Suosikkilastenohjelmasi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli suosikkilastenohjelmasi kun olit lapsi? Entä nyt? Pidätkö joistain uusista vai vannotko vanhojen nimeen?

Lapsena suosikkejani oli Muumit, Vili Vilperi, Kaukametsän pakolaiset ja jossain iässä Pokemon. Nykyisin tykkään vanhoista katsella Muumeja ja Olipa kerran ihmistä ja Olipa kerran elämää. Uudemmista Ninjagon kaksi ensimmäistä tuotantokautta oli siinä määrin hyviä että alkuraskauden väsymyksessä katselin ne vaikka lapsi saa katsoa vain muutaman ensimmäisen jakson. (Kolmatta tuotantokautta katsoin ekan jakson ja totesin ahdistavaksi.)

Lastenohjelmat ovat ihania!<3 Mies hommas mulle lastenkanavat telkkariin ennenku edes lapsia oli:hilarious:Lapsuudessa mm. Muumilaakson tarinoita, My Little Pony, Denver-dinosaurus, Kaukametsän pakolaiset, Bambukarhut, Maa aikojen alussa, Hopeanuoli ja Disneyn sarjat olivat suosikkeja. Tässä vain pieni otanta. Nykyisinkin katsoisin näitä!

Uudemmista tykkään vähemmän, mutta katselen kyllä lapsen kanssa. Nopeasti ei tule montaakaan omasta mielestä todella hyvää mieleen, Adventure Time on kyllä ihana ja Disneyn sarjat menee.

Lapsuuden suosikkeja olivat:

Turtlesit
Muumit
Winx klubi
Hirviöallergia
Franklin

Uusista tulee mieleen pipsa possu. Miehen kanssa välillä nauretaan hirveesti, kun katotaan sitä ja vauva kattoo meitä varmaan ku hölmöjä. :hilarious:

En muista katsoneeni lapsena kuin pikkukakkosta, TaoTaoa, kaukametsän pakolaisia ( vaikka se oli aika karu) ja olisiko se ollut nimeltään Nils Holgerson, se joka kutistui ja lensi hanhien tms. mukana?
Ja olipa kerran elämä ja -ihminen tuli katsottua moneen kertaan, kun oli VHS-kasetilla, samoin Disneyn vanhoja piirrettyjä.
Lapsena katsoin myös paljon saksankielisiä ohjelmia satellitin kautta, mutta enhän minä niiden nimiä muista :) .

Oma lapsi katsoo lähinnä pikkukakkosta ja lastenohjelmia netistä. Pienempi ei vielä katso juuri mitään.

Lapsena tykkäsin Vili Vilperistä, Babarista, Muumeista, Pikku Kakkosesta, Disneyn klassikoista.

Omat lapset tykkää mm. Muumeista, Ryhmä Hausta, Pipsa Possusta, Palomies Samista, Pikku Kakkosesta, Disneyn sarjoista ja elokuvista, niitä tulee itsekin sit sivusilmällä vilkuiltua vaikka en tajua esim. tota pipsa possun ja palomies samin hypetystä, musta ne hahmot on jotenkin oudon/pelottavan näköisiä :hilarious:

Minäkään en tajua mikä Pipsa possussa kiinnostaa. Ja vielä 6-vuotiastakin vaikka vaikuttaisi ehkä 3-vuotiaan ohjelmalta ja sellaisenakin aliarvioi katsojan, kun kertojan pitää avata kaikki. (Kuvassa näkyy kuinka Pipsa hyppii kuralätäkössä ja kertoja kertoo "Pipsa hyppii kuralätäkössä".) Lapsi sitä joka tapauksessa katsoo. Muita hänen suosikkeja on tällä hetkellä Ryhmä hau ja Ninjago. Olipa kerran elämää katselee myös välillä mielellään.

Pipsa possun viehätys piilee ainakin mun ja miehen mielestä siinä, että se on jo niin mauttomalla tavalla lapsellinen, että jo huvittaa. Ohjelma ei ota itseään vakavasti ja yritä olla kunnollinen lastenohjelma.

Siinä olen kyllä samoilla linjoilla, että aliarvio katsojan. Toisaalta taas tykkään itse katsoa jotain imelää ja tyhjentävää missä ei ole järkeä. :)

Takaisin