Suositeltavia alusasuja odottaville ja imettäville

Tarzuli

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heitinpä tällaisen ketjun jos vaikka kokeneemmat kertoisivat lempparihankintoja niin rintaliiveistä kuin muistakin alusasuista näin esikoistaan odottaville... Ja muillekin. :shy::)
 
Sokokselta Actuellen (varmaan joku s-ryhmän oma merkki, eli löytynee muualtakin) ihanat äitiysalkkarit on kyl ollut miellyttävät, ja kiva kun ei tunnu kokoajan et alkkarit valuu :D Esikoisen ajalta muistan tosin, että actuellen imetysliivit oli taas ihan scheisset ja eivät kestäneet käytössä ja materiaali oli karhea! Imetysliivejä, kun saattaa joutua pitämään ympärivuorokauden niin suosittelen todella tarkkaan miettimään sovituskopissa mitkä on hyvät ja mitkä ei. Ohjeistushan on, että noin kuukautta ennen laskettua menisi ostamaan imetysliivit ja silloin tunkee käden sinne liiviin ja jos se mahtuu hyvin niin silloin koko on oikea..:P
 
Mulla on parit Carriwellin imetysliivit ja niisyä tykkäsin tosi paljon. On aika urheiluliivimäiset mut hakasilla. Niillä pystyi nukkumaan yölläkin, oli tosi mukavat ja ne ei ole edes kovin kalliit.

Alkkareissa mulla oli ongelmana viimeks se, että kun tosiaan tuota painoa tuli niin reippaasti ja se oli muuallakin kuin masussa, kaikki alushousut joissa oli jonkinsortin kuminauha lahkeensuissa, puristi ihan hirveästi! Oli tosi inhottavaa. Tokihan on ihan raskausalushousuja, mut niitä mulla ei ainakaan viimeks ollut. Ehkä ne on sit mukavampia loppuraskaudesta.
 
Mä tykkäsin Triumphin imetysliiveistä. Mallin nimeä en muista. Kaarituettumat. Noi ylempänä mainitut Carriwellit ei sopinut mulle. Tai ehkä vain väärä koko. Mä tykkään että mun molemmille tisseille on oma kuppi ja niissä liiveissä mun rinnat painui toisiaan vastaan. Valuva maito ja hikoilu (kesä sekä hormonit) rintojen välissä...uuh.

Alushousut oli kokoajan tavallisia, ostin muutamat isompaa kokoa loppuajaksi. Synnäriltä otin mukaan niitä seksyjä verkkopikkareita, jotka alussa jälkivuodon ja sektiohaavan kanssa oli käteviä. Hengitti ja pyykkiä ei tullut. Sain kätilöltä kehotuksen ottaa niitä mukaan.

Liivien suhteen sanoisin että vaikea on etukäteen kuvitella mitkä tuntuu hyviltä sitten päällä. Ei kannata ostaa kovin monia etukäteen.
 
Imetystoppi on hyvä yöaikaan tai kotosalla ollessa.
 
Mulla on parit Carriwellin imetysliivit ja niisyä tykkäsin tosi paljon. On aika urheiluliivimäiset mut hakasilla. Niillä pystyi nukkumaan yölläkin, oli tosi mukavat ja ne ei ole edes kovin kalliit.
Tykkään myös Carriwelleista! Kävin eilen hankkimassa kolmet kun oli tarjouksessa :). Ihanat päällä, ei purista ja tukee mukavasti. Näissä on myös pienet toppaukset mikä on kiva kun ei näy nännit läpi.
 
Mä en oo mistään enää löytäny sellasia äitiysalkkareita mitkä tulis reilusti mahan päälle!! :| Mä vihaan hipstereitä jo muutenkin ja ajatuskin ahdistaa et pitäs kasvavan mahan kanssa niitä käyttää! :) Ostin joskus esikoisesta sellaset ihanat puuvillaset mahanpeittävät HM:stä mut ei sellasii enää oo missään....
 
