keinumaan". Silleen oon saanut vähän levähdettyä ja onpa tyttö kerran jopa nukahtanut siihen mun vatsan päälle!
Meillä on taas päiväunille nukahtaminen vaikeutunut. Jo jonkin aikaa onnistui tosi helposti siten, että tyttö viereen sängylle ja tissi suuhun ja kas! uni tuli joka kerta 15-20minuutissa (mut tää ei oo kertaakaan toiminut illalla, kun yrittää yöunille noin saada). Nyt ei enää toimikaan, vaan oon tänäänkin joutunut jo kaksi kertaa pukemaan tytölle ulkovaatteet päälle ja manducassa ulos kävelemään. Pirun huoltomiehet kun ei pyynnöistä huolimatta auraa kellarin edestä niin, että pääsis vaunuilla ulos...emoticon
 
Huh pitkästä aikaa siedettävä yö viime yönä. Meillä on yöt nykyään ihan peestä, milloin itkee mitäkin ja milloin oksentaa puol yötä. Okei näitä oksennusöitä on ollut vaan 2.
Oltiin reissussa 1,5 viikkoa ja meni 3 yötä tottua taas nukkumaan kotona edes jotenkuten. Ei kannata ilmeisesti olla pois kotoa.
Niin ja nukutus kestää aina päälle tunnin, mutta yleensä sentään 2 tunnissa nukahtaa.
Tää nukkuminen on mulle äitiyden hankalin asia. Tarviin vaan itse niin paljon unta etten oo kärttyinen :( Ihan sama vaikka Niklas olis kärttyinen kaikki päivät, jos nukkuis yöt hyvin ja nukahtais helposti. No kyllähän se joku kaunis päivä sen tekee :)
 
Voikohan näistä kiinteistä olla näin apua näihin öihin... pari yötä oli jo vähän parempia, sit meillä ei ollu yks päivä perunaa ollenkaan niin jäi antamatta. Hugo heräsi tunnin välein... seuraavana yönä kun oli taas saaanu perunaa niin heräsi 3h välein ja viime yönä eka pätkä oli 4,5h ja sitten 2h ja sitten kyllä melko ähinää loppu yö. 

Nukuttaminen edelleenkin käy niin et nukutan imettäessä. Olen koittanut syöttää ja laittaa sänkyyn sitten itekseen nukahtamaan, mutta kun Hugo on aikansa önissyt ja kitissyt niin luovutan ja otan viereen ja syötän. Nukahtaa hetkessä. Mennään siis yhtä aikaa nukkumaan. 
 
Takaisin
Top