Suosikkipiirrettynne

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapsilla on omat suosikit ja aikuisilla, kenties nostalgiahuuruiset, omansa. Mistä lastenohjelmista te tykkäätte? Itse tykkään Muumeista vieläkin ja Leijonakuningas on ihana <3 Olipa kerran -sarjoja on myös kiva katsoa lapsen kanssa (Siis Olipa kerran elämä ja Olipa kerran ihminen jne) ja ollaan katsottu miehen kanssa jo ennen lastakin. :rolleyes:

Muumit oikeilla äänillä :) Niitä jaksais kattoo ite vieläkin, jos tulis. Kolme Ässää ja se mykkäohjelma, jossa kaks miestä rakenteli ja korjaili kaikkee ja aina meni pieleen. En muista nimeä..

Muumit, vanhat Aku Ankat ja Pipsa Possu, jolle nauran yksin. :grin Uudet tietokoneanimaatiot eivät nappaa yhtään, mutta pojan varttuessa pitää kai ruveta katselemaan niitäkin.

Lapsi: Blaze ja monsterikoneet, Dinotassut.
Minä: Hmm, mieluummin en katso piirrettyjä, mutta jos on ihan pakko, niin sitten ehkä katsoisin Autot-elokuvan tai Leijonakuninkaan.

Sandybell on ihana ❤️ Katsoin sitä lapsena ja uudestaan omien lasten kanssa. Olipa kerran elämä, Muumit, Peukaloisen retket, Hopeanuoli ym.klassikot myös hyviä :)

Muumit ja Kaapo! En tiiä miks mut kaikessa yksinkertaisuudessaan Kaapo oli lapsuuden lemppareita, johtuen varmaan siitä niin tavallisesta arjesta mihin pystyi samastumaan :)Meillä on 2v esikoinenki nyt tykästyny siihen täysin

Lasten myötä muistin vanhat piirretyt joita tapitin itse lapsena mm. TaoTao, Lucky Luke, Disneyn vanhemmat piirretyt jne. Osan olen haalinut meille kotiinkin ja etenkin esikoinen on tykännyt niitä katsoa. Katson kohtalaisen harvoin piirrettyjä enkä aina ehdi lastenkaan kanssa katsomaan heidän suosikkejaan. Nykyisistä piirretyistä itseeni kolahtaa eniten "Arvaa kuinka paljon sua rakastan".

Kaapo on ihana! Mulle tuli aina niin hyvä ja kodikas fiilis siitä musiikista ja äänimaailmasta kun lapset katsoi sitä pieninä ❤️
Niin ja Popsikkaat! :)

Muumit on ykkönen :) Lisäksi omasta lapsuudesta tutut Kaukometsän pakolaiset, Afred J.Kwak, Bambukarhut ja Nooan saari menisi omalle lapselle katseluun jos niitä joskus jostain DVD:lle saisi :sad001 Nykyään ärsyttää kaikki 3D-lastenohjelmat sun muut, missä kaikki "vanhan ajan" hyvät animaatiot? (Siis nuo edellämainitut :p)

Nykyajan levottomat animaatiot, mitä tulee ainakin neloselta, ovat ihan hirveitä. Voi kun tosiaan löytäisi dvd:llä ihania vanhoja, opettavaisia piirrettyjä. YouTubessa niitä löytynee hyvin.

Kaukametsän pakolaisia löytyy ainakin YouTubesta yllättävän hyvin :)

Alfred J.Kwak, tao tao, peukaloisen retket, babar ja muumit olivat ainakin suosikkeja lapsuudessa. Tao tao löytyy myös YouTubesta:)

Nykyisistä franklin, late lammas sekä petteri kaniini on kivoja.

Muokattu viimeksi:
Muhun kyllä uppoaa kaikki Yle Areena lasten piirretyt sekä Disney Junior lapsen kanssa katsottuna.
Itse aikoinaan katsoin Pätkiksiä, Tao tao, tohtori sykerö ja Olipa kerran sarjoja. Pikku kakkonen tietysti meni myös ja ransu sekä pelle hermanni tais olla suosikkeja. Se on vähän eri olla yli 40v äiti :rolleyes: Mun nuoruudessa kun ei ollut edes vhs kasetteja kun olin ihan pieni ja tv:ssä tais olla kaikki 2 kanavaa. Muistaakseni olin lähempänä teini-ikää kun maikkari aloitti. No piti googlata ja maikkari aloitti - 93 joten olinhan mä jo 17-18 silloin. :woot:

Takaisin