Mä pärjäsin ekassa raskaudessa ihan entisilläkin alkkareilla.Mä en sit taas voi sietää, jos pikkarit menee vähääkään lantion yli tai jos lahkeensuussa on kuminauha. Synnytyksen jälkeen sit taas vaihdoin rupusiin mammakalsareihin, joihin varmasti mahtu paksumpiki side, eikä ohivuodot haitannu.

Rintaliivit taas on ollu mulle suuri ongelma. Rinnat kun ei meinaa hetkeäkään pysyy samassa koossa. Kaarituettomat olis varmaan paras vaihtoehto, mutten haluais ainakaan täs odotusvaiheessa vielä siirtyä niihin. Imetyksen aikana imetysliivit on kyllä ollu tosi kätevät, mut tällä kertaa aattelin panostaa vähän parempilaatusiin. Ekassa en kyllä käyttäny imetysliivenä ollenkaan yöllä, sillä mulla on tapana nukkua alasti :D
 
Bravadon liivit on ihan ykköset. Muita liivejä en imetysaikana enää suostu käyttämään. Ja nytkin odottelen malttamattomana, että tilaus saapuisi (kun myin edelliset jo bravadot pois jo muutama vuosi sitten, kun ei ollut suunnitelmissa enempää lapsia...) ja saisin n ihanuudet käyttöön. :) Tällä kertaa tilasin myös alushousut, kun en miellyttäviä ole löytänyt mistään. Kerron sitten, oliko hyvät. :)

Tiiän, että ne sairaalan verkkopikkupöksyt on aivan järkyttävät, mutta niin ne vaan musta oli tosi mukavat synnytyksen jälkeen! laughing7
 
Hei noista Bravadoista! Kannattaako mun tilata nykyisen koon mukaan vai vähän liiotella? Toiveenahan on, ettei rinnanympärys muuttuisi raskauden aikana vaan pelkästään kuppikoko..
 
Ne bravadot venyy tosi paljon. Ite oon ottanut nykyisen koon mukaan, ja on olleet sopivat.
 
Pupsu: yks kaveri just hamstras niitä synnärin pikkareita ison kasan kotiin, kun oli niin mukavat :D ja ne voi heittää sit roskiin, jos tulee vaik ohivuotoja
 
Mä tykkäsin käyttää imetystoppeja varsinkin yöllä niin ei tarvinnut käyttää liivejä...ja siis ilmanhan ei voinut olla koska täyty käyttää liivisuojia ja maidonkeräintä ellei halunnut olla yltäpäältä maidosta :)
 
Mä oon käyttänyt kaikissa raskauksissa vaan normaaleja alushousuja, kunhan ne on vaan tarpeeksi matalia, että jää mahan alle. :) imetysliiveistä olikin jo keskustelua, oliskohan ollut hankinnat-ketjussa. Ite oon mennyt raskausajan ihan normaaleilla liiveillä, imettäessä oon ollut tyytyväinen changen imetysliiveihin.
 
Mä ostin h&m:ltä topatut imetysliivit. Kaarituelliset liivit rupes ahdistamaan ja noi on kyllä tosi hyvät. Tilasin kanssa tarjouksesta carriwellit. Tähän asti oon pärjännyt ihan normi alkkareilla.
 
Mun bravdot saapui! :smiley-bounce013 en ota näitä pois päältä enää ikinä! :dance018
Heh, mullekin tuli Bravadot... On ne kivantuntuiset,mmutt en oikein tiiä istuuko ne oikein..... Liekö miun rintavarustus sen ver löllykkätä kamaa että ne ei niiku oikein tue...:happy090:wink
 
Voi luoja... Kävin eilen alusvaateliikkeessä ostamassa uusia rintaliivejä. Mulla on rintojen koko ollu ennen yhtäkään raskautta jotain 65A/B ja nyt oli pakko ostaa liivit, jotka on kokoa 70F!!! Esikoista täysimettäessä en edes kaarituellisia käyttäny, joten en tiedä sen aikasta kokoa. Mut kyllä nää rinnat vieläki turpeemmat sillon oli, että oikea koko on hiponu varmaan jotain H:ta...
 
Takaisin
Top